Citat:
Ursprungligen postat av Basil Fawlty
Så talar en sann före detta vänsterpartist, som numera öppet bekänner sig till "kristen höger", den f.d. partiledarkandidaten för KD.
Mår han inte bra, Markus Birro?
http://www.varldenidag.se/blogg/Marc...g-var-vanster/
Han kallar alltså Reepalu för en ohederlig antisemit (och då går jag inte in på att detta inlägg skrevs EFTER att Reepalu gjort en fullständig pudel), när Birro själv har skrivit en text med rubriken "
Elitism-Judism Hatar Med En Bödels Brist På Empati". Elitism-judismen i fråga var ett par andra narcissistiska pajasar, bröderna Schulman, som hade skrivit något taskigt om Birros poesi, och Aftonbladet, som publicerat brödernas tarvligheter. Nu är dessvärre blogginlägget borttaget från internet, men när Katrin Zytomierska (som jag också ogillar skarpt) konstaterade att Birro tycker att judar styr och ställer blev Birro kränkt och såg till att hon fick sparken från TV4.
Citat:
I torsdags krävde Marcus Birro, som jobbar i TV4:s ”Kvällsöppet”, Katrin Zytomierskas avgång. Programledaren, av judisk härkomst, gav i går sin respons:
”Han har uttryckt sitt missnöje mot judar. Så mycket har jag förstått,” skriver hon på sin blogg och fortsätter sedan: ”Han uttrycker sitt missnöje mot att judar styr för mycket”.
Marcus Birro själv är sårad när Aftonbladet når honom:
– Man blir ju väldigt, väldigt ledsen såklart. Och arg. Jag har släktingar som har suttit i koncentrationsläger och min familj har ringt mig och är jätteledsna. ”Fyllo” kunde jag ta, men det här … Nu överväger jag att polisanmäla henne för förtal, säger han.
(...)
Marcus Birro är lättad när han nås av beskedet att programledaren tvingas att sluta.
– Det känns som en jävla upprättelse. Både för mig och min familj. Det här visar också att det inte är okej att bete sig som hon har gjort, säger han.
Vad ska du göra nu?
– Jag har inte bestämt mig för om jag ska polisanmäla eller inte. Det första jag ska göra i kväll är att ringa runt till min familj och ge dem det här beskedet.
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle11542626.ab
Så Birro får säga vad som helst om judar, men när Reepalu säger något dumt förstör han allt förtroende för hela vänstern. Man får kalla Reepalu, och hela vänstern, för antisemiter, men om man riktar samma anklagelse mot Birro överväger han att polisanmäla OCH ser till att man får sparken.
Jävligt ruttet gjort av den gamla judehataren, tycker jag.