2013-01-15, 11:09
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldstorm
I will come and you will all be judged,

Funkar inte som hot på ateister - inte ens om du skriver det på engelska.
2013-01-15, 13:23
Avslutad
Likaså det har sagts 2000-3000 år tidigare. Bibeln är och förblir en sagobok. Bättre att läsa sagan om Pinoccio. Mycket mera pålitligare dessutom.
2013-01-15, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Funkar inte som hot på ateister - inte ens om du skriver det på engelska.

Sant, helt logiskt så funkar den bara på de som tror på sagorna.
2013-01-15, 14:34
Medlem
Det hade varit roligt om det hade varit något efterliv, så man hade kunnat se ansiktena på alla kristna som har levt stelt och trist!

Tyvärr så lär det ju inte hända:/ Men man kan väl alltid hoppas.
2013-01-15, 14:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Det finns varken motsägelser, felaktigheter eller skitsnack i Bibeln.

Jo.

Och varför är det aldrig någon kristen apologetiker som vill FÖRSVARA bibeln på denna punkten, när det kommer till kritan. Lite doktrinellt plankklotter, och sen när det drar ihop sig ..... tystnad.

Citat:
Finner du några sådana så är det DU som inte har förstått grejen..

Det krävs endast minimal intelligens för att förstå att a priori-antaganden och cirkel-argumentation är totalt värdelösa .... och det är sånt som t.ex. du byggar din propaganda på.
2013-01-15, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Du behöver inte vara rädd. De foliehattar du ser här på Flashback som talar om profetiorna tillhör små randsekter av domedagsvurmare i marginalen med minimalt med inflytande på samhället i stort. Visst jag kan känna oerhörd empati med de barn som fostras i familjer där religiöst människoförakt och hot om evig fördömelse hänger över dem. Det rör sig dock inte om så många i det här landet.

Vet att de flesta kristna, i Sverige iaf, inte är som dessa foliehattar. Men det räcker med en individ för att förstöra mycket i dagens samhälle.
2013-01-15, 17:01
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jo.

Och varför är det aldrig någon kristen apologetiker som vill FÖRSVARA bibeln på denna punkten, när det kommer till kritan. Lite doktrinellt plankklotter, och sen när det drar ihop sig ..... tystnad.

Det krävs endast minimal intelligens för att förstå att a priori-antaganden och cirkel-argumentation är totalt värdelösa .... och det är sånt som t.ex. du byggar din propaganda på.

Ingen kristen behöver försvara Bibeln.
Bibeln försvarar oss kristna..

En tro som man behöver försvara hela tiden är inte någon bra tro.
Men en tro som försvarar DIG är en välsignelse!
2013-01-15, 17:06
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Vet att de flesta kristna, i Sverige iaf, inte är som dessa foliehattar. Men det räcker med en individ för att förstöra mycket i dagens samhälle.

Vad är det som gör mig till en foliehatt?

Att jag tror på att alla människor kommer att bli dömda efter sina gärningar?
Att jag tror att den som inte har Jesus kastas ner i skärselden?
Att jag tror att homosexualitet är en synd?
Att jag tror att abort är mord?
Att jag tror att ingen människa kommer till Fadern utom genom Sonen?

Om dessa frågor gör mig till en "foliehatt" och om de flesta kristna inte håller med om ovanstående punkter så är jag väldigt förvånad. Håller man inte med om ovanstående punkter, utan istället tror att Gud t.ex. accepterar homosexualitet eller liknande, då har man skapat sin egen Gud och det kallas för avgudadyrkan.

Jag skulle bli väldigt förvånad om jag hörde en kristen säga att ateister ärver evigt liv, att homosexualitet är normalt eller att "alla religioner leder till Gud" som Opera säger. Den personen är inte kristen. Den personen är en gren som kommer att kastas i skärselden när Jesus kommer tillbaka.

Svenska Kyrkan är väldigt accepterande när det gäller just homosexualitet och abort och på den stora dagen så kommer många många präster från SvK få till svar "Gå bort från mig.. Jag har aldrig känt er!".

För att inte tala om den sataniska kulten Katolicismen..
Senast redigerad av Troll0lz 2013-01-15 kl. 17:08.
2013-01-15, 17:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ingen kristen behöver försvara Bibeln.

Så du är altså inte kristen, eftersom du i inlägg # 260 'försvarande' skrivar:

Citat:
Det finns varken motsägelser, felaktigheter eller skitsnack i Bibeln.

Tämligen självmotsägande.

Citat:
Bibeln försvarar oss kristna..

Hurså? Mot domedagen och dens konsekvenser?

Men ni är ju inte överens sinsemellan och än är det den ena, än den andra form av kristna som hotas med eran sociopatiska 'guds' vrede i era interna konflikter.

Citat:
En tro som man behöver försvara hela tiden är inte någon bra tro.

Men det går bra att pådyvlande marknadsföra den? Med hot om domedag/helvete för tvivlare.

Citat:
Men en tro som försvarar DIG är en välsignelse!

Åtminstone en snuttefilt.
Senast redigerad av Bogomil 2013-01-15 kl. 17:47. Anledning: 'form --> 'av'
2013-01-15, 17:31
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Svenska Kyrkan är väldigt accepterande när det gäller just homosexualitet och abort och på den stora dagen så kommer många många präster från SvK få till svar "Gå bort från mig.. Jag har aldrig känt er!".

För att inte tala om den sataniska kulten Katolicismen..

Ja, svenska kyrkan är inte kloka ibland. De går emot bibeln på en rad punkter. De stöttar även för en palestinsk stat o dela Israel enligt 1967 gränser. Det står så tydligt i bibeln att man ska stötta Israel och slut tiden är pga detta avtal om att dela Israel.

http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=945081

Det finns en rad präster i Sverige som är vargar i fårkläder fast de antagligen inte vet om det.

Dock finns det även en rad bra präster i svenska kyrkan som skäms för vad organisationen beslutar m.m.
2013-01-15, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Men det går bra att pådyvlande marknadsföra den? Med hot om domedag/helvete för tvivlare.

Håller med Bodomil här. En religion som använder hot är en religion som är rädd för sig själv.
2013-01-15, 17:39
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Du är alltså bokstavstroende? Om inte, så håller du ju på med "avgudadyrkan"

Edit: svarade på några av dina frågor.

Jesus säger "Jag är sanningen, vägen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." och eftersom jag tror att Bibeln är sanning, varenda bokstav, så tror jag givetvis på detta.

Det är inte Gud som skickar människor till skärselden. Gud har ju redan gett oss en fri gåva att ta emot, vilket är Jesu blod. Men om du väljer att inte ta emot den fria gåvan och istället leva efter dina egna lustar och förkasta Gud. Ja, då är det DU själv som väljer att gå på den breda vägen till förstörelse. Det är inte Gud som "skickar" dig till skärselden. Det är DU själv som skickar dig dit..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in