2011-05-02, 00:08
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pin4
Hej har lite frgor angende e-cig.
r det olagligt att importera "liquid" med nikotin i? isf vad r straffet?
Vilken e-cig r bra? vill att den ska ha samma form som en vanlig cigarett.
Har lst mycke bra om revolvercig.com men verkar inte som det gr att bestlla hem till sverige? finns det nn stanns man kan skaffa dom?

Se mitt forrige innlegg. Du kan lese mer om du gr inn p den norske FB siden:http://www.facebook.com/pages/Totall...997979?sk=wall

Dere i Sverige kan bestille inntil et rs forbruk av nikotin som privatperson uten betale avgifter. Men pass p om dere bestiller fra land utenfor europa.
Citera
2011-05-03, 11:38
Medlem
thrown-outs avatar
Hej, Jag hade tnkt att kpa ett paket frn http://www.elcigg.se men lste sen hr i trden att det inte r nikotin i deras refill. S jag undrar om det r ngon som kan rekommendera ngot annat stlle att handla frn?

Vill grna inte vnta flera dagar p att f sakerna s om det finns ngon inrikes s tar jag grna emot ett Pm. Vill inte heller ha dom dr billigaste varianterna. Kpte ett paket fr ca 3r sedan, det va en billig variant & vill nu ha en som r lite bttre. En kompis frn polen har en som liknar denna http://www.elcigg.se/startpaket-echo...0ml-p-242.html & den funkade mycket bttre n den jag kpte fr ett par r sedan. S om ni vet vart man kan kpa ngot liknande s tar jag grna emot en lnk s klart.

Eller om ni vet vart man kan kpa refills med nikotin s funkar det ocks fr d kan jag bestlla paketet frn elcigg & sedan kpa refill p annat hll.

Det blev ett vldigt lngt inlgg (som vanligt nr jag ska frklara ngot)...
Citera
2011-05-31, 12:55
Medlem
Elcigg.se

Hej!
Bestllde fr ngon dag sedan en elektronisk cigarett frn elcigg.se, en svensk sida som ven skickar frn Sverige.
Fick idag hem cigaretten och provade givetvis p en gng.

Dock blev jag lite fundersam nr det p cartomizern (typ filtret) stod 18mg.
Skrev och frgade vad det stod fr och snubben svarade att det stod fr Nikotin i mg/ml.

Jag trodde att elektroniska cigaretter med nikotin i sig var olagligt att slja i Sverige?
Eller? Eller missfrstod snubben mig?

r det i sfall inte olagligt det dom gr? Det verkar ju vara en svenskregistrerad butik ocks.

Edit: Gillade frvrigt konceptet, frutom att den gav mig ngon konstig rethosta samt luktade lite funny. Jag r ju van rkare sen ngot r s frstr inte varfr jag fr rethosta d?
Citera
2011-06-14, 14:55
Medlem
Det hr paketet ser bra ut men ingr det en elektrisk cigarett i paketet?

http://www.elcigg.se/icase-smart-pcc-p-253.html
Citera
2011-06-15, 00:56
Medlem
Ja, elcigg ingr 2st, det str lngst ner.

Men denna modell har cartomizer och det skulle inte jag rekommendera...billigare vid kp men dyrare i lngden samt att man fr fylla p vtska hela tiden, plus att det smakar inte alls lika gott som e-cig med tank.

Sjlv kpte jag av www.lightyourfire.se och jag r jttenjd! En ganska ny sajt jag vet inte om de ens finns p google n...knner till dem drfr att det r en tjej p jobbet som startat sajten och vi r sdr 20 pers som vergtt till e-rkning nu :-) Bra grejer och mycket information, och bra priser dessutom.

Men var du n kper ifrn kp du nu en BRA e-cigg, vlj inte den billigaste fr du kommer bara bli missnjd och ge upp! Den kommer att lna sig i lngden antingen du slutar rka eller bara tar den ibland nr du vill slippa g ut. Brjade sjlv med eGo modellen men bytte till 510 tank fr ett par mnader sedan...lite mer att pilla med men smakar s j***a Gott!
Citera
2011-07-24, 13:14
Medlem
AngelAvGlass avatar
Hejsan!

jag har precis slngt ivg min frsta bestllning p E-cigg Kpte iTank 1100 startpaket fr 740 kr och 50ml refill.
Vad jag fattar s behvs det inga filter/kapslar till denna eciggen? och inte heller ngon krolja vad jag frstr. Men dom ska fortfarande funka p samma stt och ha samma smak. Hur funkar det?
Ngon som testat denna tidigare och kan bertta om ni r njda? Tack p frhand!
Citera
2011-07-24, 22:26
Medlem
Pyzkos avatar
Min farbror kpte en sn fr att sluta rka men rkte den en dag sen slngde han den t helvete med kommentaren om att de inte r samma sak
Citera
2011-07-27, 22:44
Medlem
Men varfr en elektronisk cigarett, det har ju varnats fr dessa fr lnge sedan, folk verkar glmma ganska fort.

Jag slutade rka fr 5 mnader sedan med hjlp at Champix, man gr till sin lkare och fr det utskrivet ( http://www.champix.se/ ), sen tar man tabletterna och inom 14 dagar frn att man brjar s fimpar man, fungerar verkligen. Lkarna vill helst att man ska prova sluta med hjlp av andra medel frst, som tex nikotin tugummin, plster etcetc, bara sga att man redan frskt. Jag tog bara Champix i 14 dagar sen slutade jag rka och slutade samtidigt med Champix. Det var riktigt jobbigt i en dag men sen kndes det helt ok. Sen blir man aldrig riktigt av med suget, ibland r man riktigt rksugen men det gr ver fort.

Men iaf, det r nd vrt att kolla p innan man slnger ivg en bestllning p dessa cig. Dom hjlper dig inte att sluta, fr du fr ju fortfarande i dig nikotinet som fritt kan bilda synapser i hjrnan

Svenska Dagbladet: 2008
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/va...er_1752701.svd
Citera
2011-08-07, 21:03
Medlem
Det tycks rda en hel del frvirring ver hur stor den del av faran med cigarettrkning som hrstmmer frn just nikotinet verkligen r.

Det r ju fantastiskt bra att du, Skuggans, lyckades med att sluta rka, grattis! Men faktum r att det finns miljarder rkare som antingen inte kan eller mer vanligt inte vill sluta med tobaksprodukter helt och hllit, och d r det bara positivt att alternativ som snus, e-cigarett, nikotinmedel osv finns.

Jag bifogar ngra citat frn AAPHPs (American Association of Public Health Physicians och med std av extremt mnga hgt respekterade organisationer vrlden runt) omfattande rapport The Case for Harm Reduction for Control of Tobacco-related Illness and Death , med urskt fr att de r p engelska men det knns fel att verstta ngot som anges som citat...de flesta svenskar r ju mycket bra p engelska annars finns det ju alltid Google Translate )

Were the worlds 1.3 billion cigarette smokers acquiring their nicotine from clean delivery systems rather than through repeated inhalation of smoke, nicotine use would likely not rank much higher than caffeine use as a public health priority

smokers smoke predominantly for nicotine, nicotine itself is not especially hazardous, and if nicotine could be provided in a form that is acceptable and effective as a cigarette substitute, millions of lives could be saved (frn Britain's Royal College of Physicians)

harm reduction principles to public health policies on tobacco/nicotine...has the potential to lead to one of the greatest public health breakthroughs in human history by fundamentally changing the forecast of a billion cigarette-caused deaths this century

Ecigarette users are not exposed to the many toxicants, carcinogens and abundant free radicals formed when tobacco is burned.

(Gllande e-cigarett) The ingredients themselves do not pose any significant health risks. Nicotine is one of the most intensively studied drugs in history; while it is highly addictive, it is not the primary cause of any of the diseases related to smoking.

Artikeln som lnkades till i frra inlgget r frn september 2008. Varningar frn den tiden berodde p att e-cigaretten var relativt ny och oknd, och d varnade man (med all rtt ju) fr att som ny produkt br den underskes vidare innan man tog fr givet att den var ofarlig.

Mycket har hnt sedan dess!
Citera
2011-08-17, 22:53
Medlem
Strike-s avatar
Finns det ngon chans i vrlden att man kan f tag p ett starter kit av ngot bttre mrke utan nikotin innan helgen? Finns det ngon butik i Stockholm som brjat slja dessa nikotinfria e-cigaretterna n? Vill helst ha en med s mycket rk och smidig hantering som mjligt. Frslag?

ecigg.nu verkar tydligen ha snabb frakt. Frslag p vilka e-cigg som har mest rk och godast smak uppskattas.
Senast redigerad av Strike- 2011-08-17 kl. 23:08.
Citera
2011-08-18, 06:17
Medlem
Hej!

Lgger du din bestllning under dagen och betalar med kort (alternativt med verfring till PlusGiro och skickar en e-post med en skrmbild p verfringen) s skickar vi ut dina varor idag och du br ha dem imorgon! Bsta rk och smak fr du med modell 510. Enklast hantering har modell eGo, men jag rekommenderar nd 510'n i frsta hand fr rkens skull fr s krnglig r inte 510n, det r mest att batterier mste laddas ofta samt att frngaren krver mer regelbunden rengring. Just nu r det dessutom sommarrea p startkits fram till sndag :-) www.lightyourfire.se
Citera
2011-08-18, 13:59
Medlem
spLitpersonaLitys avatar
Svensk sida fr e-cigaretter - Oddwolf.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in