2011-12-22, 18:58
Medlem
På UCAS fliken "Education" där man skriver in betyg så står det "grade" näst längst upp,

Menar du grade i "2500" (poäng) eller exempelvis snittbetyget "VG" i allmänhet?

Vore tacksam om något förtydligade detta åt mig!
Citera
2011-12-22, 23:37
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SemperOptimus
Jag kom in på University of Oxfords fysikutbildning!

Coolt! Vad är ditt offer och hur ser din akademiska bakgrund ut?
Citera
2011-12-23, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av encephalization
Stort grattis!

Citat:
Ursprungligen postat av sniler
Grattis jag är jävligt avundsjuk.....

Citat:
Ursprungligen postat av LondiniumsFenix
grattis, kul för dig!

Citat:
Ursprungligen postat av avvanladre
Gratulerar!

Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Coolt! Vad är ditt offer och hur ser din akademiska bakgrund ut?

Tack för gratulationerna. Erbjudandet är conditional, men jag har redan uppfyllt alla deras krav, så tekniskt sett är det uncoditional. Min akademiska bakrund kan väl sammanfattas med att jag läste natur på ett av Stockholms bättre gymnasier och gjorde riktigt bra ifrån mig i matte och fysik. Mitt slutbetyg var 20,0.
Senast redigerad av SemperOptimus 2011-12-23 kl. 16:23.
Citera
2011-12-23, 16:58
Medlem
wexxxs avatar
Citat:
Tack för gratulationerna. Erbjudandet är conditional, men jag har redan uppfyllt alla deras krav, så tekniskt sett är det uncoditional. Min akademiska bakrund kan väl sammanfattas med att jag läste natur på ett av Stockholms bättre gymnasier och gjorde riktigt bra ifrån mig i matte och fysik. Mitt slutbetyg var 20,0.

Vilka individuella kurser läser du?
Citera
2011-12-25, 01:35
Medlem
Hejsan!

Får lite stress när det gäller UCAS predicted grades i ansökan!

Alltså, min referens har redan skickat in rekommendationsbrev till UCAS så den är section complete på och jag är i sista året på gymnasiet nu så jag kommer ha runt 6 kurser som inte är helt klara så de kommer att behöva en s.k. "Predicted Grade"

Gör jag rätt genom att skriva in betygen själv utan referensen i "Education" sektionen ?
För att det står "Future date" med grön text ovan när jag gör det OCH det står "The applicant has not entered any pending qualifications." på referens sektionen!?

Är lite förvirrad! Kan någon hjälpa?

Obs. Har talat med min mentor angående betygen så det är betyg jag förväntas uppnå och inte egna betyg jag rabblat upp!

Tack på förhand!!
Senast redigerad av avvanladre 2011-12-25 kl. 01:39.
Citera
2011-12-25, 02:01
Medlem
MadickenEs avatar
Citat:
Hejsan!

Får lite stress när det gäller UCAS predicted grades i ansökan!

Alltså, min referens har redan skickat in rekommendationsbrev till UCAS så den är section complete på och jag är i sista året på gymnasiet nu så jag kommer ha runt 6 kurser som inte är helt klara så de kommer att behöva en s.k. "Predicted Grade"

Gör jag rätt genom att skriva in betygen själv utan referensen i "Education" sektionen ?
För att det står "Future date" med grön text ovan när jag gör det OCH det står "The applicant has not entered any pending qualifications." på referens sektionen!?

Är lite förvirrad! Kan någon hjälpa?

Obs. Har talat med min mentor angående betygen så det är betyg jag förväntas uppnå och inte egna betyg jag rabblat upp!

Tack på förhand!!

Jag tror att du inte kan skriva in ett betyg på kurser som har slutdatum efter idag, systemet blockar dig när du sparar. Om betyg ej står så tror jag att din referens bara skickat in ett referensbrev och inte fyllt i fälten där predicted grades ska stå i hans inloggning. Detta kan bero på att du inte skickat in din ansökan än, så systemet vet inte vilka kurser du kommer ta och referensen ser därför inte dessa genom sin inloggning.

det märks att jag börjar bli lite till åren med UCAS systemet

also chilla de e fan julafton
Citera
2011-12-25, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadickenE
Jag tror att du inte kan skriva in ett betyg på kurser som har slutdatum efter idag, systemet blockar dig när du sparar. Om betyg ej står så tror jag att din referens bara skickat in ett referensbrev och inte fyllt i fälten där predicted grades ska stå i hans inloggning. Detta kan bero på att du inte skickat in din ansökan än, så systemet vet inte vilka kurser du kommer ta och referensen ser därför inte dessa genom sin inloggning.

det märks att jag börjar bli lite till åren med UCAS systemet

also chilla de e fan julafton

Du har rätt, går inte att bocka rutan "section complete" när jag skriver in mina egna betyg!

Men alltså min referens har redan skickat in referensbrevet till UCAS, hur gör han för att predicta mina betyg?

Loggar han bara in på UCAS och skriver in de betyg som jag har lämnat rutan tomma på?
Citera
2011-12-25, 17:30
Medlem
MadickenEs avatar
Citat:
Du har rätt, går inte att bocka rutan "section complete" när jag skriver in mina egna betyg!

Men alltså min referens har redan skickat in referensbrevet till UCAS, hur gör han för att predicta mina betyg?

Loggar han bara in på UCAS och skriver in de betyg som jag har lämnat rutan tomma på?

tror han måste logga in på sitt konto och fylla i det han inte har fyllt i när det gäller predicted grades efter att du skickat in hela din ansökan

än en gång chilla det är juldagen Glo på astrids jul som jag nu
Citera
2011-12-25, 17:36
Medlem
Citat:

Grattis! Jag blev antagen till Juridik på Oxford! Vilket college?
Citera
2011-12-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wexxx
Vilka individuella kurser läser du?

Jag har gått ut, men de relevanta kurserna jag läste var väl Fysik B, Matematik E, Kemi B, Biologi B och Engelska C.

Citat:
Ursprungligen postat av Firran
Grattis! Jag blev antagen till Juridik på Oxford! Vilket college?

Grattis, du med! Mitt college är Exeter.
Citera
2011-12-27, 13:47
Medlem
Sufurs avatar
Hej

Jag har läst Engelska grundkurs 30hp och undrar hur man läger in det i education. Har fyllt i Lunds Univeristet men ska jag ta "other" på qualification och sen fylla i English level 1 som kursen heter på engelska?
Citera
2011-12-27, 20:33
Medlem
Hej! Jag undrar bara när man måste skicka in sina betyg om man sökt in till ett brittiskt universitet? alltså efter det att man själv skrivit in det på UCAS och fått sina offers?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in