2008-10-22, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ja, tänk vad man tuff man kan vara bakom en skärm.. men detta var ju helt sinnessjukt.
Ja, detta var i överkant. På internet har svordomar och hårda texter helt tappat laddning och innebörd vilket gör att det driver människor till att skriva allt möjligt. Dock får man väl säga att det finns en fördel med att oneliners och smaklösa påhopp tappat klang eftersom det använts så mycket. För att få sin motståndare på fall och få sympatier måste man uttrycka sig sakligt annars avfärdas det bara som trams.

Men just att nämna någons döda barn när Birro och hans tjej förlorat barn tidigare och nu väntar ett gör att man undrar vad det är för galningar som får gå lösa.
Citera
2008-10-22, 23:57
Awaiting Email Confirmation
Det där var jävligt lågt.
Jag tycker att Birro är en liten prettofitta men att skriva sådär om hans förlorade barn är helt jävla stört! Han gör helt rätt som stänger bloggen!
Citera
2008-10-23, 01:33
Medlem
ArturoBandinis avatar
Jag tycker att Birro är måttligt bra (men som tidigare nämnts; han är jävligt bra i synpunkten att han peppar folk på att skriva eftersom han har lyckats med det mesta han har tagit sig för - trots att han skrivande inte är svinbra).

Men fy fan vilken jävla kräk som skrev det där i hans blogg.. Man hoppas verkligen att Birro gör en ip-koll och ringer upp honom. Inte för att jag tror att Birro är speciellt farlig, men jag tror fortfarande att kräket skulle börja lipa.
Citera
2008-10-23, 05:21
Medlem
humdis avatar
Jag håller inte alltid med honom, men det är ett jantesamhälle av rang som pissar ner på honom. De flesta vågar inte stå upp för någon åsikt alls.
Citera
2008-10-23, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Ubu
"Curt Hsons avatar:

Ett totalt förutsägbart judiskt fyllo."

Denne Herr Hson tycks vara lite fel på det mesta.
Han må gärna hata Judar (t ex mig) och Fyllon (Birro dricker inte sedan ett år).
Men han har fel i två saker:
Birro är inte Jude och Judar kan knappast vara "typiska" fyllon då de bevisligen har extremt låg frekvens av alkoholism. Dock har vi andra sjukdomar som är vanligare hos oss än andra folk. Det gäller alla folkslag. Om Herr Hson ska hata världen, empati mm så får han nog säga Italiensk + någon vanlig åkomma som drabbar Italienare.

Är Hson "Arisk" Absolutist månne?
Finns även många Muslimska nykterister.
Ryska alkoholister?

Eller tycker Hson att det mesta är tråkigt bara.
Lite OT kanske..Men jag blev lite nyfiken.Vilka sjukdomar är mer vanliga bland "Er"..???
Citera
2008-10-23, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humdi
Jag håller inte alltid med honom, men det är ett jantesamhälle av rang som pissar ner på honom. De flesta vågar inte stå upp för någon åsikt alls.

Birro vågar inte stå upp för sina åsikter om en empatilös judisk elit som hatar som bödlar (om adelssläkten Schulman) och ursäktar sina fördomar med att han är italienare från någon partisansläkt. Därefter skriker han om mobbning, tycker synd om sig själv och kallar Katrin för en jävla amöba från helvetet.

http://www.newsmill.se/artikel/2008/...ideer-om-judar

http://www.newsmill.se/artikel/2008/...-hans-fordomar
Citera
2008-10-23, 08:59
Medlem
Birro blev upprörd över något skämt från de adliga killarna Schulman och svarade med klassikern om en empatilös judisk elit som hatar. Han tillhör vänstern där man omöjligen kan kalla sig antisemit men ändå använda sig av samma uttryck och föreställningar. Han har försvarat speciellt en av sina bloggläsare som snackade om hur man inte får kritisera "det utvalda folket". Därefter har han raderat allt och gått till kvällspressen och mobbat Katrin. Han kallar henne saker och och fortsätter i klassisk förtryckarstil när hon kryper och ber om ursäkt. Och så fortsätter han. För han är ju emot mobbning. På vilket sätt är hans beteende som är hedervärt?

http://209.85.135.104/search?q=cache...lnk&cd=5&gl=se

http://www.newsmill.se/artikel/2008/...-hans-fordomar

http://www.newsmill.se/artikel/2008/...ideer-om-judar
Citera
2008-10-23, 09:06
Medlem
Amors avatar
Han är en intressant person som i alla fall jag har ett litet hatkärleksförhållande till. Jag tror själva grunden till hans personlighet är att han egentligen aldrig har växt upp, han är ett barn i en vuxen kropp. Det kan vara positivt då han har nära till sina känslor och lekfullhet. Det negativa är väl hans fullständiga självcentrering, han kan själv falla ut i långa tirader av kritik mot andra, men han tål inga mothugg tillbaka.

Han har tidigare sagt att han gillar folk som står upp för sin åsikt. Men när målvakten Abbiati gick ut med sin fascistiska övertygelse, då slog han bakut och ville i princip förbjuda hans åsikter. Däremot försvarar han råkommunister som Lucarelli och Miccoli.

Till hans positiva åsikter hör dock hans antifeminism som bland annat yttrar sig i ett starkt försvar för familjen. Att han i egentlig mening är den första utanför frikyrkohögern som har problematiserat vår liberala abortlagstiftning.

Åsså har han gått ut med att han är en troende katolik. Men han verkar vilja vara en katolik som inte anpassar sig efter den katolska kyrkans dogmer. Så hans religiositet tycks mest vara ett poserande.
Citera
2008-10-23, 09:25
Medlem
BaalZeBubs avatar
Är det någon som känner till bakgrunden till hans utfall mot elitistiska judar? Har han råkat ut för några tråkigheter, t ex en mobbande jude i skolan? Och vad var det bröderna Schulman sagt som fick honom att göra detta utfall?
Citera
2008-10-23, 09:37
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Är det någon som känner till bakgrunden till hans utfall mot elitistiska judar? Har han råkat ut för några tråkigheter, t ex en mobbande jude i skolan? Och vad var det bröderna Schulman sagt som fick honom att göra detta utfall?
Det är väl inget man skall överanalysera, reflexmässig vänsterretorik bara. Länge leve Palestina osv
Citera
2008-10-23, 10:01
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Patten
http://www.marcusbirro.se/bloggen/

Lågt även för FB... eller?

Inte då. FB är ett av många forum där arga små män samlas och hatar. Eftersom de sällan eller aldrig har haft något med riktiga människor att göra, utan sköter alla sina kontakter via internet, saknar de grundläggande förståelse för hur normalt socialt samspel fungerar.

För dem är bokstäver på en skärm bara bokstäver på en skärm. För dem är den riktiga världen, den som det finns fysiska människor i, så främmande och diffus att de helt enkelt inte FÖRSTÅR att det finns riktiga människor bakom bokstäverna. Egentligen kan man inte ens vara arg på dem. De förstår helt enkelt inte bättre och kan inte hjälpa det.
Citera
2008-10-23, 10:24
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER
Inte då. FB är ett av många forum där arga små män samlas och hatar. Eftersom de sällan eller aldrig har haft något med riktiga människor att göra, utan sköter alla sina kontakter via internet, saknar de grundläggande förståelse för hur normalt socialt samspel fungerar.

För dem är bokstäver på en skärm bara bokstäver på en skärm. För dem är den riktiga världen, den som det finns fysiska människor i, så främmande och diffus att de helt enkelt inte FÖRSTÅR att det finns riktiga människor bakom bokstäverna. Egentligen kan man inte ens vara arg på dem. De förstår helt enkelt inte bättre och kan inte hjälpa det.
Jag förstår inte hur du kan dra den slutsatsen när i princip alla kommentarer om det där inlägg har varit kraftfullt fördömande..? Dessutom drar du en slutsats om en kvarts miljon människor bara sådär. Lite tveksamt tycker jag.

Inlägget är fullkomligt vidrigt, synnerligen obehagligt att dra in hans döda barn. En sjuk människas verk. Förmodligen är inlägget skrivet av en människa med empatistörning (ingen nämnd).

Som så många andra slänger jag in en brasklapp i form av att jag inte riktigt tycker att Birro är min tekopp, bla bla. Skitsamma, ingen förtjänar ett sådant påhopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in