2013-10-04, 14:20
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumptrollet
Att du får olja i munnen har med din clearomizer att göra. Vet inte varför då jag aldrig har sett den du länkade.
Det trodde jag också först. Men jag provade ISmoka clearomizern med ett vanligt eGo manuellt batteri, och då kom det ingen olja.
Därför misstänkte jag att automatiska batterier inte är lika duktiga på att förbränna all olja.
Fast jag vet inte
Citera
2013-10-04, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
Det trodde jag också först. Men jag provade ISmoka clearomizern med ett vanligt eGo manuellt batteri, och då kom det ingen olja.
Därför misstänkte jag att automatiska batterier inte är lika duktiga på att förbränna all olja.
Fast jag vet inte
Det kan också vara så, själv bränner jag mig när jag använder mina vision nanos med "vanliga" batterier. Det är ganska svårt att sätta sig in i vad man ska använda till vilket batteri.
Citera
2013-10-04, 18:34
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Min farsa är 66 och är rädd att han ska röka ihjäl sig som han håller på.. Han har rökt hela livet i princip. Tror ni det skulle funka för honom att gå över till dessa elektroniska cigaretter?
För de som undrar om ecigg funkar på äldre, som rökt i 45 år, och som misslyckats att gå över till snus eller nikotinhjälpmedel, kan jag svara ja på det (med nikotin förstås).

När man blir riktigt gammal, och inte får in vätskan i clearomizern längre, får man väl hålla tillgodo med de enklare mini-ciggen.
Nu har man i alla fall chansen att bli gammal
Citera
2013-10-04, 19:14
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
För de som undrar om ecigg funkar på äldre, som rökt i 45 år, och som misslyckats att gå över till snus eller nikotinhjälpmedel, kan jag svara ja på det (med nikotin förstås).

När man blir riktigt gammal, och inte får in vätskan i clearomizern längre, får man väl hålla tillgodo med de enklare mini-ciggen.
Nu har man i alla fall chansen att bli gammal

Jag kan intyga detta. Jag introducerade ecigg till min far som är 50+. Jag hjälpte honom fixa ett par spinners och protank minis och han är totalt omvänd efter 30 år som rökare.
Citera
2013-10-05, 11:01
Medlem
StarGate3000s avatar
Är en clearomizer en förbrukningsvara, eller bara brännaren/coilen i den?
Citera
2013-10-05, 11:40
Medlem
Citat:
Är en clearomizer en förbrukningsvara, eller bara brännaren/coilen i den?
Brännaren. Själva tanken/mustycket etc kan man använda tills det går sönder (vilket inte har hänt mig sen jag startade för 3 månader sen).
Citera
2013-10-05, 12:01
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumptrollet
Brännaren. Själva tanken/mustycket etc kan man använda tills det går sönder (vilket inte har hänt mig sen jag startade för 3 månader sen).
Förnämligt
Och tack!
(varför finns det ingen tack-knapp)
Citera
2013-10-06, 17:20
Medlem
tolchockers avatar
HAALLLÅÅÅ får panik står här med mig EGO el-cigg som jag haft i ungefär 8-9 dagar och batteriet är fulladdat, dock blinkar den varje jävla sug.. Och på tal om de så suger de inte ens igenom, känner inget

Detta ska då antingen vara att batteriet är lågt, eller överhettning.

Då batteriet är laddat måste det vara överhettning. Förstår ej riktigt vad detta innebär? Har låtit den "vila" men nej nej skiten funka ej
Citera
2013-10-06, 17:39
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tolchocker
HAALLLÅÅÅ får panik står här med mig EGO el-cigg som jag haft i ungefär 8-9 dagar och batteriet är fulladdat, dock blinkar den varje jävla sug.. Och på tal om de så suger de inte ens igenom, känner inget

Detta ska då antingen vara att batteriet är lågt, eller överhettning.

Då batteriet är laddat måste det vara överhettning. Förstår ej riktigt vad detta innebär? Har låtit den "vila" men nej nej skiten funka ej

Det kan också innebära kortslutning eller för lågt motstånd på förångaren när det blinkar
Citera
2013-10-06, 18:58
Medlem
tolchockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Det kan också innebära kortslutning eller för lågt motstånd på förångaren när det blinkar

Vad gör jag åt detta?
Grejade i två timmar sen lät jag den va.

Tog en cigg
Citera
2013-10-06, 19:30
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tolchocker
Vad gör jag åt detta?
Grejade i två timmar sen lät jag den va.

Tog en cigg

Som Kolagubben nämnde så handlar det troligast om en kortslutning i din förbrännare. Har du provat en annan tank eller funkar ingenting på batteriet?
Citera
2013-10-06, 19:42
Medlem
tolchockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Som Kolagubben nämnde så handlar det troligast om en kortslutning i din förbrännare. Har du provat en annan tank eller funkar ingenting på batteriet?

Jag skruva isär den och lät de stå i varmvatten för att sedanfylla på igen.
Samma sak.. Varje bloss man tar (som ej fungerar!) blinkar den till, sen vid nästa bloss är den helt död eller lyser några sekunder utan att blinka.
För att vid tredje blinka igen..

Den är ju rätt så ny så förstår inte riktigt vad som är felet
Stressbeställde en ny iaf men den kommer ju tidigast Tisdag..

Har haft den ca 15 min i kylen, sedan tagit ut.
Ska testa igen..

EDIT:

Går ej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in