2011-01-09, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acrosstheuniverse
Det är inte heller ovanligt att folk ska dra en diskussion gällande innehåll som en form av ilska.

Du försöker säga att du inte var irriterad? Isåfall misslyckades du med att jämka med vad som kom ut som text och vad som finns i knoppen.

Citat:
The Smiths är helt klart bättre än Kent. Morrissey har en fantastiskt djup och karaktäristisk röst.
Men alla tycker vi olika, och det är väl inget fel med att försöka förklara för någon annan hur man uppfattar en grupp, och gärna försöker få de att se det hela på samma sätt som en själv?

Nåväl.

När har jag kritiserat det? Jag gjorde två saker i mitt inlägg 1) noterade irritationen hos kent-hörnan och gjorde mig lustig över det eftersom jag tycker det är barnsligt att bli upprörd när det gäller smak (notera smak, och inte något estetiskt värde) 2) Berättade varför jag finner Kent ointressanta och tråkiga.
Citera
2011-01-09, 06:58
Medlem
acrosstheuniverses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Du försöker säga att du inte var irriterad? Isåfall misslyckades du med att jämka med vad som kom ut som text och vad som finns i knoppen.

Jag försöker väl bara få upp ögonen hos någon som kritiserar något på ett väldigt dåligt sätt. Irriterad blir jag sällan, men mitt sätt att skriva är väl lite annorlunda och känslomässigt frånvarande vilket kan göra att jag kanske uppfattades som irriterad, men det var inte min mening att uppfattas på det sättet.

Citat:
När har jag kritiserat det? Jag gjorde två saker i mitt inlägg 1) noterade irritationen hos kent-hörnan och gjorde mig lustig över det eftersom jag tycker det är barnsligt att bli upprörd när det gäller smak (notera smak, och inte något estetiskt värde) 2) Berättade varför jag finner Kent ointressanta och tråkiga.

Jag uppfattade ditt försök att vara lustig som ett försök att trycka ner på de som gillar Kent, men det kanske var en missuppfattning då. Det är barnsligt att bli upprörd över en smaksak, men det är minst lika barnsligt att göra sig lustig över folks musiksmaker också.
Alla har vi rätt till våra åsikter och rätten att ha en egen musiksmak, jag försöker bara förstå andra och få andra att förstå, eller hur man nu ska beskriva det.
Citera
2011-01-09, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acrosstheuniverse
Jag uppfattade ditt försök att vara lustig som ett försök att trycka ner på de som gillar Kent, men det kanske var en missuppfattning då. Det är barnsligt att bli upprörd över en smaksak, men det är minst lika barnsligt att göra sig lustig över folks musiksmaker också.
Alla har vi rätt till våra åsikter och rätten att ha en egen musiksmak, jag försöker bara förstå andra och få andra att förstå, eller hur man nu ska beskriva det.

Jag gör mig inte lustig över de som lyssnar på Kent, jag försökte göra mig lustig över de Kent-fans som blir irriterade därför att andra inte gillar dem. Alltså inte över att man lyssnar på Kent, utan över att man blir irriterad över ointresset - det tycker jag är väldigt ocharmigt. Inte blir jag irriterad över att "ingen" förutom jag tycker om Glenn Branca. Rättelse, jo, med undantaget, om jag blir påtvingad andras musiksmak, då, blir jag irriterad - exempelvis om det är en usel platta som spelas på någon tillställning.
Citera
2011-01-09, 07:17
Medlem
acrosstheuniverses avatar
Citat:
Jag gör mig inte lustig över de som lyssnar på Kent, jag försökte göra mig lustig över de Kent-fans som blir irriterade därför att andra inte gillar dem. Alltså inte över att man lyssnar på Kent, utan över att man blir irriterad över ointresset - det tycker jag är väldigt ocharmigt. Inte blir jag irriterad över att "ingen" förutom jag tycker om Glenn Branca. Rättelse, jo, med undantaget, om jag blir påtvingad andras musiksmak, då, blir jag irriterad - exempelvis om det är en usel platta som spelas på någon tillställning.

Nja, irritation tror jag egentligen är rätt ovanligt gällande dessa former av diskussioner, i varje fall om det sker på en human nivå. Men jag tror snarare det är vanligare att folk försöker resa sina favoriter till skyarna, så att de också kan ta del av det hela, för att sedan få höra "De är musikaliskt handikappade" eller liknande, så är det ju självklart att en reaktion i samma anda kommer som svar.

Nu är Kent långt ifrån mina favoriter, utan bara ett band som jag råkar finna vara både lugnande och njutbara, samt att de har ett par trallvänliga låtar.

Alla har vi varit med om att en kompis har tipsat en om en låt som man inte gillar, eller vice versa. Jag vet att jag har försökt få några av mina vänner att börja lyssna lite mer på Mott The Hoople, men de är för upptagna med att dunka Lady Gaga och liknande så jag får helt enkelt nöja mig med att spela "All the young dudes" för mig själv på vinylspelaren.
Citera
2011-01-09, 07:21
Bannlyst
Kent är väl bland de bäst säljande artisterna i Sverige så de kan väl knappast vara avskydda?
Citera
2011-01-09, 12:43
Medlem
rhymenocerouss avatar
Jag ogillar Kent därför jag tycker dom gör otroligt tråkig musik och dom har noll scen-känsla. Texterna är inge vidare heller.
Citera
2011-01-09, 14:22
Medlem
idiamindadas avatar
Som svar på överskriften: Dom har inte sett Kent live. Innan jag gjorde det brydde jag mig inte, när jag i somras av en händelse såg dom var det som att bli överkörd av ett godståg.
Dom har allt, integritet, musikalitet, publikkontakt... Sveriges största band.

Edit: Jag älskar Eddie Meduza också.
Senast redigerad av idiamindada 2011-01-09 kl. 14:26.
Citera
2011-01-09, 15:15
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
"Du är telefonen, kaffet
som dracks så långsamt att det hann bli kallt
Jag är Nivea Blå om vintrarna
och tröjorna
och vantarna
och allt som är kvar är
Mina ögon som gör ont
Mina ögon jag har så ont

Ditt huvud faller av om du står kvar
Jag har stuckit mitt rakt ned i sanden
Lögner skär lätt av mig fingrarna
Dina skar bort två på vänster handen"

Ja, jävlar vilken djup lyrik.

Vilken otroligt fånig sak att ens diskutera. Om en text är bra eller inte är så otroligt subjektivt och en låts djup är helt omöjligt att mäta. Däremot är det fakta att jag och väldigt många andra uppskattar Kents texter och jag tvivlar på att de hade kommit någonstans i sin karriär om de nu var så otroligt urusla som du påstår.

Om du vill höra Kent-låtar som enligt min mening har betydligt bättre lyrik än det du klistrade in här ovanför bör du lyssna på exempelvis Den Döda Vinkeln, Sjukhus, Mannen I Den Vita Hatten, Sverige, Blåjeans och 747.

Citat:
Med andra band som kallat sig Yvonne och Broder Daniel känns det inte allt för unikt.

Oj, det finns alltså andra band som har använt sig av egennamn? Det kom verkligen som en nyhet för mig, dock så tycker jag inte riktigt att "Kent" och "Broder Daniel" låter särskilt likt. Vad tycker du är ett bra bandnamn då?
Citera
2011-01-09, 17:54
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxg
DEn här då.
Det finns olika sorters människor som dissar kent.
Det finns Eddie meduza typen som beskrevs ganska tidigare, de tycker att Kent är bögar.
Det finns hip-hoparna som hällre vill att musiken ska handla om en ho som crankar en soulja boy.
Det finns de som har växt ifrån kent och nu skäms över att ha lyssnat på de och lyssnar numera bara på indie-techno-trance-hipster-emmaboda-musikscenen.
Det finns superprettona som tycker att kent är mesiga och hellre lyssnar på penderecki.
Vrid och vänd på det så tror jag att alla kan få plats i ngt av de där facken. Inga värderingar på facken där heller alla får cranka en soulja boy om de vill...

De som inte passar in i en av dessa klasser bör ge er in på spotify och lyssna på Kent direkt!

Klart vissa av deras låtar är deppiga som folk säger men då har man väl bara hört saker från Du och jag, döden?

Tycker att det beror lite på hur man ser på låtarna, de flesta låtarna tycker jag inte är ett dugg deppiga, men det kanske bara är jag?
Citera
2011-01-09, 18:02
Medlem
norces avatar
Jag älskar kent. Har inget emot folk som ogillar dem. varför skulle jag?

Däremot har jag något emot idioter, tyvärr.

Människor som säger att allt låter likadant, hurfan tänker ni? Detta går ju för varje band man inte gillar, Allt låter likadant tills man tar sig in i banden. Det kallas att ha en stil.

För det andra, folk som påstår att Jocke inte kan sjunga. Ni får gärna ogilla rösten, men att säga att han inte kan sjunga...hur menar ni då? Han håller ton och han har ett ganska normalt register även om hans falsett är ganska svag.
Citera
2011-01-09, 18:08
Medlem
EnOlikIndivids avatar
Jag har aldrig stött ihop med bandets musik men jag har förstått att det är hata eller älska så jag undviker det för att kunna skita i det helt enkelt. Vill inte behöva ta ställning alls liksom.

Men jag tror som många andra att det är jante-lag vs. "prettobögar".
Citera
2011-01-09, 20:50
Medlem
Citerar mig själv från en tidigare tråd, liknande ämne:

Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Tycker Kent är riktigt bra ibland, dock så brukar jag tröttna ganska snabbt på dem... mao låtarna är bra i början men håller inte i längden

Det jag tror många har emot Kent är att de verkar ta sig själva på så stort allvar.

(https://www.flashback.org/t1238666)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in