Citat:
Ursprungligen postat av
raffetext
Och det är det jag menar med att hhs kan taktisera, ändra och "fiffla" med antagningen. Inte att det sköts sekulärt av datorer.
Och därför kan jag inte se att U2 kommer landa på. <19.27. De kommer inte anse det värt att taga in 1-5 personer I BIEX samtidigt som de sänker deras egen statistik.
Antagningen sker visst genom datorer och HHS vet inte själva vilken antagningspoängen blir förrän urvalet är slut då detta sköts av UHR. Det sa också hon där Lina när jag mejlade henne. Mer exakt sa hon att Handels är ovetandes om antagningspoäng, hur många reserver som tas in, hur många som tackar nej osv osv fram tills dess att UHR ger listorna till HHS efter att urvalet är klart. Så tror knappast att HHS taktiserar med antagningen. Däremot tror jag att de kan välja vilka kvoter de vill göra ett överintag i och vilka de väljer att inte göra ett överintag i.
Och Handels vill, precis som alla andra högskolor/universitet, fylla upp sina studieplatser. Tror inte det spelar någon roll för skolan om deras statistik sjunker för skolan kommer alltid vara populärt. Och om det hade varit så viktigt för Handels att behålla sin hög statistik, varför taktiserade de inte förra året när intagningspoängen sjönk från 19,8 ändå ner till 19,27 iom BIEX (som för övrigt är väldigt lågt för att vara HHS). De hade ju lika gärna kunnat fiffla med antagningen för att det skulle hamna på 19,4 om statistiken hade vart så himla viktig.
Du snackar för mycket goja utan att ha någon som helst stöd för dina resonemang