Flashback bygger pepparkakshus!
2009-11-07, 13:32
Medlem
davveboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BasilFawlty
London South Bank University kanske?

Är det verkligen så? Har sökt in och det vore guldvärt att komma in!!
Citera
2009-11-07, 14:18
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davveboy
Är det verkligen så? Har sökt in och det vore guldvärt att komma in!!
London South Bank Univ. ar rankade pa 113:e plats av 114 universitet i UK, sa du lar tveklost komma in sa lange du har allman behorighet. Dock bor du kanske agna en och annan tanke at att det enda universitet har i UK som Times anser vara samre an LSBU ar University for the Creative Arts..

http://extras.timesonline.co.uk/tol_...rsityguide.php
Citera
2009-11-07, 14:32
Medlem
davveboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClintMcPants
London South Bank Univ. ar rankade pa 113:e plats av 114 universitet i UK, sa du lar tveklost komma in sa lange du har allman behorighet. Dock bor du kanske agna en och annan tanke at att det enda universitet har i UK som Times anser vara samre an LSBU ar University for the Creative Arts..

http://extras.timesonline.co.uk/tol_...rsityguide.php

Men om man skulle plugga på South Bank, skulle det väl egentligen inte spela någon roll ute i arbetslivet senare? Huvudsaken är väl att man har gått en viss utbildning. Eller är arbetsgivarna så krävande i dagsläget?
Citera
2009-11-07, 14:54
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Men om man skulle plugga på South Bank, skulle det väl egentligen inte spela någon roll ute i arbetslivet senare? Huvudsaken är väl att man har gått en viss utbildning. Eller är arbetsgivarna så krävande i dagsläget?
Det finns inga raka svar pa sadana fragor skulle jag vilja saga. Det beror bland annat pa vilken utbildning du planerar att ga och vilka jobb du sedan kommer att soka. I dagens samhalle ar dock de flesta kvalificerade yrken konkurrensutsatta, sa visst spelar det roll vilken status ens universitet har.
Citera
2009-11-07, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emperador
Jag söker Economics på LSE, Warwick, UCL och Durham till nästa höst (börjar bli bråttom, jag vet).

Jag har läst Ma A-E med mvg i A-D och vg i Ma E, men Ma E lästes som utökat program (läste 2550 poäng) och står på ett separat betygsdokument. Tror ni det är bättre att strunta i att ta med den kursen, vilket skulle medföra att jag fått mvg i samtliga mattekurser? Eller bättre att ta med den för att visa att jag läst mer matte?
''

Nu är ju inte jag Mr. UCAS-experten, men jag måste ändock säga absolut inte. Det jag har erfarenhet av är att kötta i det schweiziska antagningssystemet. Det jag fått klart för mig är att när det gäller antagning av studenter från främmande länder så lägger de ned rätt mycket jobb på att värdera dina meriter och du kommer att få en rättvis bedömning. Enda anledningen att utelämna Ma E är om du vill dölja ditt VG.
Citera
2009-11-07, 16:08
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emperador
Jag söker Economics på LSE, Warwick, UCL och Durham till nästa höst (börjar bli bråttom, jag vet).

Jag har läst Ma A-E med mvg i A-D och vg i Ma E, men Ma E lästes som utökat program (läste 2550 poäng) och står på ett separat betygsdokument. Tror ni det är bättre att strunta i att ta med den kursen, vilket skulle medföra att jag fått mvg i samtliga mattekurser? Eller bättre att ta med den för att visa att jag läst mer matte?
Nej ditt jävla r-tard, MaE är en av de allra viktigaste kurserna för att du över huvud taget ska komma in på L100. Du kommer ändå inte upp i deras rekommenderade behörighet (dvs britternas svåraste mattekurs) så den ska du definitivt ha med. Dessutom räknar de inte ut några 20.0 så vitt jag förstår utan ser att du har en jävla massa MVG och dessutom VG i svåraste matten.
Citera
2009-11-07, 17:28
Medlem
BasilFawltys avatar
Citat:
Att betala för att plugga på London South Bank är idiotiskt. I så fall är det mycket bättre att studera på nån medioker svensk högskola.
Citera
2009-11-07, 17:45
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Att betala för att plugga på London South Bank är idiotiskt. I så fall är det mycket bättre att studera på nån medioker svensk högskola.
Min asikt ar att de medelmattiga svenska universiteten/hogskolorna ar fullt i klass med de medelmattiga brittiska motsvarigheterna sa jag haller med, forutsatt att personen ifraga inte ar motiverad att soka till LSBU av nagot specifikt skal som att de har en utbildning som ej erbjuds annorstades t ex.
Citera
2009-11-07, 18:09
Medlem
davveboys avatar
Citat:

Jo, det har du säkert rätt i. Men att plugga i centrala London och få ett gratis språk flytande på köpet är inte tråkigt. Sen kan jag tänka mig att det låter högre i arbetsgivares öron att ha pluggat i London än att ha pluggat i Karlstad eller i Umeå om man försöker sig på en karriär ute i Europa. Håller du inte med?
Citera
2009-11-07, 19:10
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Jo, det har du säkert rätt i. Men att plugga i centrala London och få ett gratis språk flytande på köpet är inte tråkigt. Sen kan jag tänka mig att det låter högre i arbetsgivares öron att ha pluggat i London än att ha pluggat i Karlstad eller i Umeå om man försöker sig på en karriär ute i Europa. Håller du inte med?
Min asikt ar att flytande engelska ar mer av ett krav an en USP for en svensk arbetssokande med universitetsutbildning, sa jag skulle knappast se det som ett sarskilt viktigt egenvarde att ha pluggat pa brittiskt universitet av den anledningen.
Jag skulle for den delen ranka Umea och aven Karlstad betydligt hogre an LSBU, dels pga att sarskilt Umea inte ar ett daligt svenskt universitet (deras handelshogskola har t ex EQUIS-ackreditering), och dels pga att svenska universitet tenderar att halla en relativt jamn niva. Nar det galler brittiska universitet ar spridningen betydligt storre. De basta universiteten ar varldsklass medan de samsta ar valdigt svaga.

Om en europeisk arbetsgivare inte alls bryr sig om att kontrollera vilken status ditt universitet har funkar sakert LSBU helt ok, men a andra sidan skulle ju aven en examen fran en "paper mill" fungera i sadana sammanhang. Det ser dock mycket illa ut att ha pluggat pa ett av de absolut samsta universiteten i UK om de skulle orka bry sig om att ta en titt pa universitets ranking. Jag tillhor personligen inte den del av flashbacks anvandarskara som tvarsakert havdar att endast toppuniversitet ar av nagot som helst varde, men du maste ha i atanke hur illa det ser ut att studera vid ett universitet som ar 113:e pa en ranking av 114 universitet. Om de skulle fixa en position pa 50-70 ar det en helt annan sak, men 113:e plats..
Citera
2009-11-07, 20:36
Medlem
Ferres avatar
Jag har ett par frågor:

Hur ser universiteten på om man tar ett sabbatsår men väljer att läsa en kurs på distans bara för att smaka på universitetsstudier och för skojs skull? Negativt/positivt?

Ma C, jag kan inte läsa Ma C i skolan utan jag får istället en betald plats via skolan till komvux. Hur ser universiteten på detta? Jag läser inte där för att jag failat utan mer för att skolan inte kan ge den kursen till mig då den inte går just nu, denna termin.
Citera
2009-11-07, 20:51
Medlem
Pilsnerkorvens avatar
Citat:

Nog för att jag är lite av en A&S-elitist, men för Guds skull - undvik London South Bank som pesten. Jag har svårt att tänka mig ett värre penga- och tidsslöseri. Det är helt enkelt inte värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in