2011-01-06, 20:24
Citat:
Ursprungligen postat av GSAA
Tack för svaret, har väl inga meriter i klass med det en del skriver i sina personal statements (typ att dom har rest över hela världen på ekonomi-konferenser för ungdomar). Dock hade jag och tre andra elever ett studentföretag och jag skrev en ekonomisk rapport om företaget, denna fick förstapriset i mitt län.
Det är ju mycket dyrt att studera i London (höga tuition fees och levnadskostnader), efter graduation kommer jag nog ha ett studielån på ungefär 500,000 SEK. Därför är det viktigt att jag skaffar ett jobb med en lön som i alla fall inte är under medel för alla yrken. Är det svårt att få jobb i London om man har okej betyg (typ B i snitt) och har graduation från typ Queen Mary? Vill inte sätta mig i stora skulder för en medelmåttig utbildning... Jag kommer iaf in på Queen Mary utan problem, hade du stannat i Sverige om du var i min sits eller t ex satsat på QM även om det kostar mycket?
Vill väldigt gärna bo i London om ekonomi-utbildningen är okej. Är ej intresserad av att plugga i andra engelska städer.
Det är ju mycket dyrt att studera i London (höga tuition fees och levnadskostnader), efter graduation kommer jag nog ha ett studielån på ungefär 500,000 SEK. Därför är det viktigt att jag skaffar ett jobb med en lön som i alla fall inte är under medel för alla yrken. Är det svårt att få jobb i London om man har okej betyg (typ B i snitt) och har graduation från typ Queen Mary? Vill inte sätta mig i stora skulder för en medelmåttig utbildning... Jag kommer iaf in på Queen Mary utan problem, hade du stannat i Sverige om du var i min sits eller t ex satsat på QM även om det kostar mycket?
Vill väldigt gärna bo i London om ekonomi-utbildningen är okej. Är ej intresserad av att plugga i andra engelska städer.
Även om jag har förstått att du är väldigt intresserad av just London vill jag ändå råda dig att ta en titt på EdinburghU. Gratis för svenskar, ska vara en fantastisk stad och är ett mycket prestigefullt och omtalat universitet. Jag har för mig att EdinburghU även ska vara väldigt bra inom just economics. Andra städer som jag hört gott om är Manchester och Leeds om du inte är intresserad av mindre städer. Men nu ska jag sluta tjata om alternativ till London.
RHUL tror jag är lite bättre än QMUL. Hade jag varit du, och bestämt mig för London hade jag nog sökt. Vill du sedan tacka nej om du bara får erbjudande från QMUL är det väl inte värre än att du tackar nej till platsen?