2013-05-21, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Föreläsningar är mycket sällan obligatoriska, seminarier beror helt på kurs. De flesta obligatoriska seminarier har väl mer att göra med grupparbeten, och de där en lärare går igenom svaren på uppgifter är oftast frivilliga.

Vad skulle ni uppskatta är den genomsnittliga obligatoriska närvaron per vanlig vecka? I timmar.
Citera
2013-05-22, 17:26
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beli3f
Vad skulle ni uppskatta är den genomsnittliga obligatoriska närvaron per vanlig vecka? I timmar.

Sällan mer än ett tvåtimmarspass i veckan. Ibland inga obligatoriska moment alls, beroende på kurs. Presentationer av grupparbeten är det enda som brukar vara obligatoriskt, som någon påpekat redan.
Citera
2013-05-23, 15:07
Medlem
ChristerGardells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Sällan mer än ett tvåtimmarspass i veckan. Ibland inga obligatoriska moment alls, beroende på kurs. Presentationer av grupparbeten är det enda som brukar vara obligatoriskt, som någon påpekat redan.

Hur är det med den inte obligatoriska biten då? Hur många timmar per vecka är det totalt, och hur många av dessa är det vanligt att man är med på?
Citera
2013-05-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo

Det är möjligt att denna fråga redan ställts åtskilliga gånger. Hur många timmar utöver dessa två spenderar en sämre, genomsnittlig och duktig elev på studier? Graderingen syftar främst på den akademiska biten.
Citera
2013-05-23, 19:52
Medlem
Fader-Adelheims avatar
Citat:
Det är möjligt att denna fråga redan ställts åtskilliga gånger. Hur många timmar utöver dessa två spenderar en sämre, genomsnittlig och duktig elev på studier? Graderingen syftar främst på den akademiska biten.

Jag älskar hur du ställer så mycket frågor om investment banking, HHS osv när du enbart går i 1an. Äkta HHSare!
Citera
2013-05-23, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fader-Adelheim
Jag älskar hur du ställer så mycket frågor om investment banking, HHS osv när du enbart går i 1an. Äkta HHSare!

Nej, det är förbannat tröttsamt med hans frågor som finns sida upp och sida ner. Hade det varit relevant hade jag haft överseende men nu lyder frågorna i stil med; "antal föreläsningar", "antal obligatorium", "kan man ta studieuppehåll",.....
Citera
2013-05-23, 20:18
Medlem
Fader-Adelheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyxy
Nej, det är förbannat tröttsamt med hans frågor som finns sida upp och sida ner. Hade det varit relevant hade jag haft överseende men nu lyder frågorna i stil med; "antal föreläsningar", "antal obligatorium", "kan man ta studieuppehåll",.....

Hahah, mjo.. Men vafan, han går i 1an, att han oroar sig över sådana bagateller redan nu visar ju på både det ena och det andra (kan inte avgöra ifall det är positivt eller negativt.. hehe)
Citera
2013-05-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyxy

Tråden behandlar HHS, alla mina frågor grundar sig på funderingar om skolan. Konstigt att somliga valt att besvara dessa "förbannat tröttsamma" frågor om de, som du påstår, är orelevanta.

Första frågan i tråden:

"1) Hur svårt skulle det vara för mig som har 20.0 fran gymnasiet (natur), lätt for att lära, bra på att planera etc etc. att få toppbetyg från skolan? "

Andra frågan i tråden:

"är folk torra på skolan? .."

Om tråden startades med dessa frågor som utgångspunkt anser jag att mina funderingar faller inom ramen för vad som är lämpligt.

Mvh
Citera
2013-05-23, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fader-Adelheim
Hahah, mjo.. Men vafan, han går i 1an, att han oroar sig över sådana bagateller redan nu visar ju på både det ena och det andra (kan inte avgöra ifall det är positivt eller negativt.. hehe)

Positivt, definitivt positivt. Tråden är ett fantastiskt (informativt) motivationsverktyg, speciellt nu i slutet av terminen.
Citera
2013-05-23, 22:21
Medlem
Hawkbills avatar
Citat:
Lär väl vara snudd på omöjligt att svara på? Bara för att man har mindre bra betyg kan man inte sätta likhetstecken med att den personen pluggar si och så många timmar.

En tumregel jag har är att pluggandet bör ses som ett jobb, räkna med 40 timmar i veckan. Klarar man sig med mindre plugg än det så kan man ju bara glädja sig åt det.
Citera
2013-05-23, 22:26
Medlem
Varför får elever på HHS så hög ingångslön? Vad är de typiska jobben, och andra faktorer, som gör att HHS sticker ut?
Citera
2013-05-23, 22:34
Medlem
ChristerGardells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huznme
Varför får elever på HHS så hög ingångslön? Vad är de typiska jobben, och andra faktorer, som gör att HHS sticker ut?

Gäller visserligen det gamla civilekonomprogrammet, men mig veterligen finns ingen placement report för BsC:n ännu.

http://www.hhs.se/se/Education/Documents/Placement_Report_MSc_2012.pdf
Senast redigerad av ChristerGardell 2013-05-23 kl. 22:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in