2015-01-30, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.J.Jackson
Hmm...tragiskt nog verkar han ha tagit ett återfall. Nyktra folk spammar inte sina favoritlåtar på facebook. Hans ömma hustru verkar inte orka finnas i hans närhet. Mycket tragiskt detta. En offentlig meltdown som heter duga. Olustigt.

Varför är det tragiskt? han har fått så mycket hjälp, fått behandling på sveriges dyraste behandlingshem, fått massor av chanser och haft väldigt goda inkomster och ändå fortsätter han supa. I mina ögon är han en liten larvig skit som bara sitter och gnäller trots all hjälp och chanser han fått ändå sitter han och super och gnäller.
Fan, det finns så otroligt många människor som har mycket värre bakgrund, familjeförhållanden, traumatiska upplevelser och bara får öppenvård. Dom har inte ens jobb eller bostad ändå kämpar dom på med sin nykterhet/drogfrihet.

Jag tycker hans fru borde skita i Marcus, hon är ju bara medberoende och en möjliggörare för det enda Marcus vill är att supa och älta om hur orättvist allt är. Han skiter i henne och sin familj, han vill bara supa och få medhåll om hur dumma alla är mot honom.
Citera
2015-01-30, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Kan ni ge exempel på mobbningen? Och då menar jag inte dumma saker sagda av individer på sociala medier, sociala medier kan man hur enkelt som helst sluta att använda om man inte tycker om vad folk skriver där. Jag menar mobbning som han inte kan komma ifrån, av media. Vad har media skrivit som räknas som mobbning och som inte helt enkelt är motreaktioner på hans uttalanden? Att han får sakliga motreaktioner på alla upprörande uttalanden som han som offentlig person gör tolkar inte jag som mobbning.

Exakt, enda man kan hitta är en Dn/SvD-skribent som gör nåt slags smårolig instagram-bildspel då och då. Det framgår ju t ex av hans egna klagosångs inlägg att Expressen haft flera möten med honom angående hans skrivande. Hans svar var att "jag får mest klick". Tom Expressen ansåg alltså att han måste höja sin kvalité. Då kanske man bör lyssna på sin arbetsgivare. Inte kalla dem mobbare...

Jag tror inte han är speciellt alkad eller instabil. Jag tror att han fortfarande lever i sin hybrisbubbla och vägrar ta till sej konstruktiv kritik.
Citera
2015-01-30, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Har han blivit sparkad från jobbet utan korrekt anledning, ( slagit chefen på käften, stulit, et cetera ) så är det bara begära skadestånd. Få sparken på grund av vem man lunchar med är ju rent nys. Skulle vilja höra det argumentet i tingsrätten.

Hoppas det blir ett fett skadestånd.

Bedrägeri är ett giltigt skäl Sedan som lök på laxen har han ljugit chefer och kollegor rakt upp i ansktet åtskilliga gånger.
Hur tror du din chef skulle agera om du ljög honom rakt upp i ansiktet flertalet gånger samt även dina kollegor. Bedrägeri, fylleri osv. Skulle du fått behålla ditt jobb?
Citera
2015-01-30, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Jag tror inte han är speciellt alkad eller instabil. Jag tror att han fortfarande lever i sin hybrisbubbla och vägrar ta till sej konstruktiv kritik.

Han är en fullblodsalkoholist, tyvärr ej en nykter sådan.
Citera
2015-01-30, 08:56
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.J.Jackson
Men om han inte tål det då? Om han inte tål det, förtjänar han då att drivas mot emotionell och ekonomisk ruin? Alla i mediasverige vet hur känslig Birro är. Ändå så utsätter man honom för detta. Galenskap enligt mig och det är ett alltför högt spel dom spelar.

Och sen har vi den andra diskussionen. Om du har samröre med Sverigedemokrater i dagens Sverige så blir du uthängd och all ditt ska tas ifrån dig. Och så lipar våra journalister om näthat???

Jag är knappast sverigedemokrat men jag har inte ord för hur mycket jag hatar det pack som styr oss och våra tankar.

Nej, men det är väl fan ingen som har påstått att ha förtjänar vare sig emotionell eller ekonomisk ruin för det?! Det är han själv som utsätter sig för det han utsätter sig för; det är bara att plocka av sig offerkoftan vet du...

Klarar man inte av ett liv i det offentliga rummet, så är det bara att göra som alla andra: kamma sig och skaffa sig ett vanligt 8-17 jobb; men det tycker väl både du och herr Birro att han är både alldeles för fin och alldeles för begåvad för?
Citera
2015-01-30, 08:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Har han blivit sparkad från jobbet utan korrekt anledning, ( slagit chefen på käften, stulit, et cetera ) så är det bara begära skadestånd. Få sparken på grund av vem man lunchar med är ju rent nys. Skulle vilja höra det argumentet i tingsrätten.

Hoppas det blir ett fett skadestånd.

Han var inte anställd, han fakturerade.

" "...
Citera
2015-01-30, 09:00
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Nej, men det är väl fan ingen som har påstått att ha förtjänar vare sig emotionell eller ekonomisk ruin för det?! Det är han själv som utsätter sig för det han utsätter sig för; det är bara att plocka av sig offerkoftan vet du...

Klarar man inte av ett liv i det offentliga rummet, så är det bara att göra som alla andra: kamma sig och skaffa sig ett vanligt 8-17 jobb; men det tycker väl både du och herr Birro att han är både alldeles för fin och alldeles för begåvad för?

Speciellt när man sticker ut hakan som Birro gör så blir det ett problem när man inte klarar reaktionerna. Han tycker liksom att han ska kunna säga saker folk inte vill höra, och ändå bli hanterad med silkesvantar. Det fungerar inte, även dom gånger man har rätt i sak.
Citera
2015-01-30, 09:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Tror du att frun fortfarande bor tillsammans med Marcus Birro? Det tror inte jag.

Sånt där skriver man inte offentligt om man kan säga det privat istället.

De har ju själva gått ut och sagt att de flyttat i sär, enligt MB:s uppgift för att rädda förhållandet. Så troligen bor de inte tillsammans, nej.
Citera
2015-01-30, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Bedrägeri är ett giltigt skäl Sedan som lök på laxen har han ljugit chefer och kollegor rakt upp i ansktet åtskilliga gånger.
Hur tror du din chef skulle agera om du ljög honom rakt upp i ansiktet flertalet gånger samt även dina kollegor. Bedrägeri, fylleri osv. Skulle du fått behålla ditt jobb?
Bedrägeri?
Citera
2015-01-30, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
De har ju själva gått ut och sagt att de flyttat i sär, enligt MB:s uppgift för att rädda förhållandet. Så troligen bor de inte tillsammans, nej.

Så agerar en alkoholist som vill kunna supa ifred. Han manipulerar frun att dom ska flytta isär för att rädda förhållandet men hans verkliga avsikt är att ensam kunna supa ifred och sitta vid sin dator och gråta ut på nätet hur orättvist allt är och hur elaka alla är mot honom. Är det ett sunt beteende?
Citera
2015-01-30, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Bedrägeri?

Jepp. Ett flertal. Exempelvis är det bedrägeri att medvetet överfakturera, dubbelfakturera osv.
Citera
2015-01-30, 09:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Så agerar en alkoholist som vill kunna supa ifred. Han manipulerar frun att dom ska flytta isär för att rädda förhållandet men hans verkliga avsikt är att ensam kunna supa ifred och sitta vid sin dator och gråta ut på nätet hur orättvist allt är och hur elaka alla är mot honom. Är det ett sunt beteende?

Fast så vet vi ju inte om det är. Birro är säkert på många plan en svår människa att leva med, och det kan också varit det som lett till att de flyttat i sär. Eller något annat i relationen mellan dem. Det behöver inte ha med spriten att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in