2011-01-09, 04:32
Medlem
Lazyboness avatar
Musiken är intetsägande.
Sången är malande och trist.
Texterna är högstadiepoesi-nivå.
De heter Kent.

Det räcker för min del.
Citera
2011-01-09, 05:08
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Musiken är intetsägande.
Sången är malande och trist.
Texterna är högstadiepoesi-nivå.
De heter Kent.

Det räcker för min del.

Antingen har du lyssnat väldigt dåligt på Kents texter alternativt så överskattar du den estetiska begåvningen hos Sveriges högstadieelever.

Själv tycker jag namnet är perfekt. Stilrent, enkelt och unikt.

Tror att den främsta anledningen till ogillande av Kents musik är att personer är snabba med att placera dem i "jävla deppmusik"-facket alternativ påstå att de är "sjukt tråkiga" utan att egentligen gett dem en ärlig chans. Många anser dem säkert även som omanliga med tanke på deras väldigt känslofulla texter, något som kan få testosteronstinnare grabbar att förneka sitt diggande av "fjollmusiken".

Sen finns det såklart även en hel del personer som helt enkelt inte gillar deras musik, som alltid så är smaken olik.
Citera
2011-01-09, 05:12
Medlem
backflasharns avatar
Det är väl mest för att Jocke Berg och ligan är ett par pretentiösa apajävlar. Men bra musik tycker jag faktiskt dem gör, även om jag inte hör vad som sjungs.
Citera
2011-01-09, 05:17
Medlem
Zakyaths avatar
>Sen finns det såklart även en hel del personer som helt enkelt inte gillar deras musik, som alltid så är smaken olik.

Yes, Kent är inte mycket bättre än något annat band, det är väl smaken det hänger på.
Citera
2011-01-09, 05:23
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gambia
Antingen har du lyssnat väldigt dåligt på Kents texter alternativt så överskattar du den estetiska begåvningen hos Sveriges högstadieelever.

"Du är telefonen, kaffet
som dracks så långsamt att det hann bli kallt
Jag är Nivea Blå om vintrarna
och tröjorna
och vantarna
och allt som är kvar är
Mina ögon som gör ont
Mina ögon jag har så ont

Ditt huvud faller av om du står kvar
Jag har stuckit mitt rakt ned i sanden
Lögner skär lätt av mig fingrarna
Dina skar bort två på vänster handen"

Ja, jävlar vilken djup lyrik.

Citat:
Själv tycker jag namnet är perfekt. Stilrent, enkelt och unikt.
Med andra band som kallat sig Yvonne och Broder Daniel känns det inte allt för unikt.
Citera
2011-01-09, 05:33
Medlem
acrosstheuniverses avatar
Citat:
"Du är telefonen, kaffet
som dracks så långsamt att det hann bli kallt
Jag är Nivea Blå om vintrarna
och tröjorna
och vantarna
och allt som är kvar är
Mina ögon som gör ont
Mina ögon jag har så ont

Ditt huvud faller av om du står kvar
Jag har stuckit mitt rakt ned i sanden
Lögner skär lätt av mig fingrarna
Dina skar bort två på vänster handen"

Ja, jävlar vilken djup lyrik.

Med andra band som kallat sig Yvonne och Broder Daniel känns det inte allt för unikt.

Det är rätt vanligt att folk använder sig av metoden "använd-den-sämsta-låten-som-motiv-när-det-finns-hundra-andra-som-är-bra". Men ja, en låt säger mycket. Ska vi basera alla andra band på en låt också? Låter som en logisk lösning på alla problem, om vi bara dömer ut allt på en gång.

Men om du inte gillar Kent, visst. Däremot har de bra texter. Men om du inte förstår så är det ditt problem.
Citera
2011-01-09, 05:49
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acrosstheuniverse
Det är rätt vanligt att folk använder sig av metoden "använd-den-sämsta-låten-som-motiv-när-det-finns-hundra-andra-som-är-bra". Men ja, en låt säger mycket. Ska vi basera alla andra band på en låt också? Låter som en logisk lösning på alla problem, om vi bara dömer ut allt på en gång.

Men om du inte gillar Kent, visst. Däremot har de bra texter. Men om du inte förstår så är det ditt problem.
Nu tog jag bara en text på måfå från någon textsida. Jag har inte ens hört den låten och jag hade aldrig läst texten innan jag klickade. Jag och alla som håller med mig baserar våra åsikter på deras populäraste låtar, eftersom det är dessa som spelas på radio. Samtliga texter jag någonsin hört är precis samma banala skräp som exemplet jag gav så om de nu skriver så fantastiska texter kan väl du visa ett exempel på det?
Citera
2011-01-09, 05:59
Medlem
Citat:
Nu tog jag bara en text på måfå från någon textsida. Jag har inte ens hört den låten och jag hade aldrig läst texten innan jag klickade. Jag och alla som håller med mig baserar våra åsikter på deras populäraste låtar, eftersom det är dessa som spelas på radio. Samtliga texter jag någonsin hört är precis samma banala skräp som exemplet jag gav så om de nu skriver så fantastiska texter kan väl du visa ett exempel på det?

Det jag menade med min text var att ifall du tycker texterna är skit så är det helt enkelt så att du inte förstår dig på dem. Men personligen så gillar jag Duett, Sverige, Kevlarsjäl, En Himmelsk Drog, Livrädd med stil och Kungen är död. Av deras nyare låtar så diggar jag Vals för satan (din vän pessimisten), Hjärta och Svarta Linjer, samt en låt som jag inte kommer på vad den heter just nu.

Men jag försöker att inte lyssna på texten som "en vanlig låttext", utan snarare som en form av känsla. Jag vet inte hur jag ska beskriva det bättre.
Senast redigerad av acrosstheuniverse 2011-01-09 kl. 06:01.
Citera
2011-01-09, 06:34
Medlem
Oj vad Kent-fansen blir arga när de upptäcker att det finns ett ointresse. "Jaha, men du fattar inte och jag är bättre än dig, bla bla bla".

Framförallt tycker jag att melodierna som sångaren sjunger är väldigt tråkiga. Det är en kam med en tand. Jämför man med riktigt bra sångare som sjunger intressant melodiskt (och därutöver textmässigt), exempel http://www.youtube.com/watch?v=EZkBADymbqU , förstår jag inte varför man skulle vilja slösa tid på någon som gör att man blir uttråkad och outmanad musikaliskt av.
Citera
2011-01-09, 06:39
Medlem
Neroxxs avatar
Det jag ogillar med Kent är att alla låtar likadant, samma tonläge osv.
Sen tycker jag han sjunger förjävligt...
Texterna är inte heller de de mest brilljanta.

Men antar att smaken är som baken.
Citera
2011-01-09, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Oj vad Kent-fansen blir arga när de upptäcker att det finns ett ointresse. "Jaha, men du fattar inte och jag är bättre än dig, bla bla bla".

Framförallt tycker jag att melodierna som sångaren sjunger är väldigt tråkiga. Det är en kam med en tand. Jämför man med riktigt bra sångare som sjunger intressant melodiskt (och därutöver textmässigt), exempel http://www.youtube.com/watch?v=EZkBADymbqU , förstår jag inte varför man skulle vilja slösa tid på någon som gör att man blir uttråkad och outmanad musikaliskt av.

Det är inte heller ovanligt att folk ska dra en diskussion gällande innehåll som en form av ilska.
The Smiths är helt klart bättre än Kent. Morrissey har en fantastiskt djup och karaktäristisk röst.
Men alla tycker vi olika, och det är väl inget fel med att försöka förklara för någon annan hur man uppfattar en grupp, och gärna försöker få de att se det hela på samma sätt som en själv?

Nåväl.
Citera
2011-01-09, 06:46
Medlem
GOOD-TO-MEs avatar
Jag ogillar alla artister som försöker för hårt. Det blir bara skitnödigt och den släpiga jävla sångaren orkar jag inte ens titta på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in