Citat:
Ursprungligen postat av
Pappa66
Han påstår även att han förlorade jobbet utifrån sin lunch med SD vilket är en ren och skär lögn, jobben och uppdragen han förlorat var innan lunchen med SD.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr B
Nej han förlorade jobbet efter lunchen. Kanske ska passa dig för att kalla andra lögnare när du själv ljuger?
Nja. Ni har väl båda halvrätt. Så här skriver Birro:
Citat:
Mediestormarna runt mig handlar inte längre om vem jag är och vad jag skriver, utan om din, hennes, hans, allas rättighet att skriva och tycka utifrån sina hjärtan. Och att visa på det orimliga och skrämmande i att en människa kan få sparken från sina jobb, bli hotad och hatad och tvingas ha polisbeskydd baserat på vem han ätit lunch med. Vad är det för ett land? Vad säger det om oss?
Sina alltså, plural. Birro har på senare tid fått sluta skriva för Expressen, blivit refuserad av sitt förlag och fått sluta skriva för en italiensk fotbollssajt. Kan eventuellt missat något, men det var bara ett av dessa, som krönikör för den italienska fotbollssajten, som upphörde efter lunchen. Rent kronologiskt, alltså. Så jag tycker inte att han ger en helt rätt bild när han antyder att han förlorat
sina jobb på grund av detta.
Dessutom kan det ifrågasättas att han fick sluta skriva på fotbollssajten på grund av SD-lunchen. Att det enbart hade med lunchen att göra tror jag inte, det kan också bero på att Birro helt enkelt är en knepig person, som inte bloggade så mycket om fotboll utan mest om hur synd det är om han. Lunchen med SD-männen kan ha varit droppen, eller en förevändning, som ledde till att samarbetet avslutades.
Sen kan man ju också flika in att Birro inte fick sparken (men hans uppdragsgivare slutade köpa in hans tjänster), hade det rört sig om ett anställningsförhållande så skulle det naturligtvis, och med rätta, bli en arbetsrättslig process. Och det kanske inte är lunchen som sådan som är intressant, utan att de enligt uppgift planerade någon form av projekt tillsammans.