vad tycker ni egentligen om kent?
jag känner inget speciellt för kent, de har ett par fina låtar men det mesta passerar mina öron utan att lämna några djupare spår. Kan dock förstå att många gillar dem, de gör musik för en stor publik utan sticka ut på något sätt.
kan dock inte förstå de som älskar dem, vad finns det att älska?
Jag tror att många är så hatiska mot Kent för att de vill verka upproriska och för att så många fjortisar som klär sig i svart och skär sig i sina handleder lyssnar på Kent. Det gör faktiskt att jag skäms lite för att säga att jag gillar Kent. Alltså att så många 14-15 åringar lyssnar på dem samtidigt som de har självmordstankar och tycker synd om sig själv.
Vad fan handlar texterna om egentligen? Bara en massa "coola" ord staplade på varandra. Musiken är det egentligen inget större fel på. Men texterna.....
Kan fortfarande sätta på deras skiva Verkligen från 1996. Finns ett par bra låtar på den. tex 10 min och halka. Sen tycker jag inte dom gjort så mycket bra.
Jag får grov ångest när jag hör båda banden. Då syftar jag just på att dom verkligen är så värdelösa på att sjunga. Visst, det handlar om känsla också. Men för sjutton. Dom kan ju nästan inte ta en enda ton rätt på sina livespelningar. Det är Håkan Hellström varning på dom.
För att tycka till om bandet Kent som tråden egentligen går ut på så måste jag säga att det överlag låter mycket bra. Skall villigt erkänna att jag inte kan låta bli att köpa skivor och singlar när de kommer ut men om jag gör det för att jag tycker det är bra eller för att jag har det mesta redan låter jag vara osagt...
Kan hålla med om att texterna är rena mumbo-jumbot och utan större djup (iaf för en simpel kille som mig). Som sagt; rena rama ordstapleriet...
Men har som sagt svårt att värja mig för de fantastiska låtar och melodier som framförs.
Ang Broder Daniel så har jag inga kommentarer... Sämre mög har jag sällan hört! "Tonårsångest" framfört av gubbar med en frontfigur som inte kan sjunga en ton... Usch och fy!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!