Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Varför ska vi gå emot Guds ord o vissa tolerans mot intolerans? Gud är tydlig att vi inte ska acceptera avguda dyrkan som Islam m.m. Baal o Allah är egentligen samma Gud så du kan se i gamla testamentet hur de gjorde där.
Alla profetiska konferenser och kända eskatologi lärare som Dave Hunt, Gary Kah, Perry Stone, Chuck Missler, Mark Hitchcock, Hal Lindsey, John Haage mfl talar alla om Islam.
Tyvärr har svenska bibel kunniga fastnat upp i 80talet o talar om EU eller har som Ulf Ekman en Preteristisk eller idealistisk syn på profetia.
Bibeln på svenska har sina svagheter. Bibel 2000 är ju inget att vifta med precis.
Jo, jag ska försöka ta det på svenska men hittar jag inte bra översättning från Hebreiskan eller Grekiskan då blir det automatiskt på engelska.
Dessutom är vi tillsagda i bibeln att vara på vår vakt, att vara väktare (watchmen) och läsa tidens tecken.
Jag håller med dig om situationen med svenska biblar och jag läser själv bibeln på engelska som är mitt modersmål, jag ogillar bara den här fixeringen vid allt trams från USA, inklusive onödig användade av engelska i Sverige i alla sammanhang. Det finns ju andra versioner av svenska biblar som man kan kopiera från, än Bibel2000.
Massor av ateister kopierar långa stycken från amerikanska ateistsidor också. Mesigt och visar att de bara spottar upp sånt som de läst någon annanstans och egentligen inte tänker ett dugg mer unikt än de "inskränkta" kristna som de så gärna vill argumentara med.
Om jag vill debattera det här på engelska med amerikaner så går jag till ett amerikanskt forum.
Ok, nog om detta.
När det gäller Chuck Missler så är det en karl som gör alla möjliga påståenden som inte har så mycket substans. Jag råkade höra honom prata om att Ryssland skulle starta ett världskrig, invadera Israel osv, som om det var absolut given sanning. Jag trodde han blivit helt galen. Inte ett ord om att detta är
en möjlig tolkning/teori, och vad han baserade den på, utan "detta kommer att hända". Visade sig att det var en gammal inspelning från kalla kriget som sannerligen inte uppfylldes och som är helt orealistisk idag.
Hans bibeltroende kredenser kanske är goda, men han är i princip en konspirationsteorist som använder bibeln för att koka ihop scenarier. Känner inte till alla de du nämner men detta gäller flera av de ledande bibeltroende amerikanska evengelisterna, tex Chuck Smith också. Är det så fattigt på det andliga planet i Sverige, att du måste vända dig västerut för all den här informationen?
Citat:
Ursprungligen postat av Melun
Återigen, så du tror inte på Gud! Det är det enda jag läsa in i ditt inlägg.
Det är därför det egentligen inte funkar för oss som tror att ha en debatt om bibeltolkning och liknande här. Alla diskussioner urartar i samma ateistiska apologeti attack. Det finns några kristna f.d. deltagare här som startat ett eget svenskt forum för att kunna diskutera religion och bibeltolkning på ett kritiskt sätt, utan ateistiskt tjafs i två av tre poster.
.