2015-03-21, 10:55
Medlem
turdalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Jag har som sagt inte provat den än, återkommer när jag gjort det. Dock tyder väl det mesta på att det är en riktigt grym öl om man gillar stora imperial stouts. Beer Advocate brukar inte direkt gödsla med 100-poängare utan de är oftast reserverade för de allra bästa ölerna i världen som sig bör (Bros och Ratebeer brukar oftast vara betydligt generösare). Dessutom: Chili, kaffe, choklad, vanilj och lagrad på romfat. You do the math
Jo...det är ju inte dum kombo.

Nästan så jag får lust att ta en nu och sedan gå och handla, men jag är seg sen gårdagen...uff...vilka problem man har.
Citera
2015-03-21, 11:24
Medlem
stayluckys avatar
Så jävla less att jag missade Pirate Bomb. Glömde släppet igår för en kort stund. 10:10 var den slut i webbsaldot :/
Citera
2015-03-21, 12:50
Medlem
turdalizers avatar
Nu har jag och polarna tömt det lokala bolaget. 9 flaskor fick jag tag på. Hoppas den är god.
Citera
2015-03-21, 14:15
Medlem
Quorthons avatar
Ratebeers poängsystem bygger ju på percentiler vilket innebär att det blir många öl som får betyget 100 i stilar med många representanter och även totalt sett. Med tanke på att så stor del av all öl är skit blir poängsystemet inte helt lyckat i min mening.
Citera
2015-03-21, 14:17
Medlem
Journalistkopians avatar
Nefarious Ten Pin Imperial Porter. 2 av 5 i betyg. Inte så dålig som brutefish sade, behövde inte vaska den direkt. Men ingen vidare smaksensation heller. Kunde varken urskilja choklad, kaffe eller lakrits, något som brukar finnas i de flesta Porters och Stouts. Överlag en "dålig" öl.

Brewdog International Arms Race. 2 av 5 i betyg. Alldeles för skarp smak utav någon bärsort som jag inte gillar, kunde inte sätta fingret på vilken bara. Denna var nästan så dålig enligt mig att jag var nära att vaska det som var kvar i flaskan efter att jag druckit upp ur glaset. Flying Dogs gillade jag jättemycket och skulle nog ge en 4/5, denna var klar förlorare i denna tävlingen.
Citera
2015-03-21, 16:59
Medlem
turdalizers avatar
Ja, präriebomben är god. Mycket god.
Citera
2015-03-21, 18:07
Medlem
Feadogs avatar
Då har jag också provat min första piratbomb. Provade den tidigt ändå för att kunna bilda mig en bra uppfattning om den. Kommer inte dricka nått mer på nån timme nu, så förhoppningsvis hinner smaklökarna nollställa sig. Har nog aldrig druckit en öl med så många tillsatta smaker som alla var så uppenbara som i denna. Vanligtvis när man får en chokladstout, eller en kaffestout så finns smaken av choklad eller kaffe där, men det är oftast inte mycket mer än att man hade kunnat få ut nästan samma sak bara genom den rostade malten, utan att tillsätta den ingrediensen. I piratbomben så lyste allting verkligen igenom. Chillin var i förgrunden för mig men kaffet, vaniljen, chokladen och fatlagringen var också mycket framträdande. Vissa gillar inte den lite gröna, vegetala nyansen som chilli ger. Jag älskar det. Påminner om mina älskade Bordeauxviner från vänstra stranden.
Citera
2015-03-21, 21:36
Medlem
FnurrHas avatar
Prairie Pirate Bomb är vinöst chilipepprat och toköverskattat. Förstår ej hur den kan vara så hajpad!
Citera
2015-03-22, 02:04
Medlem
turdalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Prairie Pirate Bomb är vinöst chilipepprat och toköverskattat. Förstår ej hur den kan vara så hajpad!
Jag som absolut inte är en chilifantast tyckte att den var väldigt lagom "pepprad".
Här ligger chilin som en hint i det hela, skulle man ha mindre skulle det inte kännas alls, så när du pratar om vinöst chilipreppad så fattar jag inte riktigt vad du pratar om.

Har ju druckit betydligt mer tuffa grejer när det gäller chili, Mikkellers Mexas Ranger är ett exempel.
Citera
2015-03-22, 10:17
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa

Smaken är som baken. Din skiljer sig uppenbarligen från de flesta andra ölfantasters. Jag som faktiskt är chilifantast tyckte att chilin var ganska utmärkande. Jag uppskattar det naturligtvis, men jag kan verkligen förstå att det blir för mycket för någon som absolut inte tycker om chili och inte vill ha nån vegetal grönhet eller pepprighet alls i sin öl. Däremot hur du får den vinös har jag mycket svårt att förstå. Det får du väldigt gärna utveckla.
Citera
2015-03-22, 15:25
Medlem
Chefjhns avatar
Även jag drack Prairie igår. Bland de bästa jag har druckit!
Men fantastiskt löjlig censur på flaskan..
Citera
2015-03-22, 20:12
Medlem
FnurrHas avatar
Jag må vara traditionell, men en öl innehåller enligt mig vatten, jäst, humle och stärkelsebaserad ingrediens.Att krydda ölen med espressobönor, choklad, vaniljstång och chilipeppar gör denna Prairie Artisan Ales Pirate Bomb! till en experimentell alkoholhaltig dryck. Knappast en öl!
Att den dessutom har en alkoholhalt på 14% i stil med en klassiskt Bordeauxvin (i vilket den franska vinmakaren knappast skulle krydda med diverse kryddor för att få fram mer smak) gör "ölet" än mer svårplacerad.
Låt öl vara öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in