2011-12-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shutdownhappiness

Grattis!

Tack! Just nu känner jag mig ungefär som den sista smileyn du använde.
Citera
2011-12-21, 18:38
Medlem
wexxxs avatar
Citat:
eller skottland?

Tanken har slagit mig tidigare men då skolorna i skottland är lägre rankade så känns det bättre att försöka dubbla i Sverige.
Citera
2011-12-21, 18:50
Medlem
encephalizations avatar
Citat:
eller skottland?
Jag trodde att de skotska universiteten ocksa tog ut avgifter for icke-skottar nufortiden?
Citera
2011-12-21, 18:51
Medlem
encephalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SemperOptimus
Jag kom in på University of Oxfords fysikutbildning!
Stort grattis!
Citera
2011-12-21, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av encephalization
Jag trodde att de skotska universiteten ocksa tog ut avgifter for icke-skottar nufortiden?
http://www.ucas.com/students/studentfinance/
http://www.saas.gov.uk/student_suppo...ligibility.htm

orkade inte leta upp alla källor på att det är gratis nu, men det kan mycket väl vara så att de kommer att börja kosta under 2012...
Citera
2011-12-21, 21:20
Medlem
FatCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wexxx
Tanken har slagit mig tidigare men då skolorna i skottland är lägre rankade så känns det bättre att försöka dubbla i Sverige.
Om jag inte minns fel så är St. Andrews ett universitet som ligger i Skottland och är ganska högt rankade inom flera olika fields?
Citera
2011-12-21, 21:23
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Hur svårt är det att få 2:1? Krävs det ett enormt intellekt eller räcker råplugganden?
Firsts är väl bara till att glöma på Imperial och Cambridge?
Är dte kanske bäst att studera i Sverige slippa skulder och hamna högre i "klassen"?

Mvh
Det beror till viss del på universitetets kvalitet, men är naturligtvis mest avhängigt studentens egen fallenhet och motivation för ämnet. Har undervisat på ett medelmåttigt universitet tidigare och på ett bra universitet (dock inte Oxbridge) nuförtiden och på det förstnämnda kan jag inte säga att det var särskilt svårt för de klipskare studenterna att uppnå 2:1, medan det är lite tuffare här. Dock är det definitivt inte omöjligt om studenten lägger manken till och har någorlunda acceptabel begåvning.
Citera
2011-12-22, 15:15
Medlem
Citat:
Hur svårt är det att få 2:1? Krävs det ett enormt intellekt eller räcker råplugganden?
Firsts är väl bara till att glöma på Imperial och Cambridge?
Är dte kanske bäst att studera i Sverige slippa skulder och hamna högre i "klassen"?

Mvh
Det gar men det ar valdigt svart och kraver ofta mycket hart arbete.
Det flesta jag kanner pa Imperial som fixar firsts ar extremt duktiga. Jag sjalv satte en hog 2:1 och kan saga att det absolut inte var enkelt.

Det ar ofta svart att jamfora universitet men har nagra polare som inte klarade forsta aret pa Imperial/Cambs och sedan stack till nagot annat universitet och fixade 2:1/firsts. Det kan dock bero pa att de festade for mycket forsta aret eller sa beror det pa nagon skillnad i svarighetsgraden.

Oavsett hur mycket de pastar att betygen ska vara nationella, sa pagar det ratt mycket normering. Om alla far nastan alla ratt pa nagon tenta kommer de anta att tentan var latt och ge alla sa lite betyg som mojligt. Det motsatta galler om det gar daligt for manga. Detta betyder att du ar i direkt konkurrens med dina kamrater.

Har sett manga fall av detta nar de basta studenterna har kontakt med aldre studenter som ger de svar pa gamla tutorials/exams som andra inte har tillgang till. Sedan vill de sjalvklart inte dela med sig av detta. Andra saker involverar nar nagra fa studenter tar upp 5-6 datorer och kor paralella simuleringar (computational fluid dynamics projekt) och tar upp alla licenser sa att andra inte kan jobba pa deras projekt. Lite smutsigt blir det ibland
Citera
2011-12-22, 15:31
Medlem
snilers avatar
Citat:

Grattis jag är jävligt avundsjuk.....
Citera
2011-12-22, 16:44
Medlem
LondiniumsFenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatCharlie
Gå in på UCAS och skaffa dig ett konto och läs igenom allt du måste göra för att kunna ansöka. Bl.a ska du skriva ett PS (Personal Letter) på upp till 4000 tecken(eller 47 rader) och ha ett lika långt rekomendationsbrev från en lärare. Du varken mejlar eller skickar in ansökan, du fyller i ett formulär i olika delar via deras hemsida som sedan ska betalas och skickas till dem(via hemsidan) innan den 15 januari.

Ja den länken jag postade var alla skolor som erbjuder Sports Management i UK från UCAS.
Lätt att googlea fram siter som visar rankings, http://www.thecompleteuniversityguid...ables/rankings är ett exempel på hur de är rankade inom olika fields. Om du går in via UCAS kan du gå in på respektive Universitet/colleges hemsida och då får du reda på vart de ligger och om de fått olika utmärkelser och sånt.

Okej stort tack för hjälpen! Kommer bli en tankspridd jul och nyår, massa att tänka på och hinna fixa innan 15 januari

Citat:

Stort grattis, kul för dig!
Citera
2011-12-22, 17:52
Medlem
Citat:

Gratulerar!
Citera
2011-12-22, 17:54
Medlem
Citat:

orkade inte leta upp alla källor på att det är gratis nu, men det kan mycket väl vara så att de kommer att börja kosta under 2012...

Antar väl om de skriver det här: http://www.ucas.com/students/studentfinance så måste det vara sant, man kan ju inte byta till höga avgifter helt plötsligt då ansökningsprocessen är igång, ba "wohoo jag kom in och sen ba faan 9k i avgifter" vore ju lite taskigt, så gör de något nu så händer förmodligen inget tills åtminstone 2013, men jag kan ju inte garantera något!
Senast redigerad av avvanladre 2011-12-22 kl. 17:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in