Bra skrivet IshethZenunim!
Tycker mig upptäcka en sida hos Birro, som tydliggjorts senaste tiden. Han når inte in i de finkulturella rummen. Se senaste Birro´s bord, som var pinsam för Birros del, hans tröstlösa tjatande på Jessica Gedin om att få lov att delta i Babel. Jessica markerade också på ett subtilt snyggt sätt att hon anser att Birro inte kan skriva, vilket hon har helt rätt i.
När han nu inte hamnar i de finkulturella sofforna får han nöja sig med den mediala plattform han faktiskt lyckats få, Expressen, TV4, Dalarnas tidning, Dagen osv. Det kan man inte ta ifrån honom.
Han gör i den senaste striden med Nyheter24 en poäng av denna position i mediasverige gentemot Eric Rosén på Nyheter24. Birro skriver minsann från
en riktig tidning och inte från "
är ett nedpissat gammalt plank", där tydligen Rosén hör hemma.
Idag skriver Birro i sin blogg på Expressen,
http://bloggar.expressen.se/birro/ på samma sätt.
Citat:
Med Kärlek Överlever Jag Er Alla. (En lipsills försvarstal).
Hur mycket kärlek rymmer då det blogginlägget? Tja, Birro ger sig på Rosén igen som är en pissig råtta. Sedan får någon Björn Bråfelt sig en känga och alla "mediala" vänner, som inte stöttat Birro de här senaste dagarna? (Birro har aldrig funderat över den verkliga orsaken?)
Vidare om Rosén
Citat:
Råttor håller ofta till på bakgårdar
Citat:
De vill allra helst hamna i det ljus som jag arbetat mig till.
Sedan är det någon sportjournalist vid namn Jan Hansson, som jobbat på GP tidigare och nu enligt Birro degraderats till Borås och nu får sin fiskar varma av Birro för att han varit kritisk mot Birro en gång och kallat honom för en mupp. Han jobbar ju inte heller på en "riktig" tidning.
Citat:
Jag tar kritik varje dag för mina texter. Men jag vägrar finna mig i att ständigt bli personligt påhoppad. Jag tar gärna en saklig och värdig debatt om det jag skriver.
Det är inte lätt att kritisera Birro för en text utan att kritisera Birro själv. Hans texter handlar ju till allra största delen om honom själv.
Om man är så djävla ömhudad som lipsillen Birro kanske man skulle undvika att skriva den sortens texter som han gör.
Sedan undrar jag vilken sorts kärlek Birro snackar om i blogginlägget, den rymmer mest förakt för ett antal skribenter, som inte nått den mediala framgång som Birro skryter om att han själv lyckats nå.
Inte mycket kristen värdighet i det blogginlägget Birro!
Ett bibelcitat kanske vore på sin plats :
Citat:
Du skrymtare, tag först ut bjälken ur ditt eget öga; därefter må du se till, att du kan tala ut grandet i din broders öga