Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-31, 22:08
Medlem
Jag fattar bara inte hur han kan få vara med i så jävla mycket... Som om han bara dök upp en dag och nu är han i princip alla TV4s program.. Allt från Sen kväll md Ekdal till sportprogram till Malou, vad i helvete?

Sen skriver han ju massa i Expressen också men det kanske kommer från Expressens och TV4s samarbete?
Citera
2011-01-19, 20:14
Medlem
dino999s avatar
Nu har kändistwittrare lackat ut på Birro, varpå han mycket förutsägbart surnar till, tar bollen och går hem:
Citat:
# Ni vinner! Grattis Betner och alla andra hatets lakejer! Jag lägger ner detta. Detta blir sista texten. Hej då. about 2 hours ago via Mobile Web

Heja sakliga debatten! about 2 hours ago via Mobile Web

Rubriken på min krönika är Jag vill tro på mina medmänniskor... Kanske en hint? about 2 hours ago via Mobile Web

Varifrån hämtar rätt-tänkarna sitt hat? Hur perverterade är deras glasögon när de läser det jag skriver? De VILL missförstå. about 3 hours ago via Mobile Web

varpå @MagnusBetner svarar:
Citat:
@MarcusBirro Jag kan ju bara prata för mig, men jag hittar mitt hat i dina främlingsfientliga och infantila texter. about 2 hours ago via TweetDeck in reply to MarcusBirro

Det är du som är hatets lakej @MarcusBirro mot folk utan plattform att försvara eller förklara. Men sluta skriv. Ingen blir gladare än jag. about 1 hour ago via Echofon in reply to MarcusBirro

Det hela startades av Betnér:
Citat:
# Alltså, jag får verkligen ont i kroppen av att läsa @marcusbirro:s texter. Finns det en större idiot som skriver någonstans? about 3 hours ago via TweetDeck

i replik på denna retweet:
Citat:

#SoranIsmail RT @detljuvalivet: i dag i Expressen: @marcusbirro berättar varför han väljer rasism och att bejaka sina fördomar. http://bit.ly/hRgTWh

En annan godbit i twitterflödet:
Citat:
#ametistametist
Svar till din fråga @MarcusBirro , ibland är det så, att om du tror att alla åker emot dig, så kanske det är du som kör åt fel håll. about 2 hours ago via web Retweeted by Magnusbetner and 17 others
Citera
2011-01-20, 11:34
Medlem
Basil Fawltys avatar
Stackars lille Birro. Är de elaka mot honom igen ?

Det hela har sin upprinnelse i Expressen-krönikan : http://www.expressen.se/kronikorer/1...r-dig-om-nagot

Håller med Betnér att han skriver sämre än en påse nötter, men Betnér tar i litet väl mycket om Birros främlingsfientlighet. Det är så enkelt att Birro är korkad och svamlar på så mycket att han inte vet vad han skriver.

Den här tjejen i krönikan, som talar perfekt svenska, men inte förstår ett ord av vad Birro säger. Vad är det för något ? Hela artikeln är snurrig. Kan det vara för att den - som alltid - handlar om Birro själv ?
Citera
2011-01-20, 11:51
Medlem
jugbandbluess avatar
vad var zigenartricket som birro råkade ut för? hon bad honom ta upp väskan för att--- vad? klubba honom i huvudet och ta hans pengar? tillkalla de härjade männen för att muddra honom? jag fattar inte. han är för dålig på att skriva för att man ska fatta.
Citera
2011-01-20, 11:55
Medlem
jugbandbluess avatar
nu kom jag på hur det kan ha varit: birro ljuger säkert om den där biten med att hon bad honom ta upp väskan, i själva verket tog han antagligen upp den på eget bevåg. den var kanske inte ens tom? tänk er själva tiggares reaktion när någon tar deras ihoptiggda pengar.
Citera
2011-01-20, 12:20
Medlem
knullklassons avatar
Det som får mig att kräkas kring den senaste krönikan i Expressen är utspelet från den där Magnus Betnér. Vad är det för mediakåt tomte till wannabe-världsförbättrare egentligen? Var han svårt mobbad som barn?
Citera
2011-01-20, 12:22
Bannlyst
"Då är det precis som om vi inte längre vill visa världen vilka varmhjärtade idioter vi är som blir lurade av småbarn i rullstolar.
Vilka sorts ryggradslösa jävlar tvingar ett barn till något sådant?
Hur ska vi lyckas behålla tron på våra medmänniskor?"

Marcus, jag vet att du läser det här, narcissistisk och kokett som du är.
Du är ingen varmhjärtad idiot. Du är en kallhamrad och opportunistisk cyniker.
Om någon är ryggradslös så är det du.
Citera
2011-01-20, 13:01
Medlem
Det enda det här debaklet visar är vilka jävla nötter Betner och Ismail mfl verkar vara, inget nytt under solen visserligen då båda är extremt överskattade inom sin bransch. Grotescoparodin på Betner visade allt för tydligt varför han aldrig kan bli en svensk motsvarighet till Stanhope eller Hicks, det var nästan på gränsen till karaktärsmord av den herren. Att få den där krönikan till något rasistiskt, eller ens främlingsfientligt, kräver att man lever i en sluten och paranoid miljö där allt är kränkande och styggt och man själv är riddaren vars främsta uppgift är rena världen från all ondska. Krönikan belyste snarare faran med främlingsfientlighet än något annat.
Citera
2011-01-20, 13:55
Medlem
DemiJjurgens avatar
Kan någon förklara krönikan om rullstolstjejen? Jag fattar inte ett piss.
Citera
2011-01-20, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemiJjurgen
Kan någon förklara krönikan om rullstolstjejen? Jag fattar inte ett piss.

Bara för att du har tidernas bästa komiker som avatar så ska jag förklara:

Jo, Birro blev utsatt för en tiggarscam vilket gjorde att han funderade över främlingsfientlighet. Ogrundade fördomar är egentligen inte det farliga utan det är när fördomar besannas som det kan bli obehagligt. Han jämrar sig även lite över vad som hänt med Sverige och hur det kanske är dags för oss Svenskar att inse att armbågar kanske behövs ibland och att vår naivitet kanske spelat ut sin roll i en global värld.

Eftersom Betner är fullständigt slut i knoppen kan han inte förstå nyanser av ting och tolkar texten bildligt. Han förstår helt enkelt inte vad texten egentligen handlar om, utan tror helt enkelt att Birro är rasist.

Nu låter det som att jag älskar Birro, det gör jag inte, tycker visserligen han är bra i Eurotalk, i andra sammanhang är min åsikt neutral. Men Betner, den skenheliga kommunistfittan hatar jag verkligen för allt i världen.
Citera
2011-01-20, 14:24
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Bara för att du har tidernas bästa komiker som avatar så ska jag förklara:

Jo, Birro blev utsatt för en tiggarscam vilket gjorde att han funderade över främlingsfientlighet. Ogrundade fördomar är egentligen inte det farliga utan det är när fördomar besannas som det kan bli obehagligt. Han jämrar sig även lite över vad som hänt med Sverige och hur det kanske är dags för oss Svenskar att inse att armbågar kanske behövs ibland och att vår naivitet kanske spelat ut sin roll i en global värld.

Eftersom Betner är fullständigt slut i knoppen kan han inte förstå nyanser av ting och tolkar texten bildligt. Han förstår helt enkelt inte vad texten egentligen handlar om, utan tror helt enkelt att Birro är rasist.

Nu låter det som att jag älskar Birro, det gör jag inte, tycker visserligen han är bra i Eurotalk, i andra sammanhang är min åsikt neutral. Men Betner, den skenheliga kommunistfittan hatar jag verkligen för allt i världen.

eh va? nu förklarade du ingenting. hur fungerar tiggarscammen birro utsattes för?
Citera
2011-01-20, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot

Och här kan ni läsa vad Betnér säger om Birro och dom reaktioner som hans twittrande under gårdagen skapade.

http://www.magnusbetner.com/2011/01/birro/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in