Mina frågor nedan är väl ganska allmänna, men tråden är så lång att det inte finns utrymmer att leta efter svar
Bakgrund: Påbörjade civilingenjörsutbildning på ett av de större svenska tekniska lärosätena men fann det inte särskilt kul och intressant, så tog ut en Bachelor efter en viss tid och fick jobb direkt på ett stort industriföretag i Sverige som säljare internationellt. Under sju somrar har jag sommarjobbat med relevanta och krävande arbetsuppgifter (logistik, inköp som kräver engelska) på samma företag. Har även jobbat som övningsledare/professorsassistent under fulltidsstudierna. Nu är jag sugen på att bredda mig lite och tittar på olika utbildningar som skulle hjälpa mig i karriären och då är HHS General Management ett givet alternativ
1. Kan den icke färdiga civilingenjörsutbildningen ses som en nackdel eller är det ok att man ville göra något annat och fick ett kvalificerat jobb på ett stort företag ändå?
2. Svårt för folk att svara på kanske, men vad läggs tyngden på vid antagning till HHS? GMAT osv, betyg, erfarenheter/CV?
3. Finns det någon som kan ge en fingervisning om hur populärt programmet är? Är det typ 100 sökande per plats eller hur ser det ut?
Tacksam för svar !