2016-04-02, 18:29
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Haha,,, som vanligt när Mackan presterar stormar, näthatar, exfrugans entourage och AB redaktionen i ett vattenglas.

Han driver en radiopod, och skriver krönikor, till en stor del utan betalning, att samla in cash på andra sätt än det vanliga sticker tydligen i ögonen, visst han måste amortera på bostaden på slöddermalm men han vill väl naturligtvis vara nära sina barn. Att resa till Italien kostar väl lika mycket som en t,o,r till Hallsberg i dagsläget.

Jag swishar en hundring direkt ikväll, vad han gör med dem skiter jag i. Bara jag slipper spendera en tjuga för att sponsra Virtanens sniffande och snapsande...

Ger du pengar till tiggare som sitter utanför affärerna också?
Citera
2016-04-02, 18:29
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Röda Korset samt Frälsningsarmén tigger pengar för att ge till behövande, det borde vara en väsentlig skillnad.
Romska tiggare och Marcus Birro tigger i sant egenintresse.

De andra tigger också i sitt egenintresse.
Citera
2016-04-02, 18:36
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Har tiggarna en Radiopod och skriver samhällsanalytiska artiklar?
Citera
2016-04-02, 20:24
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:

Det kostar att kritisera den sjuka samhällsordningen som råder nu. Oavsett vem som vågar kritisera att "opp är ner" och det sjuka i att "grisen gal i granens topp", så bör det premieras. Punkt!

Birro har säkert sagt många dumheter, men Birro har nyktrat till långt tidigare än de flesta. Om 10 år kommer ingen att våga ifrågasätta Birro, för då är hans åsikter politiskt korrekta.

Du missar the big picture.
Citera
2016-04-02, 21:06
Medlem
P55s avatar
Citat:
Har tiggarna en Radiopod och skriver samhällsanalytiska artiklar?

Du undviker min fråga, men jag förutsätter att du inte har något svar på den och att du lämnar den här tråden!
Citera
2016-04-21, 13:55
Medlem
Giant Squids avatar
Det var många som ville att Birro skulle ta till flaskan igen och lägga sig i rännstenen.
Men han har inte knäckts utav lynchmobben. Han verkar vara lite överallt nu.
Folkbladet,Nyheter24,Bloggen,Radiopodden,Poesikväl l med Omar och jobbar tydligen med något spännande tv-projekt, undrar vad det kan vara??

Gillar den här:

Vad Stefan borde ha sagt.

Citat:
”Hej och tack för att ni kommit hit. Det har under en viss tid blivit känt att en känd och framstående svensk minister inte delar den värdegrund som mitt och regeringens samarbetsparti delar. Det är oförenligt med våra värderingar jämföra israeliter med nazister, det är vedervärdigt att sitta vid samma bord som terrorister, islamister och religiösa fundamentalister i en tid när just denna typ av brottslighet är det främsta hotet mot vår civiliserade demokrati. Det har blivit uppenbart att ministern i fråga haft en attityd utåt och en annan, dold agenda. Det är oförenligt med vår demokrati helt enkelt och det är därför, och inte för att media skrivit om det, som han avgår. När en värdegrund attackeras måste vi vara lika konsekventa oavsett från vilket håll attackerna kommer. DET är verklig demokrati och jag tänker i fortsättningen vara lika skoningslöst tydlig i myt adresserande av denna typ av fascism som jag varit i min kritik mot folkvalda paritet i riksdagen. Kaplan avgår inte för att media skrivit om detta utan för att det inte går att ha en minister som svävar så tydligt och uppenbart på målet om vem han är och vad han tror på.”
http://marcusbirro.se/vad-statsministern-borde-ha-sagt/
Senast redigerad av Giant Squid 2016-04-21 kl. 13:58.
Citera
2016-04-21, 17:16
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Du undviker min fråga, men jag förutsätter att du inte har något svar på den och att du lämnar den här tråden!

Om man läser mellan raderna så är svaret nej för att de inte har en "Radiopod och [inte] skriver samhällsanalytiska artiklar". Du kan tacka mig senare för att jag tolkade åt dig :P
Citera
2016-04-21, 22:00
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Det var många som ville att Birro skulle ta till flaskan igen och lägga sig i rännstenen.
Men han har inte knäckts utav lynchmobben. Han verkar vara lite överallt nu.
Folkbladet,Nyheter24,Bloggen,Radiopodden,Poesikväl l med Omar och jobbar tydligen med något spännande tv-projekt, undrar vad det kan vara??

Gillar den här:

Vad Stefan borde ha sagt.

http://marcusbirro.se/vad-statsministern-borde-ha-sagt/
Marcus Birro har gjort karriär av att ta på sig offerkoftan. Det kan bli jäkligt tröttsamt och det känns många gånger som det går rundgång. Men jag är uppriktigt sagt glad för hans skull att det nu verkar ha vänt igen. Det är inte okej någonstans att utsättas för lynchstämning enbart för att man tycker annorlunda. Kämpa Marcus! Du förtjänar detta.
Citera
2016-04-22, 20:05
Medlem
Så där ja. Nu är det så där djävla synd om Birro igen. Konkurshot för bolaget och vräkningshot från lägenheten. http://www.smp.se/vaxjo/birro-hoppar-av-efter-hot/

Lär han sig ingenting av sina tidigare misstag? Vilka två uppdragsgivare är det som betalar honom en fast lön förresten? Folkbladet i Norrköping är väl den ena..

Han får väl några tusenlappar per månad från swish-tiggeriet och den flerfaldigt prisbelönte författare måste väl få in en bra slant från bokförsäljning också.

Stora TV-projekt också på gång enligt hans Facebook och inbjudningar till gratisnöjen och käk på allehanda jippon också. Poesikvällar med Omar och föreläsningar i diverse kristna communities.

Den drevutsatte har också lyckats publicera ett stort antal artiklar i drevet mot miljöpartiet, i Expressen, SVT-opinion, nyheter24, nyheteridag M.fl Trillar väl in kulor för det också.

Gnällspik är vad han är.
Citera
2016-04-22, 20:11
Medlem
Från samma artikel: "Jag röstar inte ens i allmänna val. Jag är punkare i själ och hjärta."

Så korkat! Han är ju inte ens röstberättigad som italiensk medborgare.
Citera
2016-04-22, 21:34
Medlem
Hiroshima15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixtvikaren
Från samma artikel: "Jag röstar inte ens i allmänna val. Jag är punkare i själ och hjärta."

Så korkat! Han är ju inte ens röstberättigad som italiensk medborgare.

I Sverige har du möjligheten att få sk DUBBELT medborgarskap. Kanske Birro har det?

Birro har gått från fyllskalle i lokalTV till katolsk kolumnist. Och gett ut flera böcker!

Jag beundrar honom. Det krävs mod, äkta mod, att omvärdera sig själv.
Citera
2016-04-22, 21:55
Medlem
Giant Squids avatar
Han lär väl vara röstberättigad i Italien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in