Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Swarts
Kanske någon redan har skrivit, men har det inte med den astrologiska tidsåldern att göra? Det vill säga att vi gick från tjurens tidsålder till fiskarnas tidsålder (jesus tid) och snart ska vi gå in i vattumannens tidsålder.
Jag kan ha fel med de olika tecknen, men jag har fått för mig att stjärnbilderna övertid flyttas så att vi på jorden befinner oss i "olika åldrar"
Så det bibeln menar kanske bara är att vi nu går över från fiskarna till vattumannen.
Låter lite flummigt vilket beror på att jag bara hört detta någonstans för flera år sedan och nu försöker återge det.
Fred
Kollar man runt lite så är det väldigt många saker i bibeln som skulle kunna vara beskrivningar av vad som försiggår ute i rymden. Inledningen på filmen Zeitgeist handlar om detta. Orkar inte länka till den, men finns på youtube och netflix rekomenderade filmer..
Det som slagit mig sista dagarna är varför folk bråkar så ofantligt mycket över vem som tror rätt. Det är som att jag just insåg vidden av det, fast jag alltid varit en medveten person. Men nu slog det mig att de fightas ju för samma jävla sak. Sjukt efterblivet när man tänker på det.
Vi fick ju den fria viljan.
Kanske vi skulle ta och utnyttja den lite istället...
De religioner vi har idag känns förlegade men det behöver ju inte betyda att alla har fel.
De som växer upp idag är mycket öppnare i sinnet än tidigare generationer men det vi ser runt omkring oss är resultatet av historiens troende...det lockar ju inte följare direkt.
Kanske behövs en uppdatering. Tro2.0 eller nåt.