2011-01-07, 18:53
Medlem
Kom att tänka på en sak angående referensen. Om man inte kommer in i år utan söker igen nästa år, kommer referensen sparas då eller måste man be någon att skriva den igen?
Citera
2011-01-07, 20:07
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomlem
Kom att tänka på en sak angående referensen. Om man inte kommer in i år utan söker igen nästa år, kommer referensen sparas då eller måste man be någon att skriva den igen?

Du kan ju själv spara den och be samma lärare skicka in den på nytt. UCAS sparar ingenting, nej.
Citera
2011-01-07, 22:15
Medlem
MadickenEs avatar
felpost
Senast redigerad av MadickenE 2011-01-07 kl. 22:32.
Citera
2011-01-07, 22:16
Medlem
karamellas avatar
...
Senast redigerad av karamella 2011-01-07 kl. 22:28.
Citera
2011-01-07, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 219
Trinity!
High risk, high reward approach alltsa. Som att singla slant och hoppas den landar staende.
(fast ocksa ganska trakigt college, sa kanske lika bra det)

Jo, jag hade intrycket att det lika svårt att komma in oavsett vilket college man söker till och tänkte att man lika gärna kunde söka till den jag gillade mest. Visserligen är det ganska svårt att få en rättvis uppfattning av de olika collegena bara genom att läsa om dem på nätet, utan att ha besökt dem tidigare)

Men får hoppas att du har rätt om att Trinity är tråkigt.

Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
Manga av oss har varit där. Don't' despair! Förutsatt att du hamnar på ett helt ok ställe kommer du inse om fyra år att det inte spelar så stor roll ändå. Är du grym kommer din karriär spegla det oavsett om du pluggar på Cambridge eller någon dussinskola.

Riktigt så enkelt är det inte men jag kommer ihåg min sorg och vill peppa lite

Det värmer Får väl jobba på och se till att Cambridge ångrar sitt val om 5-10 år.

Förresten blev du sj poolad eller var det en straight rejection?
Citera
2011-01-08, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Du kan ju själv spara den och be samma lärare skicka in den på nytt. UCAS sparar ingenting, nej.

Kan man själv se vad läraren har skrivit på sin ansökan? Jag trodde inte att man kunde det. Eller menar du att man ska be läraren om en kopia?
Citera
2011-01-08, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebbetheman
Jo, jag hade intrycket att det lika svårt att komma in oavsett vilket college man söker till och tänkte att man lika gärna kunde söka till den jag gillade mest. Visserligen är det ganska svårt att få en rättvis uppfattning av de olika collegena bara genom att läsa om dem på nätet, utan att ha besökt dem tidigare)

Men får hoppas att du har rätt om att Trinity är tråkigt.

Ganska stor skillnad mellan collegen. Inte i antal sokanden kanske men i typen av sokanden. Trinity ar svarare da sa manga soker just dit, och sedan ar det ett ganska konservativt college, alltsa mycket internatbarn samt (viktigt) sokande vars foraldrar eller syskon last dar. Ger alltid stort plus.

Dess kallarfester ar valdigt bra, men i ovrigt alltfor stort for att vara kul, och kulturen ar ganska distra. Johns ar battre om man gillar stort, men det finns manga battre val.

Sa med lite tur blir backup skolorna trevliga anda.
Senast redigerad av 219 2011-01-08 kl. 01:37.
Citera
2011-01-08, 20:35
Medlem
MadickenEs avatar
karamella töm din inbox. Den är full
Citera
2011-01-08, 20:41
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadickenE
karamella töm din inbox. Den är full

Fixat nu, jag blir spammad så hårt av folk som vill ha hjälp med sina ansökningar Raderade asmånga förra veckan men den blir snabbt full igen...
Citera
2011-01-08, 20:47
Medlem
MadickenEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Fixat nu, jag blir spammad så hårt av folk som vill ha hjälp med sina ansökningar Raderade asmånga förra veckan men den blir snabbt full igen...

Du vet väl att det finns företag i UK som tjänar massa ungars pengar på samma råd som ges i den här tråden?
Citera
2011-01-08, 20:57
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadickenE
Du vet väl att det finns företag i UK som tjänar massa ungars pengar på samma råd som ges i den här tråden?

Ja, jag planerar att själv bli ett sådant företag
Citera
2011-01-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebbetheman
Förresten blev du sj poolad eller var det en straight rejection?
Poolad, usch vad jobbig process. Massa vantan pa ingenting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in