2013-01-12, 00:37
Medlem
http://bibelfokus.se/yttersta_tiden_main

om man vill lyssna ; http://media.bibelfokus.se/audio/yttersta_tiden1.mp3
Senast redigerad av instrumentet 2013-01-12 kl. 00:43.
2013-01-12, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKimble
Jorden går under i vår. Det kan jag intyga. Alla bevis finns i hästhagen några hundra meter bort.

Där går minsann såväl en vit-, en röd(aktig)-, en svart- och en isabellefärgad häst. Alla som kan sin bibel vet att då är det kokt. Dessutom finns en fårhage intill. Efter att lammen föds i vår är det bara en tidsfråga innan nått av dem får för sig att bryta sigillet och så är allt igång. Svälten tar sina polare Döden, Segraren och Kriget ut på avskedsturné.

För alla som varit här är det helt uppenbart att det är området runt mitt hem som Johannes beskriver efter sin uppenbarelse. Jag har inte sett till några drakar men det finns skitmycket orm. Dessutom har vi lo i näreten och med tanke på Johannes beskrivning av odjuret som en leopard med björntassar och lejongap så måste det ju vara ett sådant han menar. Tecknen är många.

Jag får inte riktigt ihop det rent tidsmässigt bara. För man är ju tvungen att gå tillbaka till före jordbrukssamhället för att hitta så få krig i världen som det är nu. Visst kan man säga att det finns falska profeter i en viss omfattning, men knappast i närheten av hur det var t.ex. i slutet av 1800-talet när det fanns en ny messias i varje buske och gathörn. Ren svält finns knappt i världen längre, och fattigdomen minskar i en takt som ingen ens trodde var möjlig för tjugo år sedan. Det är möjligt att det blivit lite blåsigare på sina håll, men det har ju snarare varit lite lugnare med övriga naturkatastrofer de sista åren. Och av Jerusalems förstörelse har jag heller inte sett något. Israel är starkare idag än någonsin och även om grannländerna eller Iran skulle få för sig att anfalla är jag rätt säker på att de skulle låta bli att förstöra just Jerusalem av skäl som är mycket lätta att förstå så det känns ju som om ingen ska behöva springa upp i bergen. Men vad vet jag. Tecknen i hagen finns ju där.

I övrigt måste jag säga att diskussionen ovan om Mohammeds flygande åsna är bland det roligaste jag läst på flera dagar. Jag ser snarare en åsneversion av Dumbo framför mig med arton meter långa öron (hur breda är de då? Bärkraft?) än ett flygplan. Annars så hade väl han (Gud) sagt att det var ett flygplan det rörde sig om? Eller sagt något som var mer likt, typ "vagn med vingar" eller "skitstor fågel i metall som tillverkats av människor och som man kunde åka till New York i" eller liknade.

Jaja, i vår när skiten träffar fläkten kan ni vara lugna. Jag är först på plats och jag löser det. Jag bra på sånt. Med största sannolikhet kommer ni inte ens att höra om saken i pressen. Världen ligger på mina axlar och jag älskar det.

Oj du tror att staten Israel som grundades efter andra världskriget är den Judiska stat som slutade existera för över 2000 år sedan. Dagens Israel representerar inte Judarna eller den judiska tron utan sionisterna som rent ut sagt har kapat judendomen för att bedriva sin imperialistiska och terroristiska agenda bland annat med hjälp av den Engelska skalnationen USA men även genom sin egen hemliga underrättelsetjänst. Läs på lite om staten Israels historia så förstår du förhoppningsvis att det bland annat krävts två världskrig för att staten i fråga skulle kunna ta form.

Och om någon ifrågasätter det så kan jag bara säga tänk logiskt. Det var samma personer som finansierade Hitler som finansierade USAs inblandning till Englands räddning i förstavärldskriget som ledde till att en officiell judisk/sionistisk stat bildades i Palestina. Men Hitler dödade ju judar!? Det är läge att iallafall fatta att det är bra fel på den officiella världsbilden.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Balfourdeklarationen_(1917)
2013-01-12, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag förstår. Du vet ingenting, men upprepar bara meningslösa floskler som inte sägar något.

Det samma sägar varenda religiösa fanatiker här. Dom har ett 'inre andligt kompass' allihop. Tyvärr pekar dessa kompass åt alla håll.

Varför skulle DU vara rätt?

Jag förstår tillräckligt mycket för att inte yttra mig om något jag inte kan berätta någonting om. Allt man kan har man väl lärt sig av någon? Så även ord. Så det handlar väl bara om att återberätta orden på ett snyggt sätt?

Meninglösa floskler astagfirullah! Världens upphovsgivare har exakt övervakning över dig och dina tankar hela tiden vare sig du vill det eller inte. Och eftersom dina handlingar kommer spela roll i framtiden så är det ju ett bra tips att tänka på vad du gör (och tänker).

Hemligheten med livet är att må bra. Gör man bra saker mår man bättre vise versa, det behöver inte vara mer komplicerat än så.
Senast redigerad av 133542 2013-01-12 kl. 01:09.
2013-01-12, 01:07
Medlem
DellVostro007s avatar
varje gång jag läser bibeln så mår jag såååå bra han ger mig energi styrka å mod.
det går ihop med det jag jobbar med. är så glad att jag har funnit gud

kram på er
2013-01-12, 01:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 133542
Jag förstår tillräckligt mycket för att inte yttra mig om något jag inte kan berätta någonting om. Allt man kan har man väl lärt sig av någon? Så även ord. Så det handlar väl bara om att återberätta orden på ett snyggt sätt?

Vad beträffar hur vid Gud finns eller inte återstår ju bara att se om du inte kan tro. Hemligheten med livet är att må bra. Gör man bra saker mår man bättre vise versa

David Icke liknande material klarar jag av utan att bli indignerat, och 'guds'-argumenten kan jag svara på i sömnen p.g.a. rutin.

Men Davis Icke plus 'gud' är lite svår att smälta, särskild som din foliehatts-metodologi inte är mera presenterat eller validerat än sånt brukar vara. D.v.s. med allt för många okända faktorer inkluderat i ekvationerna.
2013-01-12, 01:25
Medlem
alecxzis avatar
Tror inte på bibeln, har inte läst den själv, och kommer troligtvis inte göra det. Men en sak vet jag, och det är att detta renodlade satanistiska samhälle som vi lever i för tillfället inte kommer hålla länge till.

Revolutioner kommer att ske, för rättvisans skull. Folk börjar vakna upp, inse att ett system vart en människa i ett land kan äga mer saker än 1 000 andra i ett annat inte håller, och fram för allt så kommer individerna som mätar sina munnar på andras bekostnad bli exponerade.

Det kommer ta sin tid, men kommer genomföras hur som helst. För tillfället så är det för många människor som "sover", och majoriteten av dessa kommer knappast gå att väcka.

Livet är som shack, antingen svart eller vitt, dvs gott- eller ont.
2013-01-12, 01:26
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Lugn, din åsikt är en del av värdsamfundets. Det är en del av guds plan o profetia. Jag står hellre på Guds sida i denna konflikten.

2“Behold, I am going to make Jerusalem a cup that causes reeling to all the peoples around; and when the siege is against Jerusalem, it will also be against Judah.3“It will come about in that day that I will make Jerusalem a heavy stone for all the peoples; all who lift it will be severely injured. And all the nations of the earth will be gathered against it.

Så du menar att Israel egentligen är ett fantastiskt land med Guds plan är att framställa det som en förtryckarregim i det så kallade världssamfundets ögon och därför har vi den bilden vi har av Israel?
2013-01-12, 01:32
Medlem
dannievegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Vi befinner oss i sista tiden enligt bibeln så hur tolkar ni bibeln? Snälla, vill ha en seriös diskussion här med bibelkunniga troende o inte antaganden från ateister. Vill inte heller ha inlägg om muslimernas tolkning eftersom det är en annan religion.

Det finns mycket som talar för att vi är den sista generationen. Bla ser vi vad som händer i Damaskus och vi ser Ryssland-Iran-Kina koalitionen precis som bibeln förutsett, global ekonomi, monster tsunamis o katastrofer, kärnvapen som kan utrota världen, Israels bildande på en dag, jobbandet på ett fredsavtal mellan Israel o Palestina, EU, arab våren, Homosexualitet, olika smittor, apostasia o nedgång för kyrkorna, falska jesus som New Age m.m., själviskhet o festande, falska doktriner som evolutionen, media kommunikation som tv, radio m.m., droger, accepterat med occultism o Wicca, gospeln sprids till alla länder, terrorism, Islams rop att utrota Israel m.m.

Kom igen, låt höra vad ni har att säga?

Du vill alltså diskutera med personer som håller med dig? Vad tråkigt.
2013-01-12, 06:06
Medlem
gert-johnnyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannievegas
Du vill alltså diskutera med personer som håller med dig? Vad tråkigt.
Ja det verkar som det, ja .

OnT: Ang. det som bibeln beskriver med diverse olika kriser och naturkatastrofer världen om, det har alltså bara pågått nu och inte tidigare? Det beskrivs i bibeln, men vafan det har hänt så många gånger förut så man har ju tröttnat ur på det rejält.

//MVH
2013-01-12, 06:21
Medlem
wilmingtons avatar
Ja, vi lever absolut i den sista tiden. Det konstaterar du ju själv i startinlägget ts, så vart vill du komma?
2013-01-12, 06:26
Medlem
Kampcats avatar
Fan vad sköna ni är, ni troende. Ts vill inte ha "antaganden från ateister"... Andra antaganden går bra.

Hahaha!!!! Kan ni inte förstå att er gud inte finns! Om han gjorde det och hade så stor makt hade jag kallat han för Satan för allt jäkla lidande i världen.

Skäll nu inte på mig, och argumentera absolut inte emot. Gud ville detta – att jag skulle skriva här, just nu och såhär. Det finns en mening.... Gud ville...

Ps. det är ert fel att det finns krig i världen
2013-01-12, 06:31
Medlem
Man kan förstå TS. Det är ju inte frågan om Gud finns eller inte i tråden. Men på något sätt försöker ni trolla fram den frågeställningen i varenda jäkla tråd som kommer upp i religionskategorin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in