Citat:
Ursprungligen postat av fluffie
Jag stressar eftersom sista kompletteringsdag för tidigare utfärdade komvuxbetyg är 15:e april, och på hemsidan står det att de inte har tagit emot några handlingar. Och dels stressar jag eftersom jag alltid stressar xD Nu har jag iaf skickat upp dem igen, kan inte skada, och det lugnade nerverna en smula.
Ah, tack för informationen

Men borde inte de i Strömsund registrera på hemsidan att de har mottagit handlingarna, även om de inte blir synliga där förrän långt senare när de har ögnat igenom all information?
Att betyg utfärdade innan den 15:e april inte skulle räknas om de skickas in efter 15:e april har jag svårt att tro (är i lite samma sits, skickade mitt betyg i måndags förra veckan). Om så nu vorre fallet så är det bara gå till sitt vux centrum och be dem utfärda ett nytt betyg, då efter den 15:e april. Om du kollar på ditt betyg så ser du att "utfärdat" endast är när det är utskrivet av ditt vux centrum (det andra datumet är när betyget är satt av läraren och har alltså inget med när det är utfärdat att göra).
När jag ringde VHS så sa tjejen jag snackade med att det inte spelade någon roll om jag kryssade i att mina kompletteringar kommer vara inne före den 15:e april eller den 18:e (eller vilket datum det nu är) juni. Alltså lär det inte vara så noga när kompletteringen är inne så länge den är inne före den 18:e juni (eller vilket datum det nu är).
Som jag förstått det så scannar Strömsund bara in betygen. Min kompis som sitter på VHS i Stockholm öppnar alltså den innscannade bilden som Strömsund lagt upp på deras nätverk och för över informationen till det program som sedan Studera.nu hämtar sin info från. Alltså kommer du inte se det på hemsidan förens min kompis har skrivit över det. Att betyget först ska upp till Strömsund låter jävligt korkat men så är det tydligen bara.