Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-23, 00:45
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Sångaren med den sjukt manierade rösten får mig att leta efter kanalväljaren direkt.
Vilken anspänning för så lite substans.
Citera
2010-07-23, 01:40
Medlem
vonkluths avatar
Kent är bra rakt igenom.
I min mening är och förblir du & jag döden deras starkaste. Men Hagnesta Hill ligger mig tätt om hjärtat, samtidigt som Gamla Ullevi är en grym låt. :0
Citera
2010-07-23, 03:28
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonkluth
Kent är bra rakt igenom.
I min mening är och förblir du & jag döden deras starkaste. Men Hagnesta Hill ligger mig tätt om hjärtat, samtidigt som Gamla Ullevi är en grym låt. :0

+1, Tycker det är grymt starkt av bandet att fortsätta utvecklas hela tiden och hitta nya vägar men ändå hålla sitt spår. Jag tror säkert att dom tappat många fans under årens gång men dom har också vunnit många, jag är en av dom som hoppat på (när albumet Hagnesta Hill kom).
Citera
2010-07-23, 05:56
Medlem
Protheuss avatar
Kent är hur grymma som helst, skönt sound och rätt skickliga musiker. Kan förstå folk som inte gillar dem för att dem inte gilar musiken men att ogilla dem av principer är bara larvigt.
Citera
2010-07-23, 07:59
Medlem
clandestines avatar
Dom 4 första skivorna är för mig bättre än dom 4 senaste. Jag har inget emot den mer electro/synthiga stilen men jag saknar ändå gitarr i deras ljudbild och undrar lite vad Sami får göra nuförtiden, känns som det är "TheJocke and Martin show".

Förutom det så undrar jag lite över hur dom senare skivorna är producerade, det låter så platt och utan mellanregister
Citera
2010-07-23, 12:59
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Jag är kille och jag blir provocerad av Kent. Varför? På grund av deras låtsas-djup och låtsas-känslor. Kents musik påminner mycket om fotografer som letar upp helt ointressanta föremål, som en tappad morakniv, lägger kameran snett för ökad dramatik och när bilden är tagen så ska det så klart fifflas i Photoshop. Bilden förmedlar dock ingenting och är inte intressant att titta på heller då det bara är en jävla morakniv.

Precis så är Kents musik; det är snyggt och innehåller dramatiska effekter som t ex barnkörer och ord som kevlarsjäl, ingenting, revolt och så vidare. Men musiken förmedlar ingenting och det finns inget riktigt djup vare sig i musiken, sången eller texterna. Lustigt nog har jag märkt att Kent är mycket populära bland amatörfotografer.
Citera
2010-07-23, 14:03
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Jag är kille och jag blir provocerad av Kent. Varför? På grund av deras låtsas-djup och låtsas-känslor. Kents musik påminner mycket om fotografer som letar upp helt ointressanta föremål, som en tappad morakniv, lägger kameran snett för ökad dramatik och när bilden är tagen så ska det så klart fifflas i Photoshop. Bilden förmedlar dock ingenting och är inte intressant att titta på heller då det bara är en jävla morakniv.

Precis så är Kents musik; det är snyggt och innehåller dramatiska effekter som t ex barnkörer och ord som kevlarsjäl, ingenting, revolt och så vidare. Men musiken förmedlar ingenting och det finns inget riktigt djup vare sig i musiken, sången eller texterna. Lustigt nog har jag märkt att Kent är mycket populära bland amatörfotografer.

Musik av och för människor som glassar genom livet, bara lite obligatoriska relationsfnurror som krusar ytan emellanåt.
Citera
2010-07-23, 14:16
Medlem
Kurt-Ingavarzs avatar
Jag lyssnade rätt mycket på kent när jag var mindre, mest för att jag hade så lite koll. Men det är alltid kul med kent-hatare.

http://img641.imageshack.us/img641/8640/goldentroll.png
Citera
2010-07-23, 16:38
Bannlyst
Jag känner väldigt många killar som lyssnar på Kent och det är verkligen bättre bakgrundsmusik än en hel del annat som finns därute.
Citera
2010-07-23, 16:39
Medlem
Skullheads avatar
Osäkerhet.
Citera
2010-07-23, 22:13
Medlem
Med risk för att låta väldigt elitistisk så handlar det nog till stor del om intelligens. Killar som blir provocerade av Kent (att ö.h.t. bli provocerade av musik ) brukar i princip alltid vara ganska inskränkta och, i brist på ett bättre ord, bonniga typer. Bor de i stan så tycker de att 50 Cents senaste var skitfet, och är det lantisar så laddar de ner "Negerjävel" med Eddie Meduza för att sedan åka runt i bygden och spela på högsta volym.
Citera
2010-07-23, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonFabrizio
Med risk för att låta väldigt elitistisk så handlar det nog till stor del om intelligens. Killar som blir provocerade av Kent (att ö.h.t. bli provocerade av musik ) brukar i princip alltid vara ganska inskränkta och, i brist på ett bättre ord, bonniga typer. Bor de i stan så tycker de att 50 Cents senaste var skitfet, och är det lantisar så laddar de ner "Negerjävel" med Eddie Meduza för att sedan åka runt i bygden och spela på högsta volym.

Vilken oerhört knivskarp analys!

Tror dock mer på Laszlo Kovacs version av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in