2008-10-29, 20:05
Bannlyst
Köpte boxen idag. Några av de nya låtarna är helt fantastiska!

249 kr kostade den!
Citera
2008-10-29, 20:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHC
249 kr kostade den!

Var köpte du den ifrån?
Citera
2008-10-29, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Var köpte du den ifrån?

Rocks i Farsta. Men dom höjde priset precis efteråt till 399 kr eller liknande.

Jag kollade på deras hemsida, priset där låg på 249kr, vilket jag påpekade för killen som stod i kassan. Därför fick jag ett lägre pris.

Jag har lagt upp hela boxen i flac-format på What.cd. Kommer lägga upp i mp3 senare under kvällen eller imorgon på samma sida.
Senast redigerad av CHC 2008-10-29 kl. 20:15.
Citera
2008-10-29, 20:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHC
Rocks i Farsta. Men dom höjde priset precis efteråt till 399 kr eller liknande.

Okej. Blir nog att beställa den på Ginza eller köpa på Bengans på Drottninggatan här i Stockholm, de brukar ha överkomliga priser.
Citera
2008-10-29, 23:04
Medlem
myxomatosiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Okej. Blir nog att beställa den på Ginza eller köpa på Bengans på Drottninggatan här i Stockholm, de brukar ha överkomliga priser.

Den ligger uppe på piratebay höhöh. Fan, lite skuldkänslor får man allt, undrar om han, Kent godkänner att man trots allt är en fattig student?

Citera
2008-10-29, 23:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myxomatosis
Den ligger uppe på piratebay höhöh. Fan, lite skuldkänslor får man allt, undrar om han, Kent godkänner att man trots allt är en fattig student?

Skymtade den själv nyss, fast på en annan sajt. Kommer dock köpa samlingsboxen för att stödja Kent-främjandet i landet och fortsätta att försöka hålla koll på mina Kent-plattor i framtiden, som inte gått så bra hittills.
Citera
2008-10-30, 01:11
Medlem
Ja, nu när allt nytt sugits upp av öronen ett par gånger kan hamnar Håll ditt huvud högt allra högst på listan. Imponerande bra inspelning och sång från Jocke den kvällen. Härligt att man fick höra den live och inte på CD första gången. Men nu får den istället tid att växa och bli kanske bli en favorit, låtjäveln.
Citera
2008-10-30, 03:08
Bannlyst
Blir att köpa boxen imorgon, vilket av bonusspåren är bäst?
Citera
2008-10-30, 03:15
Medlem
rejmans avatar
Haha vaaa, finns det fortfarande folk som lyssnar på kent helt sjukt, deras musik är typ top 1 livet-är-dystert-varför-lever-jag-i-denna-svarta-värld-jag-vill-hitta-en-utväg eller nått... sen är namnen på deras låtar helt jävla trippade, försöker verkligen leka hemlighetsfulla och mystiska, sen handlar låtar om nått random bullshit
Senast redigerad av rejman 2008-10-30 kl. 03:19.
Citera
2008-10-30, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Blir att köpa boxen imorgon, vilket av bonusspåren är bäst?

Ja, som jag redan nämnt virade ju sig Håll ditt huvud högt snabbt runt hjärtat och hann nog köras i alla fall 15 gånger på CD-spelaren idag. En klar favorit. Sedan var Socker-demon behövlig då jag redan 2002 tröttnade på det töntiga pianointrot i den. De senare B-sidorna har du väl förmodligen redan hört så de kan jag väl strunta i att nämna. Din skugga-demonvar också uppfriskande att höra och känns inte alls lika gnällig som originalet.Nålens öga är ju redan en favorit som jag bara hört någon enstaka gång tidigare.Tycker de kunde skickat med lite mer Jones & Giftet och Havsänglar också för lite bösigare musik att lyssna på när man är på ölhävarhumör.
Citera
2008-10-30, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejman
Haha vaaa, finns det fortfarande folk som lyssnar på kent helt sjukt, deras musik är typ top 1 livet-är-dystert-varför-lever-jag-i-denna-svarta-värld-jag-vill-hitta-en-utväg eller nått... sen är namnen på deras låtar helt jävla trippade, försöker verkligen leka hemlighetsfulla och mystiska, sen handlar låtar om nått random bullshit

Ja, visst är det underligt att ett band fortfarande har en skara, gamla som nya, fans när de fortsätter producera musik. Speciellt när den fortfarande håller hög klass och att de vågar bredda sin genre för varje skivsläpp och inte ältar samma gamla fantasilösa musik. De är större nu än någonsin och har all rätt att titulera sig som sveriges största rockband.

I sommar ramlade de in positiva recensioner landet över av recensenter som tidigare sågat dem, varför? De gjorde häpnadsväckande bra spelningar. Folk har olika smak, men att det inte bara är gamla avdankade Eskilstunabor som sympatilyssnar på Kent märks väl för fan på hur stora de faktiskt blivit.

Texterna har troligen mer innehåll än något annat du lyssnar på, fast din i inlägget bevisade intelligens speglar sig troligen i din musiksmak också. Visst blandar du fritt Eddie Meduza med Cascadas dängor i din smutsiga volvo, med en fet prilla grovsnus under läppen som knappt håller sig på plats av all folköl du häller i käften?

"Random bullshit", är inte det vad varje låt av varje artist handlar om? Titlarna är ju sedan högst oviktiga, så de kan vi väl lämna utanför? Det är innehållet som smakar när man köper Frödinge ostkaka, inte fan njuter man åt namnet eller förpackningen? Att man bara ser en svart värld som är dyster och som man bara vill hitta en utväg ur, eller vad det var du skrev, är ju egentligen bara ditt och liknande slödders fel som förpestar oss andra.

Acceptera olika smak, din inskränkta fjant. Och ger man sig in i leken får man hemskt gärna tåla den, så svara helst inte.
Citera
2008-10-30, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejman

Folk som lyssnar på "hård" och "dyster" musik är enligt min erfarenhet dom som mår bäst psykiskt. (om man bortser ifrån "trött på livet"-fjortisar som ju bara går igenom en fas som kallas tonåren)
Det är därimot dom som lyssnar på sliskig fjantpop och Carola i vuxen ålder man ska se upp för...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in