2013-01-09, 00:09
Medlem
debbens avatar
Hade helt glömt bort att en ny singel skulle släppas. Och vilken sådan... "Ingen kunde röra oss" är fruktansvärt bra. Vilket humör jag blev på!
Citera
2013-01-09, 08:30
Medlem
tunnsomlufts avatar
den är fan bra. min mest spelade på spotify

edit: annars är jag insnöad på revolt III

så skönt att höra Som om jag bryr mig
Senast redigerad av tunnsomluft 2013-01-09 kl. 08:34.
Citera
2013-01-17, 00:18
Kent ger mig sådan jävla styrka just nu. Eller kanske inte styrka, utan syre för att jag ska kunna fortsätta kippa efter andan.

"Jag ville bara fly ifrån mig själv, skära bort min otillräcklighet..."
Citera
2013-01-17, 23:41
Medlem
sugarshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakhaus
Förresten så är jag inte så förtjust i namnet Mikael (kände en skum människa som hade det namnet, så tänker bara på den mikael när jag hör låten ) så där får låten ett fett minus.

Håller med fullständigt. Låten känns i hela kroppen och jag älskar den, även om den är långt ifrån det bästa Kent presterat. Men just det där Mikael förstör hela låten. Kanske bara jag som har fel bild av "Mikael" men för mig är det ett namn som tyvärr sänker låten.

Tycker annars att både Ingen kunde röra oss och Ett år utan sommar fastnade på ett helt annat sätt än vad JÄIRFM gjorde, även om den innehåller guldkorn. Jag brukar annars inte ha lätt för att älska låtarna från första lyssningen, men de båda känns genomarbetade utan att bli överarbetade.
Citera
2013-01-20, 21:54
Medlem
biisbubs avatar
Vilken är er ABSOLUT bästa kent-låt? Herregud alltså var så länge sen jag lyssnade på de så nu lyssnar jag igenom alla favoriterna.

Håll ditt huvud högt
Järnspöken
Mannen i den vita hatten
Den döda vinkeln
747
Utan dina andetag
OSV OSV

Absoluta favvon är enligt min mening Järnspöken, sjukt fin!
Citera
2013-01-21, 17:51
Medlem
Seffexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biisbub
Vilken är er ABSOLUT bästa kent-låt? Herregud alltså var så länge sen jag lyssnade på de så nu lyssnar jag igenom alla favoriterna.

Håll ditt huvud högt
Järnspöken
Mannen i den vita hatten
Den döda vinkeln
747
Utan dina andetag
OSV OSV

Kan inte annat än hålla med! Måste vara en av de mest underskattade låtarna, snöade in mig totalt på den för någon månad sen. Just texten och titeln liksom knyts ihop till en fin, sorglig berättelse
Citera
2013-01-29, 23:48
Medlem
Chiwis avatar
Citat:

Håll ditt huvud högt
Järnspöken
Mannen i den vita hatten
Den döda vinkeln
747
Utan dina andetag
OSV OSV

Järnspöken är riktigt fin! Dock måste jag nog säga att Mannen i den vita hatten tar priset. När man hör den live med extraverser, tror det kan vara det bästa jag hört i musikväg live!
Poesi för själen!
Citera
2013-01-30, 15:40
Medlem
sugarshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiwi
Järnspöken är riktigt fin! Dock måste jag nog säga att Mannen i den vita hatten tar priset. När man hör den live med extraverser, tror det kan vara det bästa jag hört i musikväg live!
Poesi för själen!

Ja, MIDVH vinner helt klart den titeln när det kommer till att lyssna på live. Jockes röst skär och introt är ju helt jävla otroligt att höra live.
Vissa av extraverserna är bland de bästa raderna i kenthistorien, även om det är sjuk konkurrens bland Kents texter.
Citera
2013-01-30, 16:26
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:

Svårt att argumentera emot det faktiskt.
Många utav Kents lugna låtar är dom allra bästa, t.ex Indianer, Glider, Passagerare.
Men Järnspöken tar hem segern där, och det är också en utav dom allra bäst Kent-låtarna.
Citera
2013-02-13, 17:50
Medlem
Spacewalkers avatar
Kent, Robyn och Winnerbäck 24 aug när Tele2 arena ska invigas. Nu är det bara att be till gudarna att man får tag på en biljett, trycket kommer vara enormt. Hoppas att Winnerbäck spelar sist så kan man lämna inviningen och slippa genomlida hans konsert. Men de kan väl inte spela en timma var? Hoppas kent kör en fin låtlista. Nu har man något att se fram emot det här året. Mer information finns på kent.nu orkar inte länka från mobilen och de billigaste biljetterna ska kosta 395.
Citera
2013-02-17, 14:23
Medlem
thesyss avatar
Tycker att En Plats i Solen är en ganska ojämn skiva (Skisser För Sommaren måste vara bland det sämsta dom gjort) men låten Varje Gång Du Möter Min Blick är någonting riktigt speciellt! Riktig desperation i Bergs röst där.
Citera
2013-04-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Tycker att En Plats i Solen är en ganska ojämn skiva (Skisser För Sommaren måste vara bland det sämsta dom gjort) men låten Varje Gång Du Möter Min Blick är någonting riktigt speciellt! Riktig desperation i Bergs röst där.

En Plats i Solen är en av 2010s sämsta plattor om man ser det från perspektivet att Kent normalt inte är sämsta bandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in