Citat:
Ursprungligen postat av
WalterSullivan
Sitter o dricker en Evil Twin Molotov Cocktail här och den är jävligt maltig och söt men på flaskan står det att den ska vara en "tour de force" i humle men känner inte av nån humle alls förutom lite beska på slutet. Är flaskan för gammal lr?
Fortfarande jävligt god med all söt malt
Jag vet inte om Galatea kanske har lite bättre koll på ölen de har i beställningssortimentet än den de har i sin privatimportlista (om du nu köpte den via bolaget), men har de inte det är det fullt möjligt att du fått gamla flaskor.
Jag privatimporterade ett sexpack Jai Alai precis när de listade att de fått in den igen och fick burkar som var ett halvår gamla. Det var tydligen inget problem att sälja de utan att säga något och dessutom lista de som nya på hemsidan eftersom det fortfarande tydligen var inom bäst före datumet (riktigt hur de kom fram till det vet jag inte eftersom Cigar City kör tappdatum på sina humlefokuserade öl). Visst smakade de fortfarande OK men inte precis som den öl jag trodde att jag hade beställt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quorthon
Ratebeers poängsystem bygger ju på percentiler vilket innebär att det blir många öl som får betyget 100 i stilar med många representanter och även totalt sett. Med tanke på att så stor del av all öl är skit blir poängsystemet inte helt lyckat i min mening.
Visst är just poängsystemet lite knepigt på ratebeer på det sättet. Vill man få en snabb uppfattning kan man istället kolla på "weighted average", men jag tycker egentligen alltid att man bör läsa ett par kommentarer också. Jag tycker tyvärr att beeradvocate har tappat en del sen de började tillåta "recensioner" helt utan text. På något sätt känns det mindre pålitligt med bara siffror, blir liksom lite som att använda untapped för att välja öl. Men att kolla både RB och BA skadar ju aldrig.
Angående FiftyFifty Eclipse förresetn, har vi någon med bra koll på bourbon i tråden som kan förklara/spekulera lite i hur de olika fatlagringarna kan tänkas skilja sig åt? Jag tillhör tyvärr skaran som bara kan utläsa bourbonfat, bourbonfat, bourbonfat och så vidare från listan och känner att det blir minst sagt svårt att göra ett informerat köp utan att ha koll på hur de olika faten skiljer sig åt. Fast å andra sidan kommer det ju en massa annat gott i vår: massa smakskig lambik, KBS, mer lambik...