2019-06-12, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segsten
Jag kommer med största sannolikhet gå ut med betyg som räcker för att komma in på B&E nu till hösten. Jag gick även vidare till intervju på Alternativt urval. Ifall jag presterade tillräckligt bra på intervjun för att erbjudas en plats, vilken kvot kommer jag då komma in via? BI eller AU?
Även jag undrar detta. Känns som om att du kommer antas i AU kvoten, även om jag inte hoppas på detta då även jag söker i AU kvoten .
Citera
2019-06-12, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kids
Även jag undrar detta. Känns som om att du kommer antas i AU kvoten, även om jag inte hoppas på detta då även jag söker i AU kvoten .

Hoppas jag antas i BI-kvoten då, för din skull!
Citera
2019-06-12, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segsten
Sa de varför så få kallades till intervju? Stod på hemsidan att runt 60 skulle kallas.
Resterande är väl retail?
Citera
2019-06-12, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EverettCoffey
Resterande är väl retail?
46 i B&E kvoten och 4 i Retail kvoten var kallade till intervju.
Citera
2019-06-13, 15:48
Medlem
Byta program på SSE

Tjenare alla flashbackare! Jag har sökt till SSE i höst och mitt förstahandsval är BE och mitt andrahandsval är RM. Det är oklart huruvida jag kommer bli antagen eller inte, men blir jag erbjuden en plats kommer jag troligtvis tacka ja, oavsett program. Men, om man blir antagen till RM, kan man byta BE-programmet lite senare?

Alternativt, ponera att jag börjar på RM-programmet i höst och läser klart hela ettan. Om jag blir antagen till BE-programmet 2020, kan jag då tillgodoräkna några kurser från RM-programmet och "skippa" dem?

Hälsningar,
GG
Citera
2019-06-13, 16:24
Medlem
esteban69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenGame
Tjenare alla flashbackare! Jag har sökt till SSE i höst och mitt förstahandsval är BE och mitt andrahandsval är RM. Det är oklart huruvida jag kommer bli antagen eller inte, men blir jag erbjuden en plats kommer jag troligtvis tacka ja, oavsett program. Men, om man blir antagen till RM, kan man byta BE-programmet lite senare?

Alternativt, ponera att jag börjar på RM-programmet i höst och läser klart hela ettan. Om jag blir antagen till BE-programmet 2020, kan jag då tillgodoräkna några kurser från RM-programmet och "skippa" dem?

Hälsningar,
GG

RM läser andra kurser än det riktiga programmet gör, men vissa överlappar säkert. Tror det blir svårt att byta
Citera
2019-06-13, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenGame

Hälsningar,
GG

Enligt hemsidan och/eller studiehandboken så finns det ingen möjlighet att byta mellan programmen, du måste söka in på nytt. Du får inte heller tillgodoräkna dig kurser mellan programmen utan börjar om från scratch.
Citera
2019-06-14, 14:25
Medlem
Vad tror ni om chanserna att komma in på BE till hösten med 1.70 på HP?
Såg att intagit varit kring 1.90 på HP under åren 2014-2017 men att 2018 kom sista reserven in på 1.70. Är kluven till om nedgången beror på att färre skriver HP och att det blivit normerat hårdare för de högsta resultaten eller om det kan ha varit en tillfällighet med?

Intaget för många andra program som läkare, psykolog har ju också gått ned lite de senaste åren. Har för mig att 11-12% färre skrev HP under ht 2018 och vt 2019 jämfört med ht 2017 och vt 2018. Såg även att färre sökt HHS BE i år, 1413 jämfört med 1488 förre året. Samtidigt är det väl bara 16-18st som tas in på HP-kvoten på HHS så är väl lite svårt att göra någon exakt prognos...

Någon som har koll på hur många reserver som kom in på 1.70 sist? Och vad tror ni om chanserna att komma in på det i år som reserv, på ett ungefär?
Citera
2019-06-14, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogtflygande
Enligt hemsidan och/eller studiehandboken så finns det ingen möjlighet att byta mellan programmen, du måste söka in på nytt. Du får inte heller tillgodoräkna dig kurser mellan programmen utan börjar om från scratch.

Kan väl tillägga att man inte får börja om på samma nivå (kandidat/master). Dvs, börjar du RM får du inte söka in till BE vid senare år, och tvärtom.
Citera
2019-06-16, 13:37
Medlem
Hej! Ni som blev kallade till intervju. Hur kändes det att det gick? Fick ni bra connection eller kändes han/hon/de kalla?

Vad tror ni om era chanser att bli antagna?
Citera
2019-06-16, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thor126
Hej! Ni som blev kallade till intervju. Hur kändes det att det gick? Fick ni bra connection eller kändes han/hon/de kalla?

Vad tror ni om era chanser att bli antagna?
Kändes väl helt okej, inte mer än så. Fick ganska bra connection överlag men stundtals var de kalla och kvicka med följdfrågor, som om det man sa var helt fel.

Får man fråga vad du fick på ditt TSA?
Citera
2019-06-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kids
Kändes väl helt okej, inte mer än så. Fick ganska bra connection överlag men stundtals var de kalla och kvicka med följdfrågor, som om det man sa var helt fel.

Får man fråga vad du fick på ditt TSA?

Jag vet faktiskt inte, de sa ej det. Frågade ej heller. Frågade du eller sa de resultatet till dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in