Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Han syftar till Ezekiel 38 kriget och hans tolkning stämmer till 100%. Bibeln talar inte om Ryssland utan talar om Cog o Magog. Det är den landytan som ryssland ligger på idag.
Orealistisk? Knappast, senaste nyheterna om Kina-Iran-Ryssland alliansen pekar i rakt led mot Ezekiel 38.
Får jag fråga vad din teori är, vilka parter är med i slutpläderingen? Är du EU-Nato teorist?
Varför skulle jag behöva ha någon teori? Jag tror att det kommer att hända och jag är på min vakt, men det betyder inte att jag behöver sitta och oroa mig över konspirationsteorier av amerikaner som lika gärna kunde varit radikala högerpolitiker eller science fiction författare, som predikanter...
Det är intressant hur deras bibeltolkningar alltid verkar falla i linje med USAs senaste geopolitiska, ekonomiska och militära agenda. Jag tycker inte att dessa figurer är ett dugg trovärdiga.
Ryssland för tillfället har absolut inga fientliga avsikter mot Israel över huvudtaget, relationerna är bättre än någonsin.
Det finns tecken så det räcker som
redan har inträffat. Israel, tex och livsstilen i Europa.
När någon kommer och vill sätta ett microchip på högerhanden eller det blir fullt ut krig i Israel så kommer jag absolut inte att argumentera om vem som ligger bakom.
Allt annat är spekulationer.