2011-02-03, 20:21
Medlem
Man måste vara vaksam över vad som är mänskliga tolkningar och vad Guds ord säger. Det har alltid gjorts felbedömningar, mänskligt sett, och vi är bara människor. Vissa texter i uppenbarelseboken är mycket tydliga, tur det. Det som gäller det som ska inopereras i högra handen eller i pannan med Antikrists namn eller talet för namnet (666) för att kunna köpa eller sälja överhuvudtaget är väldigt tydligt. Denna operation tar alla emot som vill låta sig köpas. Alla tar emot det som vill skymfa Herren Jesus Kristus och dyrka Antikrist, men det blir ingen himmel för dem. De går en evig död tillmötes. Det står också i uppenbarelseboken att alla som tar emot det som ska inopereras kommer att drabbas av bölder som ska stinga likt ett skorpionsting och den plågan ska vara mycket stor och pågå i några månader. De som inte tagit emot det som troligtvis är ett chip ska inte drabbas av denna plåga. Gud ger oss det vi behöver och kristna kan genom lidande/i svåra tider finna trygghet och frid vid Jesu fötter. Det gäller att hålla ut och se på vad Bibeln säger om det goda som också kommer att ske. När det nya himlen och den nya jorden har kommit ska alla tårar torkas bort och ingen död eller sorg ska finnas mer.
2011-02-16, 15:32
Medlem
Mankas avatar
Det som står sist i Uppenbarelseboken: "Och Anden och bruden säger: "Kom!" Och den som hör det skall säga "Kom!" osv

Jag har själv personligen hört "KOM!" i taket i min lägenhet. Det säger en hel del om att det ligger iaf någonting i Uppenbarelseboken. Själen finns eftersom döden, slutet, inte kan finnas med denna logiska förklaring; Vi måste uppleva någonting efter döden, för då försvinner ens begrepp om tiden. Om begreppet av tid försvinner (död) då måste ju tiden gå ända tills man lever igen. Reiinkarnation finns inom kristendomen då Jesus sa att var inte förvånade om jag säger att ni måste födas på nytt. Döden känner vi inte av, utan enbart livet. Men vilket slags liv (upplevelse) är det frågan om då...
2011-02-16, 17:41
Medlem
mjukpuddings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
mkt bra sida för Revelation konst

http://www.revelationillustrated.com/shop/default.asp

mäktigt
2011-02-22, 03:04
Medlem
DRD4s avatar
antikrist är definitivt vatikanen.
2011-02-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
antikrist är definitivt vatikanen.
Jag tror antikrist är mer än bara Vatikanstaten. Men absolut är det den största biten. Jag tror det handlar om hela kristenheten som inte har följt Guds lag på rätt sätt. Jesus sa att få skulle hamna rätt, och att många som sa herre herre skulle han säga att han visste inte av dem.

Kanske finns ett samband?

En annan sak, denna vedermöda som nämns i uppenbarelseboken, tror ni också att den går hand i hand med det Jesus sa var "avslutningen på tingens ordning" och gav alla dessa tecken om sin närvaro?

Jag måste läsa uppenbarelseboken igen, det finns ingen intressantare bok än den. Men efter att alla onda människor ska väckas upp (Något jesus pratade om i Joh kap 5) så är jag inte riktigt överrens om att den brinnande eldsjön skulle vara en form av plågan.

I Upp 20:14 står det att eldsjön är den andra döden. Vad är en död? Jo då är man död, inte vid medvetandet. Vad händer med saker som kastas i eld? Jo det brinner upp. Är det bara jag som tänker lite så här?
2011-02-22, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iTomG
Jag tror antikrist är mer än bara Vatikanstaten. Men absolut är det den största biten. Jag tror det handlar om hela kristenheten som inte har följt Guds lag på rätt sätt. Jesus sa att få skulle hamna rätt, och att många som sa herre herre skulle han säga att han visste inte av dem.

Kanske finns ett samband?

En annan sak, denna vedermöda som nämns i uppenbarelseboken, tror ni också att den går hand i hand med det Jesus sa var "avslutningen på tingens ordning" och gav alla dessa tecken om sin närvaro?

Jag måste läsa uppenbarelseboken igen, det finns ingen intressantare bok än den. Men efter att alla onda människor ska väckas upp (Något jesus pratade om i Joh kap 5) så är jag inte riktigt överrens om att den brinnande eldsjön skulle vara en form av plågan.

I Upp 20:14 står det att eldsjön är den andra döden. Vad är en död? Jo då är man död, inte vid medvetandet. Vad händer med saker som kastas i eld? Jo det brinner upp. Är det bara jag som tänker lite så här?

Jag tolkar det som att eldsjön är förtärande. De som kastas i den raderas, kommer aldrig finnas igen och har aldrig mera någon effekt på världen. Det är slutgiltigt på alla sätt.

Jag är med dig här.
2011-02-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Jag tolkar det som att eldsjön är förtärande. De som kastas i den raderas, kommer aldrig finnas igen och har aldrig mera någon effekt på världen. Det är slutgiltigt på alla sätt.

Jag är med dig här.
Detta skulle också stämma bättre överens med guds godhet. Han ser inget behag i människans död, än mindre skulle han i så fall vilja plåga dem i all evighet. Att han kommer ta bort alla människor som är onda är för att de som är goda ska bli lyckliga, inte för att så gärna vill.

Bra att vi är överrens
2011-03-11, 11:29
Medlem
raasmuss avatar
Början på Apocalypse?

Är jordskalvet och tsunamin i Japan början på den rad naturkatastrofer som tros bli jordens undergång?

Felplacerad? Mod
2011-03-11, 11:34
Medlem
Ultimatrixs avatar
Sa du samma sak när Thailand höll på att dränkas?
2011-03-11, 11:40
Medlem
kmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raasmus
Är jordskalvet och tsunamin i Japan början på den rad naturkatastrofer som tros bli jordens undergång?

Felplacerad? Mod
Knappast början va? Eftersom naturkatastrofer händer ganska ofta. Och vadå "som tros bli jordens undergång"? Vem är det som tror det? Bokstavstroende kristna kanske - men de är lyckligtvis inte så många...
2011-03-11, 11:41
Medlem
Nej. I så fall kommer början på apokalypsen många gånger per sekel, och har gjort det i alla tider. Låter som en jävligt trögstartad apokalyps med tanke på att den i så fall pågått med ungefär samma styrka i många miljoner år.
2011-03-11, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raasmus

Felplacerad? Mod

Nej, Japan har jordskalv flera gånger om året, flera av dem i denna magnituden.

Varför tror alla kristna jönsar på det där skiten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in