2012-01-20, 17:51
Medlem
Har också en del fårgor om saas: Skottlands motsvarighet till csn, innit? Ni som har pluggat/pluggar i Skottland, sökte ni bidrag genom saas eller csn? Man får visst mer pengar av csn men å andra sidan ska det ju betalas tillbaks at some point.
Citera
2012-01-20, 23:39
Medlem
Rulerofmylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firran
Jaha då ligger du ett steg före mig. Träffade du några andra svenskar när du var i Oxford? Enligt deras statistik ska omkring tolv bli antagna varje år så man borde ha sprungit på någon... närmsta jag kom var en norrman.

Då är vi tre på Flashback i alla fall!
Citera
2012-01-22, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rulerofmylife
Då är vi tre på Flashback i alla fall!

Så du kom också in i år? Grattis (i så fall)!
Citera
2012-01-23, 09:30
Medlem
Rulerofmylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SemperOptimus
Så du kom också in i år? Grattis (i så fall)!

Japp, tack! Bästa tipset att ge till alla som funderar att söka är att börja i god tid. Inte bara för att ansökningsprocessen har några steg, men mest för att kunna tänka över sin egen motivation för kursen, eftersom din motivation och passion för ämnet är vad som gör att du kommer in. Så länge du brinner för ditt ämne har du allt att vinna på att söka till Oxbridge!
Citera
2012-01-23, 22:17
Medlem
LondiniumsFenixs avatar
Nu har jag fått min referens, stor på den.

Men ska söka ändå, tar varje chans till att börja plugga. Hade tänkt söka till Loughborough och Edinburgh Napier, men dom skolorna är väl bara glömma med sen anmälan?

Kan nån rekommendera skolor som har lägre tryck med ansökningar? Vill studera idrott/sport management men kan inget om vilka skolor som är tier 1,2,3 osv.

University of Dundee
University of Aberdeen eller liknande är dessa möjliga att komma in på med sen anmälan?

Behöver inte vara Skottland, vill bara studera på en schysst skola med ett roligt studentliv på sidan om.

Tacksam för svar
Citera
2012-01-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LondiniumsFenix
Nu har jag fått min referens, stor på den.

Men ska söka ändå, tar varje chans till att börja plugga. Hade tänkt söka till Loughborough och Edinburgh Napier, men dom skolorna är väl bara glömma med sen anmälan?

Kan nån rekommendera skolor som har lägre tryck med ansökningar? Vill studera idrott/sport management men kan inget om vilka skolor som är tier 1,2,3 osv.

University of Dundee
University of Aberdeen eller liknande är dessa möjliga att komma in på med sen anmälan?

Behöver inte vara Skottland, vill bara studera på en schysst skola med ett roligt studentliv på sidan om.

Tacksam för svar

Nejfan, ansök ansök ändå! Skadar ju inte! Go for it!

Good luck m8!
Citera
2012-01-24, 00:06
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzosis
Det har du kanske rätt i. Har gjort research om unit och pratat med nuvarande studenter på facebook och så. Det visar sig att Lampeters Student Welfare Office är svensk dessutom, jättetrevlig person. Jag tänker mig att ju mer jag gör mig sedd och ju mer jag frågar så kanske jag har större chans att ta mig in.

Se bara till att skriva ett väldigt bra personligt brev som kan motivera varför du vill gå utbildningen. Vill du ha någon som läser igenom och ger feedback så finns jag alltid till hands.
Citera
2012-01-24, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Se bara till att skriva ett väldigt bra personligt brev som kan motivera varför du vill gå utbildningen. Vill du ha någon som läser igenom och ger feedback så finns jag alltid till hands.

Fick mail från head of admissions idag som berättade för mig att han tänkte ge mig ett unconditional offer till alla tre program som jag sökt. Så det blir att flytta till Lampeter i Wales i september. Väntar bara på det officiella UCAS mailet så jag kan tacka ja. Han tyckte att min ansökan tydligen var väldigt bra.

När ska jag börja söka CSN tycker ni?
Citera
2012-01-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizzosis
Fick mail från head of admissions idag som berättade för mig att han tänkte ge mig ett unconditional offer till alla tre program som jag sökt. Så det blir att flytta till Lampeter i Wales i september. Väntar bara på det officiella UCAS mailet så jag kan tacka ja. Han tyckte att min ansökan tydligen var väldigt bra.

När ska jag börja söka CSN tycker ni?

Om jag inte har helt fel så ska CSN ansökan för utlandsstudier vara inskickad i Juni/Juli senast. Men kolla upp om det inte blir billigare att söka lån för studieavgiften via Student Loans group i England, de har lite andra regler och villkor.
Citera
2012-01-25, 00:07
Medlem
Citat:
Japp, tack!

Vad ska du läsa?
Citera
2012-01-25, 09:08
Medlem
Rulerofmylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SemperOptimus
Vad ska du läsa?

Economics and Management. Fick förövrigt reda på att jag var unsucessful på LSE (London School of Economcis), då med toppbetyg. Verkar vara en rejäl utmaning att ta sig in där...
Citera
2012-01-25, 13:27
Medlem
Citat:
Economics and Management. Fick förövrigt reda på att jag var unsucessful på LSE (London School of Economcis), då med toppbetyg. Verkar vara en rejäl utmaning att ta sig in där...

Det verkar vara så, ja, om de inte ens tar in de som Oxford tar in...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in