2013-05-11, 15:50
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jag konstaterar igen att det faktiskt finns något äkta hos Birro. Beviset är
att han blir konstant utskälld, inte minst i denna tråd. Hade han verkligen varit
en nolla hade han inte ens haft någon egen tråd här.

Han triggar ju åtminstone det förtäckta hatet som vi svenskar borde rikta mot de verkliga parasiterna i samhället. Egentligen vill vi ju att den här tråden ska handla om någon äcklig nigger, zigenare eller turk - men det känns mer ofarligt att hata en sydeuropè som Marcus Birro.
Men han verkar lite katolskt dum i just rasfrågorna och tycks ignorera att man faktiskt förväntar sig lite mer italienskt temperament från hans sida. Han lever inte upp till våra föväntningar och fördomar om hur spaghettiraggare ska vara till sättet.

Han måste bli mer småaktig och inskränkt och tjafsa mindre om storsinthet och kärlek samt annat bjäfs som vi svenskar avskyr.
Citera
2013-05-13, 20:43
Medlem
Tammers avatar
Dessbättre tycker jag man ser allt mindre av denna "kändis" ju längre tiden går. Media har väl till slut insett att han saknar potential att tillför något ö h t. Vet inte vem som lanserade "fenomenet" från börja, men alla kan väl göra misstag...
Vi har ju också sluppit se stjärnan Kitty Jutbring på en tid också, skönt.
Om nu bara Röda Brigaderna kunde kidnappa Petra Mede innan Schlagerfestivalen så vore alla mina hatobjekt ur världen...
Citera
2013-05-17, 21:46
Medlem
Basil Fawltys avatar
Birro pladdrar igen, ur Världen idag :

" När det tidigare var svenska nynazister och högerextrema grupper som förföljde judar talade vi öppet och indignerat om förhållandena men nu när det är människor med muslimsk balkgrund från Mellanöstern som står för hatet och hoten"

Och i samma andetag:
"Samtidigt är staden Malmö, från den socialdemokratiska partitoppen och hela vägen ner till invånarna, präglat av en fruktansvärd antisemitism."

Det senare är ett påstående, som är anmärkningsvärt. Skulle 50 % ( eller vad det kan vara) av Malmös invånare vara fruktansvärda antisemiter?

Sedan kan man undra om Birro anser att sossar i Malmö skiljer sig från sossar i resten av landet.
Citera
2013-05-18, 11:32
Medlem
EugeneHutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basil Fawlty
Birro pladdrar igen, ur Världen idag :

" När det tidigare var svenska nynazister och högerextrema grupper som förföljde judar talade vi öppet och indignerat om förhållandena men nu när det är människor med muslimsk balkgrund från Mellanöstern som står för hatet och hoten"

Och i samma andetag:
"Samtidigt är staden Malmö, från den socialdemokratiska partitoppen och hela vägen ner till invånarna, präglat av en fruktansvärd antisemitism."

Det senare är ett påstående, som är anmärkningsvärt. Skulle 50 % ( eller vad det kan vara) av Malmös invånare vara fruktansvärda antisemiter?

Sedan kan man undra om Birro anser att sossar i Malmö skiljer sig från sossar i resten av landet.

Nu har jag inte läst Världen idag. Men om det stämmer det du skriver så är det ju såklart helt imbecillt. Men problemet är som jag ser det inte så mycket att Birro ger utryck för såna idéer. Finns nog många människor i Sverige som pratar betydligt mycker mer skit. Men...dem tillåts inte uttala sig i media. Att människor som Birro och andra "talking heads" tillåts sprida sina smutsiga åsikter om allt möjligt som dem inte har någon som helst kunskap om är vad jag ser som det stora problemet idag.

Nått jävla krav på kunskap om det så vore erfarenhet eller akademiska meriter borde ju kunna finnas i den offentliga debatten.
Citera
2013-05-20, 08:49
Medlem
enfindams avatar
Man kan tycka vad man vill om Birro, men nog verkar han modig? Att vara kontroversiell och stå upp för sina åsikter är en sak, men att dessutom stå öga mot öga med de som han har kritiserat visar på ett stort mod, tycker jag. Jag såg debatten från 2012 mot Sturmark som han överlägset vann. Ställ dom mot väggen, ifrågasätt och ta en debatt. Fortsätt så, Birro!
Senast redigerad av enfindam 2013-05-20 kl. 09:38.
Citera
2013-05-20, 09:27
Medlem
serotonins avatar
Birro är inte kontroversiell, han är en del av etablissemanget. Att han nu då och då börjat ifrågasätta känsliga frågor om invandring och antisemitism hos araberna kan han få en golfapplåd för, men det är egentligen bara det blöta fingret i luften igen; det blir mer och mer okej att kritisera invandringen för varje dag som går.

Ska också säga att jag ändå tycker Birro har fått på tok för mycket skit i den här tråden. Visst, en dramaqueen och åsiktsmaskin är han, men han är inget svin och jag tycker nog han har en plats i offentligheten.
Citera
2013-05-20, 09:32
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Birro är inte kontroversiell, han är en del av etablissemanget. Att han nu då och då börjat ifrågasätta känsliga frågor om invandring och antisemitism hos araberna kan han få en golfapplåd för, men det är egentligen bara det blöta fingret i luften igen; det blir mer och mer okej att kritisera invandringen för varje dag som går.

Ska också säga att jag ändå tycker Birro har fått på tok för mycket skit i den här tråden. Visst, en dramaqueen och åsiktsmaskin är han, men han är inget svin och jag tycker nog han har en plats i offentligheten.
Han är väl i högsta grad kontroversiell? Han uttrycker sina åsikter oavsett om dom passar in eller ej och det gör honom till en omstridd person. Det som är så uppfriskande med Birro är just det att han håller fast vid sina åsikter och inte viker sig en tum, trots massivt motstånd.
Senast redigerad av enfindam 2013-05-20 kl. 09:39.
Citera
2013-05-20, 09:41
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Han är väl i högsta grad kontroversiell? Han uttrycker ju sina åsikter oavsett om dom passar in eller ej. Det som är så uppfriskande med Birro är just det att han håller fast vid sina åsikter och inte viker sig en tum, trots massivt motstånd.

Att han ibland nosar på invandringsrelaterade ämnen känns mer som populism än något kontroversiellt när det gäller Birro, om du frågar mig. Han är säkert ovanligt frispråkig mätt med MSM-måttband, - men han har, vad jag vet, alltid hållit sig inom ramarna. Katolikskiten han flashar med ser jag som rent poserande. När har han varit kontroversiell?
Senast redigerad av serotonin 2013-05-20 kl. 09:46.
Citera
2013-05-20, 09:51
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Att han då och då nosar på invandringsrelaterade ämnen känns mer som populism än något kontroversiellt när det gäller Birro, om du frågar mig. Han är säkert ovanligt frispråkig mätt med MSM-måttband, - men han har, vad jag vet, alltid hållit sig inom ramarna. Katolikskiten han flashar med ser jag som rent poserande. När har han varit kontroversiell?
Bara det att han står upp för sin tro i det allt med sekulariserade Sverige upplever nog många som kontroversiellt. Birro vågar och det ska han ha en eloge för.
Citera
2013-05-20, 10:03
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Bara det att han står upp för sin tro i det allt med sekulariserade Sverige upplever nog många som kontroversiellt. Birro vågar och det ska han ha en eloge för.

Då vet man inte vad det betyder att vara kontroversiell. Jag har alltså inte så mycket emot Mackan, men hans karriär har i mångt och mycket byggt på att ta på sig vissa roller. Torsdag: Sisters Of Mercy-älskare, fredag: nykter (ibland) alkoholist, lördag: Let's Dance, söndag: katolsk patriark. Ingen av rollerna känns vidare genuin.
Citera
2013-05-20, 11:00
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Då vet man inte vad det betyder att vara kontroversiell. Jag har alltså inte så mycket emot Mackan, men hans karriär har i mångt och mycket byggt på att ta på sig vissa roller. Torsdag: Sisters Of Mercy-älskare, fredag: nykter (ibland) alkoholist, lördag: Let's Dance, söndag: katolsk patriark. Ingen av rollerna känns vidare genuin.
Det kan ju bero på att han arbetar som krönikör och att det är hans jobb att ha åsikter om det mesta...
Citera
2013-05-20, 20:28
Medlem
Amors avatar
http://blogg.varldenidag.se/birros-b...-sol-i-osregn/

Någon mer än jag som har märkt att Birro har blivit allt mer radikal i sin kristna tro. Han talar allt mer om den personliga omvändelsen till Jesus. Han har blivit bättre på det "frikyrkligt kristna språket" dessutom. När han skrev om Gud för några år sedan gjorde han det på ett mycket mer hädiskt och hemsnickrat sett.

Tror ni att han är frälst på riktigt? Eller är det bara ett språkbruk han tagit till sig tack vare hans umgänge med diverse profiler i kretsen kring Livets Ord. Vad jag sett verkar det bara vara i den frikyrkliga världen han har ett kontaktnät. Tror aldrig jag sett honom refererat till något samtal med en katolsk präst eller liknande. Han verkar aldrig gå i katolska kyrkan på söndagar heller, trots att katolska kyrkan tillskillnad från den protestantiska faktiskt har en kyrkoplikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in