2009-11-07, 21:18
Medlem
davveboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClintMcPants
Min asikt ar att flytande engelska ar mer av ett krav an en USP for en svensk arbetssokande med universitetsutbildning, sa jag skulle knappast se det som ett sarskilt viktigt egenvarde att ha pluggat pa brittiskt universitet av den anledningen.

Tack för informationen. Som tur är har jag sökt in till andra universitet också. Sen har jag för mig att sista ansökningsdatum för kursen jag ska gå är i januari så det är lugnt.
Citera
2009-11-07, 22:34
Medlem
Snälla kan någon besvara min fråga?

Under min ansökan så när jag är inne i "education" så har jag först min grundskola där jag skrivit som qualification Sweden-Slutbetyg från Grundskola och den adra Sweden - Fullständigt Slutbetyg från Gymnasieskolan och skrev 18.7 som grade och kallad modulen för Natural Science Program. Är detta rätt?

Skall jag nu även lägga in VARENDA ämne jag läst på gymnasiet som alla de andra moduler, t.ex. Biologi A grade MVG, Fysik A grade MVG etc etc???
Citera
2009-11-07, 22:55
Medlem
Pilsnerkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unfavourably
Snälla kan någon besvara min fråga?

Under min ansökan så när jag är inne i "education" så har jag först min grundskola där jag skrivit som qualification Sweden-Slutbetyg från Grundskola och den adra Sweden - Fullständigt Slutbetyg från Gymnasieskolan och skrev 18.7 som grade och kallad modulen för Natural Science Program. Är detta rätt?

Skall jag nu även lägga in VARENDA ämne jag läst på gymnasiet som alla de andra moduler, t.ex. Biologi A grade MVG, Fysik A grade MVG etc etc???

Nej, ingen bryr sig om vilket svenskt bluffprogram du läst. "Module" betyder kurs, ingenting annat. Bort, bort, bort.

Ja, du måste inkludera ALLA kurser du läst i gymnasiet. Duh.
Citera
2009-11-07, 23:46
Medlem
Ferres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerkorven
Nej, ingen bryr sig om vilket svenskt bluffprogram du läst. "Module" betyder kurs, ingenting annat. Bort, bort, bort.

Ja, du måste inkludera ALLA kurser du läst i gymnasiet. Duh.

Innebär detta även om man läst mer än 2500 poäng. Kommer nämligen ta studenten med 3000 poäng av anledningen att jag har några g.
Citera
2009-11-08, 12:40
Medlem
Mercais avatar
Citat:
Min asikt ar att flytande engelska ar mer av ett krav an en USP for en svensk arbetssokande med universitetsutbildning, sa jag skulle knappast se det som ett sarskilt viktigt egenvarde att ha pluggat pa brittiskt universitet av den anledningen.

Den engelska du lär dig på plats i England är å andra sidan definitivt av en helt annan kaliber än den den normale svensken har. I övrigt håller jag fullt med dig; Ska du plugga i England så ska det vara på en bra skola för att det ska motivera kostnaden.

Merc
Citera
2009-11-08, 13:11
Medlem
OK, tack för det!
Citera
2009-11-08, 14:20
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercai
Den engelska du lär dig på plats i England är å andra sidan definitivt av en helt annan kaliber än den den normale svensken har. I övrigt håller jag fullt med dig; Ska du plugga i England så ska det vara på en bra skola för att det ska motivera kostnaden.

Merc
Detta ar en god anledning att ta ett utbytesar pa brittiskt/irlandskt/amerikanskt/kanadensiskt/australiensiskt/nya zeelandskt universitet. Aven medelmattigt sprakbegavade svenskar kan nog bygga upp engelska fardigheter av god kvalitet pa ett ar. Man behover dock knappast 3 for det.
Citera
2009-11-08, 14:26
Medlem
Mercais avatar
Citat:
Detta ar en god anledning att ta ett utbytesar pa brittiskt/irlandskt/amerikanskt/kanadensiskt/australiensiskt/nya zeelandskt universitet. Aven medelmattigt sprakbegavade svenskar kan nog bygga upp engelska fardigheter av god kvalitet pa ett ar. Man behover dock knappast 3 for det.

Håller inte med dig. Absolut kan man bli duktig på engelska på ett 1 år, men det krävs enligt mig minst 3 år för att verkligen få in en oklanderlig engelska. Speciellt med tanke på att många studenter här snackar mycket svenska även då de är här.
Citera
2009-11-08, 14:29
Medlem
davveboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercai
Håller inte med dig. Absolut kan man bli duktig på engelska på ett 1 år, men det krävs enligt mig minst 3 år för att verkligen få in en oklanderlig engelska. Speciellt med tanke på att många studenter här snackar mycket svenska även då de är här.

Du menar som i accent och större ordförråd? Då håller jag med. Den engelska accenten flyter inte på automatiskt efter ett års studerande i landet.
Citera
2009-11-08, 14:43
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davveboy
Du menar som i accent och större ordförråd? Då håller jag med. Den engelska accenten flyter inte på automatiskt efter ett års studerande i landet.
For manga gar det inte overhuvudtaget att uppna "som en infodd"-nivan om de flyttar sa pass sent i livet som under universitetsstudietiden. Den fardighetsnivan ar dock knappast vare sig ett krav eller en forvantning som stalls pa svenska arbetssokande.
Citera
2009-11-08, 16:59
Medlem
Pilsnerkorvens avatar
Citat:
OK, tack för det!

Glömde nämna det tidigare, men i "Grade"-rutan fyller du i antalet poäng du läst, inte ditt snitt.

EDIT: åtminstone om formuläret ser likadant ut som då jag sökte. För att klargöra; själva slutbetyget specifieras efter antalet lästa poäng, men individuella kurser efter betyg... eller nåt, och så blir det svart.
Senast redigerad av Pilsnerkorven 2009-11-08 kl. 17:04.
Citera
2009-11-08, 21:22
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Jag vet inte om detta skrivits innan, men jag är lite konfunderad...

Tacksam för snabbt svar.

Natural science program är inte en modul och givetvis ska du skriva in din gymnasiekurser under "modules". Skriv varje kurs, översätt inte betyget utan skriv G, VG, MVG och använd skolverkets mall för att översätta namnet på kurserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in