2013-01-15, 00:44
Medlem
Hotshot777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Många ateister kommer för alltid att förbli ateister, tyvärr..

Bibeln säger att när Herren kommer tillbaka och visar sig för ALLA människor, så kommer många människor (ateister) att gå till strid mot Honom för att dom inte älskar Sanningen.

Kan man tänka sig.. människor som går till strid mot GUD?!
Snacka om högfärdiga.

Självklart är de övermodiga, sådan far sådan son..

Satans stora vishet måste ha blivit korrumperad när han gjorde uppror mot Gud, hur kan man annars vara så galen att man tror att man kan döda Skaparen, genom skapelsen.
2013-01-15, 03:37
Medlem
Pumping-Monkey.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Zeitgeist är en propaganda film släpp utav New World order snubbarna o New Age kartellen. Precis som Al Gores film om klimatförändring var en propaganda film av dem. Upprepar man en lögn nog mycket så kommer folk tro på den!

Vilka är dessa lögner?

Så vitt jag vet så förespråkar dom den vetenskapliga metoden som lösning för våra sociala samt tekniska problem.
2013-01-15, 07:48
Medlem
hulabadulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Jag älskar sådana här påståenden. Jag är seriöst intresserad av hur du tolkar bibeln till att vi lever i den sista tiden. Det förfaller som bibeltolkar sagt detta sedan den först publicerades. När menar du helt konkret att domedagen sker?

Jag vill dessutom påpeka at på det hela taget har vi i världen bättre nu än vi någonsin haft det, världen över. Det gäller inte alla individer men över lag. Per kapita har vi har färre våldsbrott, färre dör i krig och mord, vi lever längre, det finns fler demokratier än någonsin, sjukvården fungerar bättre än någonsin tidigare, vi vet mer än någonsin, fler känner sig tryggare och friare än någonsin tidigare.

Eyy seriöst din bild av verkligheten är helt rubbad.
Sluta leva i en lögn broder. Se verkligheten.
Se cancern som sprider sig
se hungern
se krigen
se så okunniga vi är
så hur vi förstör naturen
se så mycket naturresurser vi gör av med under ett år
se misären vi lever i och sluta blunda
2013-01-15, 08:06
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotshot777
Apologist,

En fråga.

Du nämnde Gog, Magog. Det står att denna konflikt är efter milleniet ändå är det många som tror att detta kommer vara WW3, kan du upplysa mig här.. Finns det två Gog, Magog krig eller hur går det ihop?

Ja, det är två krig.

Ezekiel 38 är en militär kampanj i sin natur och det är därför många bibelskolade lägger den i samband med Armaggedon.

Psalm 83 kommer ske före Ezekiel 38 kriget eftersom "Israel ska leva i fred och inte ha några murar" när Ezekiel kriget börjar. Vilket pekar på att både psalm 83 skett o antikrist finns på plats.

Det där är ju alla muslimska länder (förutom vissa delar av Ryssland) som är inblandade så det finns en logik i det.
2013-01-15, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Vi befinner oss i sista tiden enligt bibeln så hur tolkar ni bibeln? Snälla, vill ha en seriös diskussion här med bibelkunniga troende o inte antaganden från ateister. Vill inte heller ha inlägg om muslimernas tolkning eftersom det är en annan religion.

Det finns mycket som talar för att vi är den sista generationen. Bla ser vi vad som händer i Damaskus och vi ser Ryssland-Iran-Kina koalitionen precis som bibeln förutsett, global ekonomi, monster tsunamis o katastrofer, kärnvapen som kan utrota världen, Israels bildande på en dag, jobbandet på ett fredsavtal mellan Israel o Palestina, EU, arab våren, Homosexualitet, olika smittor, apostasia o nedgång för kyrkorna, falska jesus som New Age m.m., själviskhet o festande, falska doktriner som evolutionen, media kommunikation som tv, radio m.m., droger, accepterat med occultism o Wicca, gospeln sprids till alla länder, terrorism, Islams rop att utrota Israel m.m.

Kom igen, låt höra vad ni har att säga?
'

Alla de sakerna du räknar upp, kan du visa vilka texter du har gjort dessa tolkningar ifrån i bibeln?
Så kan vi börja prata
2013-01-15, 09:46
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShangriLa
Som andra påpekat i den här tråden så är det inget måste att tro på det här.
Men läs för all del på, eller om du vill kolla på en film om det, så kan du ju se
Left Behind eller rysarklassikern "A thief in the night"
båda har flera filmer i serien.
Det är inte så långsökt som du kanske tror. Jag tror inte BERGFAST på det, men vissa tecken är oerhört svårt att förklara på något annat sätt faktiskt. Om du tänker på oddsen runt att allt vad som förutspåtts beträffande judarna infallit trots att det är fullständigt vansinnigt osannolikt och inget annat folk varit med om något liknande.

Du tar oerhört stora ord i din mun. Jag kan på rak arm redn nu erinra mig att aztekerna sägs förutspått den vite mannens ankomst och sin kulturs undergång.
2013-01-15, 09:49
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotshot777
Shangrila, min vän, jag tror verkligen inte att Apologist tror att USA är syndlösa..

Precis i prick! Min egen åsikt är som Billy Grahams: "Om Gud inte straffar USA får han be om ursäkt för Sodom o Gommora".

Tyvärr ser vi redan Sverige o andra Europeiska länder nå denna status också. Vi är mer eller mindre som Sodom O Gommora, i alla fall en bra bit på väg åt det hållet.
2013-01-15, 09:50
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulabadula
Eyy seriöst din bild av verkligheten är helt rubbad.
Sluta leva i en lögn broder. Se verkligheten.
Se cancern som sprider sig
se hungern
se krigen
se så okunniga vi är
så hur vi förstör naturen
se så mycket naturresurser vi gör av med under ett år
se misären vi lever i och sluta blunda

Det här är inget jag tycker, det här är saker jag har statistiskt stöd för. Jag har aldrig sagt att lidande är utrotat, det jag hävdar är att jordens befolkning har det relativt sett bättre (lider mindre) nu än för 100 år sedan, ännu bättre än för 200 år sedan osv.

Det är inga dolda siffror du kan kolla upp dem själv med ett minimum av ansträngning.
2013-01-15, 10:03
Medlem
Jag är inte här för att göra någon ateist, jag vill kunna bli respekterad för mina val, och även respektera era. Men jag blir rädd för extremister.

Något som Dan Barker en gång sa, ni ser människor som sjuka(synd), att de behöver en doktor (Gud). Vilken syn på medmänniskor har man om man tror att alla är sjuka?

Varför blir jag då rädd? Det är ju hjärntvätt på hög nivå, jag vet att de känslorna ni får ang att ni har sett Jesus och så vidare är 100% riktiga. Människans hjärna är fantastisk, vissa människor behöver hopp m.m för att känna att livet är värt och leva = människan överlever genom detta.

Tänk nu att terrorister känner samma känslor fast om något annat, dom är så verkliga och de har sett "ljuset, sanningen, det rätta", sen spränger de en buss. Människans hjärna är så lätt att manipulera, så det är sjukt. Vi är ingen perfekt varelse.

För visst är väl era känslor så sjukt riktiga, att ni inte tvekar en sekund på att eran lära är felaktig?

Det finns inga bevis för en gud, det är därför jag inte dedikerar hela mitt liv åt att slaviskt följa skrifter.

Dock så innehåller bibeln helt klart bra moraliska skrifter, och bra saker att implementera i sitt liv. Det kan man inte förneka. Men min dröm är väl att kristna ska se mellan fingrarna på alla de dåliga saker som bibeln säger.
2013-01-15, 10:11
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Jag är inte här för att göra någon ateist, jag vill kunna bli respekterad för mina val, och även respektera era. Men jag blir rädd för extremister.

Något som Dan Barker en gång sa, ni ser människor som sjuka(synd), att de behöver en doktor (Gud). Vilken syn på medmänniskor har man om man tror att alla är sjuka?

Varför blir jag då rädd? Det är ju hjärntvätt på hög nivå, jag vet att de känslorna ni får ang att ni har sett Jesus och så vidare är 100% riktiga. Människans hjärna är fantastisk, vissa människor behöver hopp m.m för att känna att livet är värt och leva = människan överlever genom detta.

Tänk nu att terrorister känner samma känslor fast om något annat, dom är så verkliga och de har sett "ljuset, sanningen, det rätta", sen spränger de en buss. Människans hjärna är så lätt att manipulera, så det är sjukt. Vi är ingen perfekt varelse.

För visst är väl era känslor så sjukt riktiga, att ni inte tvekar en sekund på att eran lära är felaktig?

Det finns inga bevis för en gud, det är därför jag inte dedikerar hela mitt liv åt att slaviskt följa skrifter.

Dock så innehåller bibeln helt klart bra moraliska skrifter, och bra saker att implementera i sitt liv. Det kan man inte förneka. Men min dröm är väl att kristna ska se mellan fingrarna på alla de dåliga saker som bibeln säger.

Du behöver inte vara rädd. De foliehattar du ser här på Flashback som talar om profetiorna tillhör små randsekter av domedagsvurmare i marginalen med minimalt med inflytande på samhället i stort. Visst jag kan känna oerhörd empati med de barn som fostras i familjer där religiöst människoförakt och hot om evig fördömelse hänger över dem. Det rör sig dock inte om så många i det här landet.
2013-01-15, 10:59
Bannlyst
Det är sant det du säger, ibland men inte altid lyckas ni människor imponera med ert insekts intellekt, fint kan jag tycka men inget jag som Hästryttare kommer beakta när jag dömer jag dömer er för era synder.

NI är så jävla genomdumma, Jesus sa två saker älska dig själv som din näste och vänd andra kinden till, hade alla levt efter den principen i 2000 år så hade jorden varit en fin och fridfull plats, ni bara förstör den, så vi har fått nog, till o med djur beter sig bättre mot varandra än vad den sketna människorasen gör.

I will come and you will all be judged,
2013-01-15, 11:05
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldstorm
I will come and you will all be judged,

Den där slutstrofen är så skrattretande löjlig... Varför tror så många kristna och muslimer som skriver inlägg här att den har någon som helst effekt på de ateister de riktar den mot?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in