Citat:
Ursprungligen postat av ShangriLa
@Apologist - Jag tycker att du spekulerar lite för vilt faktiskt.
När de här händelserna inträffar skall det vara lätt att känna igen dem, säger bibeln. Dessutom säger den att ingen, inte ens Jesus vet när det skall hända. Det händer när det händer!
Vart står det i bibeln att man lätt ska känna igen händelserna? Du verkar inte kunna din bibel du!!!
Bibeln uppmanar oss att vara på vår vakt.
Markus 13:32-37
Svenska Folkbibeln (SFB)
32 Men om den dagen eller den stunden vet ingen något, inte änglarna i himlen, inte ens Sonen, ingen utom Fadern.
33
Var på er vakt och håll er vakna, ty ni vet inte när tiden är inne. 34 Det är som när en man reste bort. Han lämnade sitt hus och gav sina tjänare i uppdrag att sköta var och en sin uppgift. Portvakten befallde han att vara vaksam. 35
Vaka därför! Ni vet inte när husets herre kommer, om det sker på kvällen eller vid midnatt eller på efternatten eller på morgonen. 36
Vaka, så att han inte plötsligt kommer och finner att ni sover. 37 Vad jag säger till er, det säger jag till alla:
Vaka!"
Lukas 21:36
Svenska Folkbibeln (SFB)
36
Vaka alltid och be om kraft att kunna undfly allt det som skall komma och kunna bestå inför Människosonen.
Citat:
Ursprungligen postat av ShangriLa
Kina har faktiskt inte gjort ett dugg ännu så låt oss inte spekulera ännu. Skall du ha en militär organisation som kan skrapa ihop 200,000 gubbar så duger väl NATO för den delen om siffran ens är relevant.
Jag håller med om att vi befinner oss i sluttiderna, men när tecknen händer så kommer de vara glasklara, som tex Israel. Inte någonting som kräver långsökta tolkningar, spekulationer, gematria osv.
200MILJONER man, kan nato det? Knappast. Bara Kina, Indien eller en gemensam mellan östern/muslimsk koalition skulle kunna få ihop det.
Kina blev av med sina oljefält i Libyen som NATO snodde. Kina bråkar med Japan om den där ön. Det pågår just nu ett ekonomiskt krig mellan stormakterna USA o Kina om du inte visste det!!!