2008-10-30, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimsan
Ja, nu när allt nytt sugits upp av öronen ett par gånger kan hamnar Håll ditt huvud högt allra högst på listan. Imponerande bra inspelning och sång från Jocke den kvällen. Härligt att man fick höra den live och inte på CD första gången. Men nu får den istället tid att växa och bli kanske bli en favorit, låtjäveln.

Jag har bara hört den på YouTube några gånger, men jag tycker den är alldeles för lik andra Kentlåtar. "Nihilisten" hörs i både vers och refräng, och dessutom är versen lik "Elefanter" från senaste plattan. Den är inte tillräckligt ny!
Citera
2008-10-30, 09:58
Medlem
15th Avenues avatar
399 kronor är ett jävligt fint pris, blir nog till att köpa den någon gång framöver.
Citera
2008-10-30, 17:02
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15th Avenue
399 kronor är ett jävligt fint pris, blir nog till att köpa den någon gång framöver.

359 kronor på megastore.se
Citera
2008-10-30, 18:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejman
Haha vaaa, finns det fortfarande folk som lyssnar på kent helt sjukt, deras musik är typ top 1 livet-är-dystert-varför-lever-jag-i-denna-svarta-värld-jag-vill-hitta-en-utväg eller nått... sen är namnen på deras låtar helt jävla trippade, försöker verkligen leka hemlighetsfulla och mystiska, sen handlar låtar om nått random bullshit

Antar att du är en för trångsynt och snedvriden hårdrockare men en helt annorlunda syn på världen än vad gemene man har, såväl borde inte din åsikt väga mycket tyngre än vad Varg Vikernes religiösa åsikter har att göra i en kristen kyrka.

Klart att det finns folk som lyssnar på Kent fortfarande, varför skulle fanskaran helt plötsligt enbart försvinna sådär? Räknar man på sina fem fingrar över band som drar mest folk på spelningar såväl har med stor säkerhet de mest trofasta fansen blir det väl inte svårt att lista ut hur det stor till med den saken. Sedan att Jocke Berg och kompani väljer att förnya sig hela tiden och inte stå still, stampandes på samma ställe i hela karriären som de flesta tråkiga band gör nuförtiden i Svedala. Kent skall ha credd för att det har lyckats med bravur att gå ifrån indiepop till synth.
Citera
2008-10-30, 18:48
Medlem
rejmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimsan
Ja, visst är det underligt att ett band fortfarande har en skara, gamla som nya, fans när de fortsätter producera musik. Speciellt när den fortfarande håller hög klass och att de vågar bredda sin genre för varje skivsläpp och inte ältar samma gamla fantasilösa musik. De är större nu än någonsin och har all rätt att titulera sig som sveriges största rockband.

I sommar ramlade de in positiva recensioner landet över av recensenter som tidigare sågat dem, varför? De gjorde häpnadsväckande bra spelningar. Folk har olika smak, men att det inte bara är gamla avdankade Eskilstunabor som sympatilyssnar på Kent märks väl för fan på hur stora de faktiskt blivit.

Texterna har troligen mer innehåll än något annat du lyssnar på, fast din i inlägget bevisade intelligens speglar sig troligen i din musiksmak också. Visst blandar du fritt Eddie Meduza med Cascadas dängor i din smutsiga volvo, med en fet prilla grovsnus under läppen som knappt håller sig på plats av all folköl du häller i käften?

"Random bullshit", är inte det vad varje låt av varje artist handlar om? Titlarna är ju sedan högst oviktiga, så de kan vi väl lämna utanför? Det är innehållet som smakar när man köper Frödinge ostkaka, inte fan njuter man åt namnet eller förpackningen? Att man bara ser en svart värld som är dyster och som man bara vill hitta en utväg ur, eller vad det var du skrev, är ju egentligen bara ditt och liknande slödders fel som förpestar oss andra.

Acceptera olika smak, din inskränkta fjant. Och ger man sig in i leken får man hemskt gärna tåla den, så svara helst inte.

Haha snacka om att ha helt fel.. rätt roligt att du gillar riktig skräpmusik, själv lyssnar jag på Immortal Technique, Dead prez, Jedi Mind Tricks, Sabac, nas osv..(nej, kommer inte från nått jävla ghetto, nej jag klär mig inte som de flesta hiphop idioter och nej jag är inte blatte, så dina fördommar kan du stryka nu).

Skiter i vad du svarar nu (kommer inte läsa i denna tråden mer), men innehållet i deras texter är ju lätt mycket mer innehållsrika än tex 500 mil i snön eller vad den nu heter.. Kents låttexter måste ha skrivits under en tung syra/svamptripp, innehållet är jävligt abstrakt och mystiskt. Tycker mest synd om personer som lyssnar på sånt skräp när det finns mycket bättre musik... men men
Senast redigerad av rejman 2008-10-30 kl. 19:15.
Citera
2008-10-30, 19:44
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejman
Haha snacka om att ha helt fel.. rätt roligt att du gillar riktig skräpmusik, själv lyssnar jag på Immortal Technique, Dead prez, Jedi Mind Tricks, Sabac, nas osv..(nej, kommer inte från nått jävla ghetto, nej jag klär mig inte som de flesta hiphop idioter och nej jag är inte blatte, så dina fördommar kan du stryka nu).

Skiter i vad du svarar nu (kommer inte läsa i denna tråden mer), men innehållet i deras texter är ju lätt mycket mer innehållsrika än tex 500 mil i snön eller vad den nu heter.. Kents låttexter måste ha skrivits under en tung syra/svamptripp, innehållet är jävligt abstrakt och mystiskt. Tycker mest synd om personer som lyssnar på sånt skräp när det finns mycket bättre musik... men men
För musik är ju absolut inte en fråga om smak. Dumma tanke
Citera
2008-10-30, 20:22
Medlem
Bara lyssnat på Kent lite ytligt. Nu vill jag ge dem en ärlig chans. Vilket album rekommenderar ni mig att börja med?
Citera
2008-10-30, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varianto
Bara lyssnat på Kent lite ytligt. Nu vill jag ge dem en ärlig chans. Vilket album rekommenderar ni mig att börja med?

Jag avskyr Vapen & Ammuntion men det är väl det absolut mest radiovänliga och lättsmälta för en ny lyssnare. Men skulle jag köpt en Kent-CD till någon som aldrig hört dem hade jag nog lagt mina pengar på Hagnesta Hill. Den är full av klassiker som är tillräckligt olika för att det inte bara ska bli ett stort oöverskådligt tjok av musik. Därefter kan du ju avancera till de andra albumen om dessa faller dig i smaken.
Citera
2008-10-30, 21:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Som Kimsan sade, Hagnesta Hill är en självklarhet!
Citera
2008-10-30, 21:04
Medlem
Heinrich.78s avatar
Citat:
Det där varierar väldigt mycket från person till person. Ett bra men ganska lättlyssnat album med Kent är Du & jag döden. Efter det går du så klart på Isola
Citera
2008-10-30, 21:49
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinrich.78
Det där varierar väldigt mycket från person till person. Ett bra men ganska lättlyssnat album med Kent är Du & jag döden. Efter det går du så klart på Isola

Fast Vapen och ammunition är klasser mer lättlyssnat än vad Du och jag döden är. Själv sitter jag hemma och myser med min nya Kent box. Känns mycket bra och verkligen så sjukt prisvärt.
Citera
2008-10-30, 22:24
Medlem
vapen & ammunition är klart mest lättlyssnat men verkligen inte det bästa. dock kräver alla andra album en hel del lyssningar eftersom dom hela tiden växer.

för övrigt - boxen är ju bara helt underbar. tack som fan för detta kent!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in