2015-09-30, 13:23
Medlem
Om människan nu hatar Södermalm och dess invånare så mycket varför flyttar han inte bara därifrån? Han har ju en del gemensamt med SD iallafall i det att bägge ständigt uttrycker sitt förakt och hat för kultur- och medieeliten men vill inget hellre än att accepteras av desamma.

Detta tillsammans med att han snackar skit om sin ex-fru på Twitter, bränner broar till alla potentiella arbetsgivare, bölar om hur fattig han är trots att han äger en bostadsrätt i ett av Sveriges mest attraktiva områden som han enligt egen utsago hatar och därmed borde kunna sälja och leva lycklig i ett annat område krönt med hans affär med en gift kvinna gör att han inte längre bara är patetiskt ynklig och lättkränkt utan även jävligt osympatisk. Sluta gnäll för helvete, det finns så många människor som har det betydligt jobbigare än du som biter ihop och försöker lösa vardagen ändå utan att gnälla om hur orättvist livet är som inte låter en skriva i Sveriges största tidningar längre.
Citera
2015-09-30, 13:31
Medlem
Giant Squids avatar
Läser Birro i Det goda samhället,

Sverige förtjänar bättre

http://detgodasamhallet.com/2015/09/...tjanar-battre/

och blir lite nyfiken på de hotfulla brev som Jonas Gardell skickat till Marcus Birro.
Gardell är aktuell nu med någon show samt att han lämnat in ett manus till SVT.
Det skulle vara bra om Marcus gjorde innehållet i breven offentliga för att få veta mer om Gardells rätta jag. Gardell utnyttjar nog sin position i kultur och kändis världen för att snacka skit och mobba Marcus, det skulle inte förvåna mig ett dugg.

Citat:
Samma välbeställda medelklassare här på Södermalm kan betala 300 spänn för att skratta gott åt den ständigt närvarande medelmåttan Alex Schulman eller riksmobbaren Betnér eller primadonnan Gardell som får håna och driva med andra men skickar hotfulla mail (oh, yes) om man ens vågar kritisera något han sagt eller skrivit, och samma kära medborgare kan sedan stövla upp till rektorn på barnens skola och förfasa sig över att någon ropat något taskigt till deras lilla Tindra på skolgården…

Vet inte hur länge beefen mellan de båda har pågått men när Birro skrev för Expressen så sågade han Gardell ganska hårt. Är det efter det som Gardell skruvat upp tonläget?

Gardells ståuppshow av Gud är flottigt egocentrisk och högst medelmåttig
http://www.expressen.se/kronikorer/m...h-hogst-medel/
Citera
2015-09-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Läser Birro i Det goda samhället,

Sverige förtjänar bättre

http://detgodasamhallet.com/2015/09/...tjanar-battre/

och blir lite nyfiken på de hotfulla brev som Jonas Gardell skickat till Marcus Birro.
Gardell är aktuell nu med någon show samt att han lämnat in ett manus till SVT.
Det skulle vara bra om Marcus gjorde innehållet i breven offentliga för att få veta mer om Gardells rätta jag. Gardell utnyttjar nog sin position i kultur och kändis världen för att snacka skit och mobba Marcus, det skulle inte förvåna mig ett dugg.

Vet inte hur länge beefen mellan de båda har pågått men när Birro skrev för Expressen så sågade han Gardell ganska hårt. Är det efter det som Gardell skruvat upp tonläget?

Den som kastar skit får skit tillbaks, Birro har själv en position även fast han beskriver sig som en underdog. När han pekar finger pekar minst två tillbaks på honom själv. Flottigt egocentrisk, till exempel. (jag gillar inte Gardell heller).
Citera
2015-09-30, 15:57
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Intressant text i dessa dagar av aktivt horbockande från Birro.

" Jag tror inte heller alls på att man kan plocka det man vill ha av religionen och sedan snickra sig en progressiv, välanpassad individuell Gud som aldrig ställer några krav utan alltid bara lallar med vad man än gör, hur man än lever, och hur man än behandlar sig själv och sina medmänniskor."

Fem år senare kräver Birro inte förlåtelse för sina brott mot det av gud heligt instiftade äktenskapet utan full förståelse och acceptans från svensk kristenhet.

" I Gardells värld ryms ingen dialog. Hela hans liv är uppbyggt på en monolog."

Den som sa`t han va`t.

edit (jag gillar inte Gardell heller)
Citera
2015-09-30, 19:03
Medlem
PiusXIIIs avatar
Jag tycker att Marcus Birro är intressant. Han har blivit utslängd från de stora sammanhangen, men vägrar att lägga sig ner och dö. I stället svingar han tämligen vilt, vilket jag tycker ger betydligt intressantare läsning än den många av de sk "krönikörer" som fortfarande har sina fina positioner producerar.
Citera
2015-09-30, 19:56
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jag tycker att Marcus Birro är intressant. Han har blivit utslängd från de stora sammanhangen, men vägrar att lägga sig ner och dö. I stället svingar han tämligen vilt, vilket jag tycker ger betydligt intressantare läsning än den många av de sk "krönikörer" som fortfarande har sina fina positioner producerar.

Varför ska han lägga sig ner och dö? Birro älskar sin offerkofta. Han trivs bäst med bilden han själv skapat som den plågade människan ingen förstår.
Citera
2015-09-30, 21:36
Medlem
Mats Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Nu har Marcus varit gäst hos Malou: http://www.tv4.se/efter-tio/klipp/ma...C3%A5r-3204858

Birro är ängslig men han vinner i sin ärlighet. Trots Malous ledande frågor som vill koppla ihop Birro med Sverigedemokraternerna så svarar Marcus rakt på frågorna om sin politiska åskådning. Har han egentligen inte rätt - ska man inte kunna äta lunch med folk som har andra åsikter än sig själv?
Citera
2015-10-02, 14:45
Medlem
Jag såg häromdan några bilder på Marcus Birro och hans nya kärlek på en semesterresa till Italien. Hur blev dessa bilder offentliga? Hade de blivit snodda eller är han så overkligt pinsam att han skickar privata semesterbilder till diverse skvallerjournalister?
Citera
2015-10-02, 15:21
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Jag såg häromdan några bilder på Marcus Birro och hans nya kärlek på en semesterresa till Italien. Hur blev dessa bilder offentliga? Hade de blivit snodda eller är han så overkligt pinsam att han skickar privata semesterbilder till diverse skvallerjournalister?
Det är ju han själv som har tagit dom eftersom det är s.k "selfies". Resten får du räkna ut själv...
Citera
2015-10-10, 07:39
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Nu jämför han sin kommande bok med "En dåres försvarstal"... Jag vet att han alltid har överskattat sin "talang", men detta tar nog priset.

Källa: Facebook.
Citera
2015-10-11, 01:52
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Lind
Birro är ängslig men han vinner i sin ärlighet. Trots Malous ledande frågor som vill koppla ihop Birro med Sverigedemokraternerna så svarar Marcus rakt på frågorna om sin politiska åskådning. Har han egentligen inte rätt - ska man inte kunna äta lunch med folk som har andra åsikter än sig själv?

Det är klart man kan äta lunch med vem man vill. Det är däremot lite ovanligare att man väljer att göra det med ställföreträdande partiledare och dennes högra arm. Där den högra armen (som heter Linus och inte har alla kor i hagen) efteråt berättar för pressen att "Birro hade lite förslag som vi ville höra mer om."

Det är ju inte heller så att Birro och de här SD-herrarna är nära vänner, om ens vänner alls. Så man måste fråga sig, varför vill en partiledare ta sig tid att äta lunch med Birro? Någon har föreslagit något för den andre. Det är ju nästan så man tror att Birro fixade till den där lunchen för att sedan själv ringa pressen och avslöja att han var där.
Citera
2015-10-11, 02:21
Medlem
Kaendiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Nu jämför han sin kommande bok med "En dåres försvarstal"... Jag vet att han alltid har överskattat sin "talang", men detta tar nog priset.

Källa: Facebook.
Magstarkt. Näst intill sanslöst.
Att han profiterar på den klassiska romanen av Strindberg (en av Birros husgudar) överraskar kanske inte. Dock är det smaklöst att göra reklam för sig själv med titellänkning till någon som är en miljard mer kompetent, intelligent och intressant. Marcus förnekar sig inte. Han fortsätter sin wannabe-verksamhet trots att han säkert vet att de flesta genomskådar honom och bara ser honom som infantil och pinsam.

Å andra sidan kanske titeln En dåres försvarstal passar Birro som handsken i höstkylan. Om sanningen ska fram är han ju en sorts dåre och försvara sig med bokstäver (på ett upprepande sätt) är nog hans enda sätt att kunna fortleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in