Citat:
Ursprungligen postat av
Spacetime.
Jag trodde du skulle behöva sätta dig i en skolbänk och samtidigt närvara vid Uppsalas föreläsningar. Vi hoppas på att du grejar det direkt. Jag tror dock inte du kommer in på första valet till Handels om jag går på min nuvarande känsla ;P
Om jag kommer in i år eller inte beror på om antagningspoängen håller sig på samma nivå som förra året eller inte då jag ligger precis på gränsen. Att tro att man kommer in eller inte är rena spekulationer och inget man kan säga med säkerhet. Antagningspoängen kan höjas, men de kan likväl sänkas eller behålla samma värde som förra året. BIEX-kvoten kommer ju trots allt bli större i år då fler konkurrerar i den kvoten vilket är en fördel för oss BIEX:are

känns ju mer rimligt att antagningspoängen är lika höga i år som förra året än att de höjs.
Och räcker inte betygen hela vägen gör jag en prövning i resterande kurser tills jag får 20,0 och söker in nästa år istället. Eftersom jag inte har F i någon kurs behöver jag inte läsa upp kursen utan endast göra en prövning. I mitt fall är det matten jag behöver höja och en prövning i matte består av att man gör ett nationellt prov bara. Så jag kan mycket väl plugga i Uppsala eller någon annanstans samtidigt som jag höjer mina betyg inför nästa år om jag inte kommer in i höst! En prövning består med andra ord endast av självstudier. För att behöva sitta bakom en skolbänk som du uttrycker det måste man ha fått F i en kurs, då läser man om hela kursen. I mitt fall behöver jag inte göra detta utan endast höga betyget genom en prövning