Citat:
Ursprungligen postat av Hawkbill
ArneWise och
Fader-Adelheim, jag gillar era matchande avatarer.
Jag har också sökt och har i nuläget ingen aning om hur det blir med boende. Mardrömmen är väl att stå utan vid skolstart och tvingas välja något som ligger åt helvete eller något som kostar 7 papp i månaden(eller både och). Avvaktar lite i nuläget eftersom jag fortfarande inte betraktar det som solklart att jag kommer in
(1.9 HP) och inte vill håsa upp lägenhetsletande i onödan om det skulle gå olyckligt med intagningen. Förhoppningsvis kan jag hitta något i stan via lite familjevänner, annars blir det till att bli inneboende hos dessa tills jag hittat något. Kanske att man i framtiden när man är igång med pluggandet börjar se sig efter om för en bostadsrätt.
Det låter väldigt vettigt, låter ändå som att du kommer klara dig med tanke på kontakterna. Som jag nämnde tidigare i tråden räknar jag kallt med att vi på 1.9 HP kommer in (men visst, det är bra att ha en plan B), men vi får väl se i juli!
Citat:
Ursprungligen postat av Fader-Adelheim
Annars kan vi bo ihop alla tre: Arne, Hawk och jag. Det löser sig

Haha, vem vet... !?
... delat boende är ju faktiskt ett riktigt bra alternativ (tycker jag), men det gäller att dela med rätt personer.
Annars, som Nilssown och Hawkbill är inne på kan man ju faktiskt byta boende under studietiden. Det viktigaste (i min personliga åsikt) med Stockholms dyra bostadsmarknad är att inte göra ett felköp. Det är nog lätt hänt. Hittar man ett okej, prisvärt boende som man har råd med är det en säker investering.
Men okej, det var kanske ett sidospår, även om det är ett av de större frågetecknen inför hösten.
Lite mer on-topic: Ni som går på HHS, upplever ni att det är mycket samhälls-, politik- och nutidssnack på och utanför skolan? Det känns som att man kan vilja zooma ut och diskutera den stora bilden då och då.