2013-06-14, 20:28
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Ser ut som en riktigt bra rökmaskin det där

Den funkar riktigt bra.
Citera
2013-06-14, 20:45
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Den funkar riktigt bra.

Funkar det smidigt att använda dripping attys? Hur många ml får det plats?

Hur är smaken? Är den bättre än med clearos?
Citera
2013-06-14, 21:14
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Funkar det smidigt att använda dripping attys? Hur många ml får det plats?

Hur är smaken? Är den bättre än med clearos?

Lite beroende på hur mycket wick du trycker ner i koppen men jag får i 15 droppar utan problem, förmodligen så skulle jag kunna få i några till om jag flyttar runt lite saker. Fortfarande inget jag tar med mig ut då jag inte litar på att lufthålet håller tätt i min ficka.

Smaken är den renaste jag upplevt. Har erfarenhet av cartos, clearos, 510 och 306 atomizers. Har blivit rätt duktig på att rulla mesh och skapa coils på min AGA-T2 men jag tycker endå att dom drippers jag har har snäppet bättre smak.
Citera
2013-06-14, 21:42
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Lite beroende på hur mycket wick du trycker ner i koppen men jag får i 15 droppar utan problem, förmodligen så skulle jag kunna få i några till om jag flyttar runt lite saker. Fortfarande inget jag tar med mig ut då jag inte litar på att lufthålet håller tätt i min ficka.

Smaken är den renaste jag upplevt. Har erfarenhet av cartos, clearos, 510 och 306 atomizers. Har blivit rätt duktig på att rulla mesh och skapa coils på min AGA-T2 men jag tycker endå att dom drippers jag har har snäppet bättre smak.

Kanon, då får man kanske ta o skaffa en sådan!

Jag har också en Aga t2+ som jag i princip inte har använt, får inte rätt på det, antingen smäller tråden av eller så suger inte meshet upp tillräckligt med vätska så det smakar inte bra

BTW har ett tips! Idag slaktade jag ett laptopbatteri till en laptop som inte funkar längre, och i batteriet hittade jag 6st Panasonic NCR18650A 3000mah
Senast redigerad av Kolagubben 2013-06-14 kl. 21:47.
Citera
2013-06-14, 22:10
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Kanon, då får man kanske ta o skaffa en sådan!

Jag har också en Aga t2+ som jag i princip inte har använt, får inte rätt på det, antingen smäller tråden av eller så suger inte meshet upp tillräckligt med vätska så det smakar inte bra

BTW har ett tips! Idag slaktade jag ett laptopbatteri till en laptop som inte funkar längre, och i batteriet hittade jag 6st Panasonic NCR18650A 3000mah

Det ska tydligen vara ganska mycket svårare att få till det på en mod som har inbyggt skydd, men inte på något sätt omöjligt. AGA-T2an har ett väldigt långt gap mellan wick och center post där det lätt skapas hot spots. Jag rullar ihåliga wicks och har inte haft några problem med wicking. Man behöver dock nästan alltid hålla genesis atomizers med mesh wick i en 90 graders vinkel för att få tillräckligt med juice till sin coil.

Haha, nu vet ni det, dumpsterdivers!
Citera
2013-06-14, 23:17
Medlem
cookizs avatar
råkat köpa ett par jiucer som var väldigt hög nikotin halt.. har för mig att man kunde köpa PG eller VG (ren) och spä ut dem med.. jag känner att styrkan förstår hela jiucen (melon samt redbull) och vill hellre ha mindre smak och vejpbart istället för helt o vejpbart då dem bara smakar starkt.
Har för mig att någon av PG/VG går att köpa i butik?
Citera
2013-06-14, 23:29
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookiz
råkat köpa ett par jiucer som var väldigt hög nikotin halt.. har för mig att man kunde köpa PG eller VG (ren) och spä ut dem med.. jag känner att styrkan förstår hela jiucen (melon samt redbull) och vill hellre ha mindre smak och vejpbart istället för helt o vejpbart då dem bara smakar starkt.
Har för mig att någon av PG/VG går att köpa i butik?

Pink-mule, Inawera och Lightyourfire har.
Citera
2013-06-16, 17:15
Medlem
Fuckmesidewayss avatar
Blir det mer riv om man kapar några vekar på huvudet?
Citera
2013-06-16, 17:45
Medlem
Web-Bots avatar
Hej, ska försöka sluta/dra ner på tobaksrökandet och tänkte pröva e-cigg. Kan någon rekommendera en bra, enkel att underhålla, e-cigg och var jag kan beställa denna med nikotin-vätskor ifrån?

Kan lägga upp emot 1000 kr om det är värt det.
Citera
2013-06-16, 17:46
Medlem
MrDeltoids avatar
Jag antar att du syftar på en clearomizer? Menar du att förkorta wicksen? Om så är fallet så nej, det bör inte påverka rivet.
Citera
2013-06-17, 20:32
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Web-Bot
Hej, ska försöka sluta/dra ner på tobaksrökandet och tänkte pröva e-cigg. Kan någon rekommendera en bra, enkel att underhålla, e-cigg och var jag kan beställa denna med nikotin-vätskor ifrån?

Jag tänker INTE rekommendera några vapedon som ser ut som vanliga cigaretter då dessa överlag håller så dålig kvalitet och smakupplevelsen är så dålig att många provar en sådan för att aldrig röra e-cig igen.

Du behöver:
  • Batteri - rekommenderar E-Go Twist eller Vision Spinner. Köp 2-3st så du alltid har ett laddat.
  • Clearomizer - Kanger Evod, Kanger T3 eller Kanger Protank
  • Laddare till batteri
  • E-juice - Skulle faktiskt avråda dig att köpa tobakssmaker då dessa aldrig smakar speciellt likt den riktiga varan. Skaffa istället någon annan smak som du tycker om - det finns massor att välja på. Själv röker jag mest såser (e-juice) från Vermillion River - Kentucky Applewood, KY4 och Cinnamon Roll är favoriter.

Allt ovanstående kan köpas från Pinkmule - använd översättningsmenyn om danskan är svårförstådd .
Citera
2013-06-17, 23:03
Medlem
cookizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Web-Bot

Ett tips är att testa flera tanks och se vad som passar dig bäst!
Vill du inte hålla på att göra rent och pilla så mycket är det bra att köpa billiga tanks som det inte gör så mycket om något i dem går sönder eller du kastar för att dem smakar illa.
Köpte senast en vivinova och är super nöjd med dem dock lite väl stor ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in