Citat:
Ursprungligen postat av FatCharlie
1. Är maten verkligen så hemsk?
2. Hur mycket pengar la du på mat ändå i veckan?
3. Fanns det något utrymme där man kan förvara mat alls? Eg. för mackor, drickor etc?
4. Hur är sängarna?
5. Blir dom döförbannade om man beställer grejer från IKEA o shippar till reception i ens namn?

6. Får man någon kontakt med folk alls där, eller hänger man främst med "sina egna"?
7. Hur var ration med britter/internationella(/EU) studenter?
8. Och viktigast av allt. Hur var toaletterna/duscharna? Är lite rädd för att dela det med folk som flyttar hemifrån för första gången och tror att deras mamma är där och ska städa upp efter en hela tiden.
1: Vissa klagade, andra gjorde inte det. Jag hade inga problem alls, det var hyffsat bra och otroligt socialt. Mycket battre an gymnasiematen iaf.
2: Lite pa nudelsoppa och flingor, men kanske 5 pund i veckan max. (aret innan da jag bodde i lagenhet var det typ 30-40 i veckan)
3: Finns ett kylskap/frys + mikrovagsugn sa man kan leva ando. Sjalv kopte jag en elektrisk platta och lagade mat i rummet, vilket man inte far men det var flera som gjorde detta ocksa.
4: Inget speciellt. Tank hostel...
5: Man kan inte bestalla grejer fran IKEA i England. De ar jattebra med paket och dylikt. Folk tar med sig soffor och skit och moblerar ando sa det ska inte va nagra problem.
6: Jag var valdigt osocial relativt sett men joinade ando events och kakade med random folk pa luncherna (manniskorna dar ar otroligt sociala och trevliga sa detta ar nog det basta med att bo dar).
7: Javla blandat, massa asiater men de sag man inte sa mycket, bland de som hangde pa pubben blev det kanske 20% asiater (med indier) 30% engelsman och 50% europeer.
8: Det finns stora rum for duscharna, det ar 4-5 bas i varje (precis som duschar i gymmet fast det ar ju bas sa det blir lite mer privat). Samma sak med toaletterna, fanns nagra privata men de flesta ar i bas (som pa flygplatser).