Citat:
Jag hade mina aningar om att det skulle vara en legendarisk öl. Tur att man plockade på sig. Här omkring verkar samtliga flaskor ha gått åt under dagen. Räknar med att prova den första imorn om läget känns rätt. Jag kommer dricka en hel del annat också, och eftersom jag knappast kommer starta kvällen med en 14-procentig stout så får vi se hur det blir, vill ju gärna vara i hyfsat skick när man provar saker för första gången. Bor du nära en butik som fortfarande har kvar flaskor så bör du nog försöka handla imorn. Annars vill det nog till att du bor nära nån butik som fått oförtjänt hög tilldelning med hänsyn till dess klientel (typ Hedemora vad det verkar om man kollar på butikernas saldo). Sen släpps ju vanliga Prairie Bomb (samma öl fast utan romfatslagringen) om lite drygt en månad.
Har du inte testat innan kommer du inte bli besviken. Satan alltså. 5/5 direkt för mig utan att tveka och en av de bästa öl jag druckit (med reservation för att jag inte varit "ölnörd" allt för länge och inte testat några enorma mängder) utan tvekan.
Ska under morgondagen se vad jag kan göra. Alltid lite jobbigt så här precis före att man får pengar med släppen. När jag dessutom inte har så bra ekonomi så jag kan köpa precis allt jag vill så får man samtidigt begränsa sig en del. Men får jag chansen plockar jag på mig fler Pirate Bomb utan någon som helst tvekan.
Vad jag kan se så har mitt bolag strax över 30 piratbomber kvar. Får se vad man kan göra annars hoppas på det bästa. Är nöjd över att ha fått testat den iaf. Gjorde misstaget ikväll att börja med Pirate bomben då jag var så nyfiken. Har nu druckit en Holy Cowbell från Beavertown efteråt och den smakade i det närmsta vatten i jämförelse. Visst är det en OK öl, men mot Pirate Bomb står den sig slät.
Edit: Ska tillägga också att det är fascinerande med bra öl hur väl man kan dölja något som är så alkoholstarkt. Hade jag verkligen fått gissa mig till ABV så hade jag kanske gissat på max 6%. Den enda öl som var på samma nivå och döljt alkoholen lika bra, som jag druckit, är Mikkellers Raspeberry Tripelbocken som låg på 13%. Fantastiskt!
Senast redigerad av qhz. 2015-03-21 kl. 01:07.
Senast redigerad av qhz. 2015-03-21 kl. 01:07.