Citat:
Ursprungligen postat av acrosstheuniverse
Det jag menade med min text var att ifall du tycker texterna är skit så är det helt enkelt så att du inte förstår dig på dem. Men personligen så gillar jag Duett, Sverige, Kevlarsjäl, En Himmelsk Drog, Livrädd med stil och Kungen är död. Av deras nyare låtar så diggar jag Vals för satan (din vän pessimisten), Hjärta och Svarta Linjer, samt en låt som jag inte kommer på vad den heter just nu.
Men jag försöker att inte lyssna på texten som "en vanlig låttext", utan snarare som en form av känsla. Jag vet inte hur jag ska beskriva det bättre.
Det känns lite fattigt att säga "du förstår dig inte på det" i en diskussion om subjektiv smak. Det stämmer i den mån att jag inte förstår vad som tilltalar vissa andra med deras texter men insinuationen om att jag inte kan förstå vad som förmedlas bortser jag helt från.
Jag ska lyssna på de låtarna (även om jag hört ett par redan) när jag har lite mer tid och sedan återkomma.
Citat:
Ursprungligen postat av Gambia
Vilken otroligt fånig sak att ens diskutera. Om en text är bra eller inte är så otroligt subjektivt och en låts djup är helt omöjligt att mäta. Däremot är det fakta att jag och väldigt många andra uppskattar Kents texter och jag tvivlar på att de hade kommit någonstans i sin karriär om de nu var så otroligt urusla som du påstår.
Varför är det fånigt? Lyriken är en stor del av musiken och jag lyssnar på en hel del med pinsamt dåliga texter men är musiken tillräckligt bra i övrigt väger det upp. Kents musik är inte bra så det blir bara ytterligare ett lager av uselhet.
Väldigt många uppskattar Lady Gaga också och hon har en hit som mest består av låtsasord. Att många gillar något betyder inte att det är av hög kvalitet.
Citat:
Om du vill höra Kent-låtar som enligt min mening har betydligt bättre lyrik än det du klistrade in här ovanför bör du lyssna på exempelvis Den Döda Vinkeln, Sjukhus, Mannen I Den Vita Hatten, Sverige, Blåjeans och 747.
Jag ska lyssna till dessa också.
Citat:
Oj, det finns alltså andra band som har använt sig av egennamn? Det kom verkligen som en nyhet för mig, dock så tycker jag inte riktigt att "Kent" och "Broder Daniel" låter särskilt likt. Vad tycker du är ett bra bandnamn då?
De här tre banden dök upp i mainstreammedvetandet ungefär samtidigt så det känndes otroligt fantasilöst just då. Jag undrar om det inte fanns ytterligare något 90-talsband med snarlikt namn som jag för stunden glömt bort.
Ett bra bandnamn är ett jag inte stör mig på. Kent stör jag mig på.
Citat:
Ursprungligen postat av kovven
Han var ju rätt ung när han skrev den texten, han har ju utvecklats. Mongo.
Varför så arg? Blir du så upprörd för att andra inte gillar samma saker som du gör? Du kan fan inte ha det lätt.