2012-11-22, 19:35
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeilon
Jag tyckte Whiteout var RIKTIGT bra, men dessvärre åkte Blizzard i vasken snabbt. Det kan ha varit något fel på min flaska, men den var rejält spritig och hade en extrem beska som inte kan vara meningen. Det påminde mest om någon parfym/tvållösning.
Oavsett så har jag en till så jag ska se om det kan ha varit ett måndagsexemplar för jag hade helt klart sett fram emot Blizzard efter recensionerna.
dricker den nu. det första som jag märker är just den "såpiga" smaken. visst är den lite vass och lite alkoholstinn, men inte överdrivet. och beskan tycker jag är lagom. kan vara som så att vi tycker helt olika, men det låter nästan som om du åkte på en sämre flaska.

whiteouten var betydligt bättre, vad kan denna få, säg 2,5.

Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Jo, jag brukar lita på dina råd. Men är det bara jag som haft otur med deras öl och ofta fått öl med produktfel?
tackar för dom orden.
jag har väl inte druckit så värst mycket av hans grejer så jag kan säga att att det är kvalitetsvariation. men synd om det är så att du åkt dit många gånger, den enda av hans grejer jag köper med jämna mellanrum är "extra ipa" då jag som sagt saknar dipor på hyllan och då är det bara hardcore och extra ipa som finns att tillgå, tycker den är rätt god faktiskt.
Senast redigerad av brutefish 2012-11-22 kl. 19:38.
Citera
2012-11-22, 19:50
Medlem
Helle031s avatar
Idag testar jag ett par julöl!

Celt Nadolig Rare (UK)
Ölvisholt Jólabjór (Island)
Citera
2012-11-22, 21:12
Medlem
gullgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrofaes
I år är julölet från S:t eriks tydligen en ekologisk porter.

Någon som provat denna? (eller har jag missat det i tråden?) Brukar bli besviken av S:t Eriks, så jag har skippat den hittills.

Testade Whiteout i mycket onyktert tillstånd. Kändes - efter omdömena i tråden - som att det var dags för en till med smaksinnet i behåll, men den var slut . Kanske betyder att det är bra grejer.
Citera
2012-11-23, 05:49
Medlem
Här har man jobbat hela natten och sett fram emot att komma hem och ladda ner senaste avsnittet av Big Bang Theory och kolla på samtidigt som man sitter och smuttar på en Leffe Nectar. Men icke, serien har uppehåll pga av thanksgiving och inte fan fanns det någon Nectar i kylskåpet

Vilken värdelös jävla natt.
Citera
2012-11-23, 20:52
Medlem
Shepard25s avatar
Drack Anders dubbel IPA för några helger sen och den var riktigt god.

Dricker just nu en Oude Geuze Vielle. God, dock inte så mycket syrlighet som jag önskar.
Citera
2012-11-23, 21:13
Medlem
Kvällens ölrapport:
Grebbestad Oyster poeter, det Käns som man är bortskämd med amerikanska alkoholstarka portiers och stouts. den kändes lite tunn.
En Sam Adams Winterlager, vacker färg men kändes smaklös, jag gillar Sam Adams, hygglig men inte mer. Kvällens tredje och sista, en Siera Nevada Bigfoot 2010, fortfarande humlig men känns inte jätte balanserad, känns litensom den separerat i smakdelarna. Övrigt blev det en Yamikaza, eller något liknande, 12-årig japansk whisky
Citera
2012-11-23, 22:32
Medlem
prewes avatar
Provade nyss en Anchor Christmas Ale.
När jag hällde upp ölen och såg färgen så kopplade min hjärna tydligen fel och väntade sig en hyfsat kraftig smak som skulle dra åt porter-hållet, men jäklar i min lilla låda vad tunn ölen var.
Den smakade visserligen lite julkryddor och så, men annars var den bara blaskig.

Och jag vet att det är en ale, men jag trodde nog ändå att den skulle vara fylligare.
Senast redigerad av prewe 2012-11-23 kl. 22:35.
Citera
2012-11-23, 23:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Drack Jule stout från Midtfyns Bryghus igår och jag har nog aldrig druckit något värre. Smaken var som någon ohelig blandning av kaffe och jägermeister. Hur kan denna produkt ens tillåtas exsteras?
Är det den som kostar drygt 90 kr på bolaget??
Citera
2012-11-24, 00:40
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Är det den som kostar drygt 90 kr på bolaget??

Nej, denna kostade 40:–.

För övrigt så tycker jag inte att den var så vedervärdig som jag fick intrycket av när jag läste kommentarerna här.
Citera
2012-11-24, 17:57
Medlem
Quorthons avatar
Någon som har koll på om de molens ölshop kommer leverera hela europa? Lär finnas en hel del god öl att shoppa där iaf.
Citera
2012-11-24, 20:47
Medlem
Drack en st:eriks julporter igår, måste fått ett defekt exemplar annars borde deras bryggmästare avgå och begå seppuko. ingen "kropp" och noll (för?)smak, men en mild rökig eftersmak som nog hade varit riktigt trevlig om det inte bara varit smaklöst blask före det.
någon annan som testat den och vad tyckte ni?
Citera
2012-11-24, 20:59
Medlem
Caparzos avatar
Bedarö Bitter, Punk IPA och Sitting Bulldog IPA är några öl jag tycker är trevliga, framförallt de första två. När jag tittade på humlesorterna såg jag att alla innehåller Chinook och undrar således om panelen har tips på några smaskiga öl som finns på bolaget som innehåller denna humlesort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in