Citat:
Ursprungligen postat av avvanladre
Hejsan!
Får lite stress när det gäller UCAS predicted grades i ansökan!
Alltså, min referens har redan skickat in rekommendationsbrev till UCAS så den är section complete på och jag är i sista året på gymnasiet nu så jag kommer ha runt 6 kurser som inte är helt klara så de kommer att behöva en s.k. "Predicted Grade"
Gör jag rätt genom att skriva in betygen själv utan referensen i "Education" sektionen ?
För att det står "Future date" med grön text ovan när jag gör det OCH det står "The applicant has not entered any pending qualifications." på referens sektionen!?
Är lite förvirrad! Kan någon hjälpa?
Obs. Har talat med min mentor angående betygen så det är betyg jag förväntas uppnå och inte egna betyg jag rabblat upp!
Tack på förhand!!
Jag tror att du inte kan skriva in ett betyg på kurser som har slutdatum efter idag, systemet blockar dig när du sparar. Om betyg ej står så tror jag att din referens bara skickat in ett referensbrev och inte fyllt i fälten där predicted grades ska stå i hans inloggning. Detta kan bero på att du inte skickat in din ansökan än, så systemet vet inte vilka kurser du kommer ta och referensen ser därför inte dessa genom sin inloggning.
det märks att jag börjar bli lite till åren med UCAS systemet
also chilla de e fan julafton