2016-09-04, 11:57
Medlem
Anberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Att faddrar från äldre årskurser idkar samlag med nyantagna under nollningen.
Jaha, ja lät nästan som det.
Citera
2016-09-04, 15:52
Medlem
Småttingfriden är ett minne blott efter årets Småttingresa är det enda jag har att tillägga..
Citera
2016-09-04, 18:57
Medlem
(FB) Skottskadad i Enköping 23/9-13

Personen som figurerar i tråden ovan började på Sveavägen i höst. Beware.

Se Lexbase för mer.
Citera
2016-09-04, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taharahh
(FB) Skottskadad i Enköping 23/9-13

Personen som figurerar i tråden ovan började på Sveavägen i höst. Beware.

Se Lexbase för mer.
Ögnade igenom tråden men hittade inget mer än ett förnamn (Babak). Hur kom personen in på Handels? Verkar inte direkt ha betygen för det. HP-fusk?
Citera
2016-09-04, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Ögnade igenom tråden men hittade inget mer än ett förnamn (Babak). Hur kom personen in på Handels? Verkar inte direkt ha betygen för det. HP-fusk?

Tilltalsnamnet är dock ett annat. Ingen aning, men ja, det verkar suspekt. Efter lite efterforskning verkar det även som att en kompis/bekant/gemensam vän också har påbörjat denna termin tillsammans med ovan person. Vad är oddsen?
Senast redigerad av Taharahh 2016-09-04 kl. 19:21.
Citera
2016-09-04, 19:35
Medlem
Ni som går ettan - har ni börjat "Global challenges" ännu? Känns riktigt bra att man började året innan så man slapp.

"Gain knowledge of factors and risks in relation to these issues, for example global warming, poverty, water crisis and political violence."

Hur är kursen(Kurserna)?
Citera
2016-09-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensess
Ni som går ettan - har ni börjat "Global challenges" ännu? Känns riktigt bra att man började året innan så man slapp.

"Gain knowledge of factors and risks in relation to these issues, for example global warming, poverty, water crisis and political violence."

Hur är kursen(Kurserna)?

Hittills har kursen mer eller mindre bara varit trams. Känns som man går i högstadiet och diskuterar nyheter24-artiklar. Att det är obligatorisk närvaro på alla föreläsningar försämrar även våra liv ytterligare.

Jaja, vi har iallafall ett lättare betygssystem som förhoppningsvis kompenserar för detta flum.
Citera
2016-09-04, 19:56
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacosteee
Hittills har kursen mer eller mindre bara varit trams. Känns som man går i högstadiet och diskuterar nyheter24-artiklar. Att det är obligatorisk närvaro på alla föreläsningar försämrar även våra liv ytterligare.

Jaja, vi har iallafall ett lättare betygssystem som förhoppningsvis kompenserar för detta flum.

Är det där utöver etik-kursen (som i alla fall fanns på min tid, vilket visserligen var mer än 10 år sedan) eller har man inte den längre? Det var alltså några seminarier och inlämningsuppgifter om affärsetik.
Citera
2016-09-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacosteee

Misstänkte nästan det, får indoktrinerings-vibbar när jag läser kursbeskrivningen.
Citera
2016-09-04, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Är det där utöver etik-kursen (som i alla fall fanns på min tid, vilket visserligen var mer än 10 år sedan) eller har man inte den längre? Det var alltså några seminarier och inlämningsuppgifter om affärsetik.

Det finns ingen etik-kurs längre. Tror det är inbakat i de övriga kurserna. Exempelvis hade marknadsföringskurserna med lite etik, men det kunde man lätt hoppa över och ändå skriva A på tentamen. Inga seminarier eller så specifikt om etik.
Citera
2016-09-04, 22:09
Medlem
ConfessorSnitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensess

Hur är kursen(Kurserna)?
Jag håller med lacosteee. Det har varit en godkänd gästföreläsning, och det var Johan Rockström. Resten har varit totalt värdelöst, som sagt med obligatorisk närvaro på de heldagar. En den av fredagens dag var att man skulle gå ut och fotografera, och sedermera posta bilderna på Instagram med hashtaggen "#sseglobalchallenges" för att promota kursen.

Utöver att det inte lärs ut någonting över huvud taget så är de ansvariga lärarna alldeles för självupptagna och insnöade i sin kurs att jag får riktigt dåliga vibbar.

Kursen är 3 HP, vilket inte låter så mycket, men den är ju helt och hållet tillagd - Inget kursinnehåll från de övriga kurserna har tagits bort. Schemalagt har vi totalt 7 heldagar tror jag, vilket redan där varnar för att 3 poäng är alldeles för lite. Utöver detta ska vi skriva tentamina och diverse inlämningsuppgifter. Vad jag vet representerar 1,5 HP en veckas heltidsstudier, och kursen torde alltså klaras av på 2 veckors dedikerat arbete. 3 dagar (24 arbetstimmar) lämnas alltså åt studenten att plugga in tentan och göra alla inlämningsuppgifter.

Jag menar inte att det är omöjligt eller ens orimligt att klara den mängden studier, utan endast att deras resonemang bakom hela kursen är lite skevt. Att ingenting vi gjort hittills har fyllt någon mening ger inte direkt ett bättre intryck av Handels nya initiativ till "kloka och empatiska beslutsfattare".

/rant over
Citera
2016-09-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConfessorSnitch
Jag håller med lacosteee. Det har varit en godkänd gästföreläsning, och det var Johan Rockström. Resten har varit totalt värdelöst, som sagt med obligatorisk närvaro på de heldagar. En den av fredagens dag var att man skulle gå ut och fotografera, och sedermera posta bilderna på Instagram med hashtaggen "#sseglobalchallenges" för att promota kursen.

Utöver att det inte lärs ut någonting över huvud taget så är de ansvariga lärarna alldeles för självupptagna och insnöade i sin kurs att jag får riktigt dåliga vibbar.

Kursen är 3 HP, vilket inte låter så mycket, men den är ju helt och hållet tillagd - Inget kursinnehåll från de övriga kurserna har tagits bort. Schemalagt har vi totalt 7 heldagar tror jag, vilket redan där varnar för att 3 poäng är alldeles för lite. Utöver detta ska vi skriva tentamina och diverse inlämningsuppgifter. Vad jag vet representerar 1,5 HP en veckas heltidsstudier, och kursen torde alltså klaras av på 2 veckors dedikerat arbete. 3 dagar (24 arbetstimmar) lämnas alltså åt studenten att plugga in tentan och göra alla inlämningsuppgifter.

Jag menar inte att det är omöjligt eller ens orimligt att klara den mängden studier, utan endast att deras resonemang bakom hela kursen är lite skevt. Att ingenting vi gjort hittills har fyllt någon mening ger inte direkt ett bättre intryck av Handels nya initiativ till "kloka och empatiska beslutsfattare".

/rant over

Kollade lite på hashtagen och det är ju pinsamt att man ska va tvungen o marknadsföra kursen på det där viset

Jobbigt med obligatorisk närvaro också. Får ni betyg (A-F) i detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in