Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Jag gör mig inte lustig över de som lyssnar på Kent, jag försökte göra mig lustig över de Kent-fans som blir irriterade därför att andra inte gillar dem. Alltså inte över att man lyssnar på Kent, utan över att man blir irriterad över ointresset - det tycker jag är väldigt ocharmigt. Inte blir jag irriterad över att "ingen" förutom jag tycker om Glenn Branca. Rättelse, jo, med undantaget, om jag blir påtvingad andras musiksmak, då, blir jag irriterad - exempelvis om det är en usel platta som spelas på någon tillställning.
Nja, irritation tror jag egentligen är rätt ovanligt gällande dessa former av diskussioner, i varje fall om det sker på en human nivå. Men jag tror snarare det är vanligare att folk försöker resa sina favoriter till skyarna, så att de också kan ta del av det hela, för att sedan få höra "De är musikaliskt handikappade" eller liknande, så är det ju självklart att en reaktion i samma anda kommer som svar.
Nu är Kent långt ifrån mina favoriter, utan bara ett band som jag råkar finna vara både lugnande och njutbara, samt att de har ett par trallvänliga låtar.
Alla har vi varit med om att en kompis har tipsat en om en låt som man inte gillar, eller vice versa. Jag vet att jag har försökt få några av mina vänner att börja lyssna lite mer på Mott The Hoople, men de är för upptagna med att dunka Lady Gaga och liknande så jag får helt enkelt nöja mig med att spela "All the young dudes" för mig själv på vinylspelaren.