2013-05-20, 21:12
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Man kan tycka vad man vill om Birro, men nog verkar han modig? Att vara kontroversiell och stå upp för sina åsikter är en sak, men att dessutom stå öga mot öga med de som han har kritiserat visar på ett stort mod, tycker jag. Jag såg debatten från 2012 mot Sturmark som han överlägset vann. Ställ dom mot väggen, ifrågasätt och ta en debatt. Fortsätt så, Birro!

Nej inte ett dugg. Han har hittat sin nisch (arbetsgivare) så länge han inte upprör sina nya kristna polare sitter han säkert.
Att han menar att sossar är antisemiter är i precis den mall han numera måste rätta sig i för att få pengar.
Med din syn på vad som är kontroversiellt är Lars Adaktusson en riktig rebell.
Citera
2013-05-20, 21:34
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
http://blogg.varldenidag.se/birros-b...-sol-i-osregn/

Någon mer än jag som har märkt att Birro har blivit allt mer radikal i sin kristna tro. Han talar allt mer om den personliga omvändelsen till Jesus. Han har blivit bättre på det "frikyrkligt kristna språket" dessutom. När han skrev om Gud för några år sedan gjorde han det på ett mycket mer hädiskt och hemsnickrat sett.

Tror ni att han är frälst på riktigt? Eller är det bara ett språkbruk han tagit till sig tack vare hans umgänge med diverse profiler i kretsen kring Livets Ord. Vad jag sett verkar det bara vara i den frikyrkliga världen han har ett kontaktnät. Tror aldrig jag sett honom refererat till något samtal med en katolsk präst eller liknande. Han verkar aldrig gå i katolska kyrkan på söndagar heller, trots att katolska kyrkan tillskillnad från den protestantiska faktiskt har en kyrkoplikt.
Jag tror att Birros sätt att utttrycka sig och tankar är helt och hållet hans egna. Tänkvärda ord i hans blogg om att det är mer som förenar än skiljer kristna åt och hur viktigt det är att stå upp för sin tro.
Senast redigerad av enfindam 2013-05-20 kl. 22:15.
Citera
2013-05-21, 07:57
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Tror ni att han är frälst på riktigt? Eller är det bara ett språkbruk han tagit till sig tack vare hans umgänge med diverse profiler i kretsen kring Livets Ord.

Jag tycker det låter som om han försöker övertyga sig själv. "Livet med Jesus är som att ständigt ha en portion sol med sig mitt i ösregnet." Känns som han har sagt samma sak 1000 gånger. Om det nu är så fantastiskt och omvälvande borde det väl finnas fler vinklar att utforska?

Citat:
Man kan tycka vad man vill om Birro, men nog verkar han modig? Att vara kontroversiell och stå upp för sina åsikter är en sak, men att dessutom stå öga mot öga med de som han har kritiserat visar på ett stort mod, tycker jag. Jag såg debatten från 2012 mot Sturmark som han överlägset vann. Ställ dom mot väggen, ifrågasätt och ta en debatt. Fortsätt så, Birro!

Haha! Kul skämt. Han kunde inte reda ut en enda av sina 300 självmotsägelser, så försökte hanka sig fram på charm. Han försökte hela tiden hålla en intellektuell diskussion på avstånd eftersom han inte kan hantera den.
Citera
2013-05-21, 08:08
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Jag tycker det låter som om han försöker övertyga sig själv. "Livet med Jesus är som att ständigt ha en portion sol med sig mitt i ösregnet." Känns som han har sagt samma sak 1000 gånger. Om det nu är så fantastiskt och omvälvande borde det väl finnas fler vinklar att utforska?

Haha! Kul skämt. Han kunde inte reda ut en enda av sina 300 självmotsägelser, så försökte hanka sig fram på charm. Han försökte hela tiden hålla en intellektuell diskussion på avstånd eftersom han inte kan hantera den.
Med tanke på att det är Humanisterna själva som anordnar dessa möten med egen publik och egna moderatorer, så klarade han sig utmärkt, tycker jag.
Senast redigerad av enfindam 2013-05-21 kl. 08:11.
Citera
2013-05-30, 23:44
Medlem
Basil Fawltys avatar
"För vem skriver man?"

"För att man har en passion som hotar att svämma över om man inte lyckas strutera den."

"En enda sak är jag bra på. Jag kan skriva."

"Jag är en idiot."

Ibland har han rätt, Birro

http://bloggar.expressen.se/birro/20...-ett-manifest/
Citera
2013-05-31, 07:39
Medlem
relativs avatar
Citat:
Med tanke på att det är Humanisterna själva som anordnar dessa möten med egen publik och egna moderatorer, så klarade han sig utmärkt, tycker jag.

Om du var där vet du att det var en hel drös kristna Birro-fans i publiken. Och att Humanisterna arrangerar sina debatter rättvist. Det har man råd med när man har verkligheten och riktiga argument på sin sida.

Är det nån som bör anses ha otillbörlig hjälp är det väl Birro. Han har ju Gud på sin sida! Universums mäktigaste varelse. Snacka om fusk.
Citera
2013-05-31, 20:29
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Om du var där vet du att det var en hel drös kristna Birro-fans i publiken. Och att Humanisterna arrangerar sina debatter rättvist. Det har man råd med när man har verkligheten och riktiga argument på sin sida.

Är det nån som bör anses ha otillbörlig hjälp är det väl Birro. Han har ju Gud på sin sida! Universums mäktigaste varelse. Snacka om fusk.
Alla som har sett dessa debatter vet att det sitter mest humanister i publiken och att det är humanister som är moderatorer. Det är m.a.o bortaplan på flera sätt för dessa inbjudna debattörer. Snacka om att känna sig bortkommen!
Senast redigerad av enfindam 2013-05-31 kl. 20:33.
Citera
2013-05-31, 20:51
Medlem
http://bloggar.expressen.se/birro/20...-ett-manifest/
"En enda sak är jag bra på. Jag kan skriva."
"För att man har en passion som hotar att svämma över om man inte lyckas strutera den"

Strutera???????

Najs. Killen är dum i huvudet bortom all räddning. Tyvärr används han som ett freak av bl.a. Expressen. På samma sätt som dvärgar och skäggiga damer användes på cirkus förr. Och precis som att folk fascinerades av dvärgarna och de skäggiga damerna fascineras många av Birro. Det exploaterar Expressen. Ganska osmakligt.
Citera
2013-06-03, 21:42
Medlem
DIEXELs avatar
http://www.expressen.se/nyheter/marc...ksdagsledamot/

KD i Dalarna föreslår den vidriga Birro som deras riksdagsledamot...
Citera
2013-06-03, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
http://www.expressen.se/nyheter/marc...ksdagsledamot/

KD i Dalarna föreslår den vidriga Birro som deras riksdagsledamot...

Ja
Vad skall man säga, Kd tuffar på på den inslagna rälsen....rakt mot undergången!
Förövrigt undrar jag hur en man som är så känslig för kritik skall klara av riksdagen!
En kändis som Birro lär ju bli granskad in i sysömmarna varenda gång han öppnar käften.
Inte för att det stoppar honom....men det är inte litterära verk eller sprit han kommer klanta till det på om han blir riksdagsledamot, utan allas vår framtid och där håller inte folk tillbaka om de blir missnöjda!

Skulle bli MYCKET intressant
Citera
2013-06-04, 00:59
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somndrucken
Ja
Vad skall man säga, Kd tuffar på på den inslagna rälsen....rakt mot undergången!
Förövrigt undrar jag hur en man som är så känslig för kritik skall klara av riksdagen!
En kändis som Birro lär ju bli granskad in i sysömmarna varenda gång han öppnar käften.
Inte för att det stoppar honom....men det är inte litterära verk eller sprit han kommer klanta till det på om han blir riksdagsledamot, utan allas vår framtid och där håller inte folk tillbaka om de blir missnöjda!

Skulle bli MYCKET intressant

Jag skulle fan överväga att personrösta på honom om jag fick chansen, trots att jag nog får ett nervöst sammanbrott om Alliansen vinner igen. Det hade nästan varit värt alla ihjälgasade knarkare och socialbidragstagare om man får se Birro domdera och gaffla om jävla äckliga ateister och sjuka vänsteridioter i riksdagen. Tänk om han dyker upp med en flaska Baileys en morgon!
Citera
2013-06-04, 08:49
Medlem
relativs avatar
Citat:
Alla som har sett dessa debatter vet att det sitter mest humanister i publiken och att det är humanister som är moderatorer. Det är m.a.o bortaplan på flera sätt för dessa inbjudna debattörer. Snacka om att känna sig bortkommen!

Tycker du alltså att Birro blev felaktigt behandlad? Konstigt, det verkade han inte tycka själv. Anser du att man måste vara på hemmaplan för att kunna föra sig i en debatt? Det låter som fotbollsskrock.

Sturmark debatterar ofta i kyrkor osv, det har han inga problem med. Kanske för att han har argument och har tänkt igenom vad han tycker, tror och varför. Sen behöver man inte hålla med om det han säger. Ska även tillägga att det finns religiösa som har ruggigt bra retorik och för sig väl i debatter. Birro är inte en av dem. Kan du inte se det, även om du sympatiserar med honom som person?

Tips till övriga tråden: http://play.varldenidag.se/berggren-birro/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in