2013-06-14, 20:28
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Ser ut som en riktigt bra rkmaskin det dr

Den funkar riktigt bra.
Citera
2013-06-14, 20:45
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Den funkar riktigt bra.

Funkar det smidigt att anvnda dripping attys? Hur mnga ml fr det plats?

Hur r smaken? r den bttre n med clearos?
Citera
2013-06-14, 21:14
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Funkar det smidigt att anvnda dripping attys? Hur mnga ml fr det plats?

Hur r smaken? r den bttre n med clearos?

Lite beroende p hur mycket wick du trycker ner i koppen men jag fr i 15 droppar utan problem, frmodligen s skulle jag kunna f i ngra till om jag flyttar runt lite saker. Fortfarande inget jag tar med mig ut d jag inte litar p att lufthlet hller ttt i min ficka.

Smaken r den renaste jag upplevt. Har erfarenhet av cartos, clearos, 510 och 306 atomizers. Har blivit rtt duktig p att rulla mesh och skapa coils p min AGA-T2 men jag tycker end att dom drippers jag har har snppet bttre smak.
Citera
2013-06-14, 21:42
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Lite beroende p hur mycket wick du trycker ner i koppen men jag fr i 15 droppar utan problem, frmodligen s skulle jag kunna f i ngra till om jag flyttar runt lite saker. Fortfarande inget jag tar med mig ut d jag inte litar p att lufthlet hller ttt i min ficka.

Smaken r den renaste jag upplevt. Har erfarenhet av cartos, clearos, 510 och 306 atomizers. Har blivit rtt duktig p att rulla mesh och skapa coils p min AGA-T2 men jag tycker end att dom drippers jag har har snppet bttre smak.

Kanon, d fr man kanske ta o skaffa en sdan!

Jag har ocks en Aga t2+ som jag i princip inte har anvnt, fr inte rtt p det, antingen smller trden av eller s suger inte meshet upp tillrckligt med vtska s det smakar inte bra

BTW har ett tips! Idag slaktade jag ett laptopbatteri till en laptop som inte funkar lngre, och i batteriet hittade jag 6st Panasonic NCR18650A 3000mah
Senast redigerad av Kolagubben 2013-06-14 kl. 21:47.
Citera
2013-06-14, 22:10
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Kanon, d fr man kanske ta o skaffa en sdan!

Jag har ocks en Aga t2+ som jag i princip inte har anvnt, fr inte rtt p det, antingen smller trden av eller s suger inte meshet upp tillrckligt med vtska s det smakar inte bra

BTW har ett tips! Idag slaktade jag ett laptopbatteri till en laptop som inte funkar lngre, och i batteriet hittade jag 6st Panasonic NCR18650A 3000mah

Det ska tydligen vara ganska mycket svrare att f till det p en mod som har inbyggt skydd, men inte p ngot stt omjligt. AGA-T2an har ett vldigt lngt gap mellan wick och center post dr det ltt skapas hot spots. Jag rullar ihliga wicks och har inte haft ngra problem med wicking. Man behver dock nstan alltid hlla genesis atomizers med mesh wick i en 90 graders vinkel fr att f tillrckligt med juice till sin coil.

Haha, nu vet ni det, dumpsterdivers!
Citera
2013-06-14, 23:17
Medlem
cookizs avatar
rkat kpa ett par jiucer som var vldigt hg nikotin halt.. har fr mig att man kunde kpa PG eller VG (ren) och sp ut dem med.. jag knner att styrkan frstr hela jiucen (melon samt redbull) och vill hellre ha mindre smak och vejpbart istllet fr helt o vejpbart d dem bara smakar starkt.
Har fr mig att ngon av PG/VG gr att kpa i butik?
Citera
2013-06-14, 23:29
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookiz
rkat kpa ett par jiucer som var vldigt hg nikotin halt.. har fr mig att man kunde kpa PG eller VG (ren) och sp ut dem med.. jag knner att styrkan frstr hela jiucen (melon samt redbull) och vill hellre ha mindre smak och vejpbart istllet fr helt o vejpbart d dem bara smakar starkt.
Har fr mig att ngon av PG/VG gr att kpa i butik?

Pink-mule, Inawera och Lightyourfire har.
Citera
2013-06-16, 17:15
Medlem
Fuckmesidewayss avatar
Blir det mer riv om man kapar ngra vekar p huvudet?
Citera
2013-06-16, 17:45
Medlem
Web-Bots avatar
Hej, ska frska sluta/dra ner p tobaksrkandet och tnkte prva e-cigg. Kan ngon rekommendera en bra, enkel att underhlla, e-cigg och var jag kan bestlla denna med nikotin-vtskor ifrn?

Kan lgga upp emot 1000 kr om det r vrt det.
Citera
2013-06-16, 17:46
Medlem
MrDeltoids avatar
Jag antar att du syftar p en clearomizer? Menar du att frkorta wicksen? Om s r fallet s nej, det br inte pverka rivet.
Citera
2013-06-17, 20:32
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Web-Bot
Hej, ska frska sluta/dra ner p tobaksrkandet och tnkte prva e-cigg. Kan ngon rekommendera en bra, enkel att underhlla, e-cigg och var jag kan bestlla denna med nikotin-vtskor ifrn?

Jag tnker INTE rekommendera ngra vapedon som ser ut som vanliga cigaretter d dessa verlag hller s dlig kvalitet och smakupplevelsen r s dlig att mnga provar en sdan fr att aldrig rra e-cig igen.

Du behver:
  • Batteri - rekommenderar E-Go Twist eller Vision Spinner. Kp 2-3st s du alltid har ett laddat.
  • Clearomizer - Kanger Evod, Kanger T3 eller Kanger Protank
  • Laddare till batteri
  • E-juice - Skulle faktiskt avrda dig att kpa tobakssmaker d dessa aldrig smakar speciellt likt den riktiga varan. Skaffa istllet ngon annan smak som du tycker om - det finns massor att vlja p. Sjlv rker jag mest sser (e-juice) frn Vermillion River - Kentucky Applewood, KY4 och Cinnamon Roll r favoriter.

Allt ovanstende kan kpas frn Pinkmule - anvnd versttningsmenyn om danskan r svrfrstdd .
Citera
2013-06-17, 23:03
Medlem
cookizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Web-Bot

Ett tips r att testa flera tanks och se vad som passar dig bst!
Vill du inte hlla p att gra rent och pilla s mycket r det bra att kpa billiga tanks som det inte gr s mycket om ngot i dem gr snder eller du kastar fr att dem smakar illa.
Kpte senast en vivinova och r super njd med dem dock lite vl stor ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in